نخستین تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان به روی صحنه می رود

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: کارگردان تئائر اصفهان گفت: نخستین کار مشترک هنرمندان نئاتر ایران و ایتالیا تحت عنوان نمایش 1+1 از امشب در ساعت 20:30 در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان به روی صحنه می رود.

نخستین تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان به روی صحنه می رود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، امید احتیاج ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تئاتر 1+1 که محصول مشترک خود با گوگلیلمو پاپا کارگردان و هنرمند ایتالیائی است، اظهار کرد: تئاتر 1+1 یک نمایش بین المللی بوده که در این کار مشترک من و گوگیلمو پاپا که یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان ایتالیائی بوده و تا کنون آثاری هم چون قطرات کوچک و طوفان را در کشورهای مختلف از جمله امریکا، انگلیس و ایتالیا به روی صحنه برده، اجرا می گردد.

وی با اشاره به موضوع نمایشنامه اعلام کرد: روایتگر 2 انسان است که از 2 سرزمین متفاوت به طور اتفاقی با یکدیگر برخورد نموده و بر سر سرزمینی جدید با یکدیگر رقابت می نمایند که مفاهیمی همچون اجتماعی بودن پرهیز از انزوا و از بین بردن مرزها از مهم ترین اهداف محتوایی این اثر است.

این کارگردان اصفهانی با بیان این که نمایش 1+1 درباره برداشتن مرزها بوده، اضافه کرد: پیغام این نمایش جهانی است، با تاکید بر دوری از انزوا و این که انسان ها در هر شرایطی به همدیگر احتیاج دارند.

وی با اشاره به اینکه نمایش 1+1 بی کلام اجرا می گردد، اضافه کرد: بی کلام اجرا شدن این نمایش جزو یکی از ویژگی های این کار بوده و ضروری است اشاره کنم در این نمایش موسیقی زنده توسط تیزیانو پوپولی استاد دانشگاه و پیشکسوت موسیقی بولونیا در رشته پیانو اجرا می گردد که رنگ خاصی به این نمایش داده است .

احتیاج با اشاره به تاریخ اجرای این تئاتر در ایران اعلام کرد: تئاتر 1+1 از 27 فروردین تا 2 اردیبهشت در یک اجرا در ساعت 20:30 در اصفهان و بعد در شیراز و یزد اجرا می گردد و این نخستین تئاتر بین المللی است که به صورت تور در ایران اجرا می گردد.

وی پیرامون آشنائی خود با پاپا هنرمند ایتالیائی اظهار کرد: ما در بخش بین الملل جشنواره کودک و نوجوان در آلمان با یکدیگر آشنا شدیم و که در سال 90من با نمایش هی تو و پاپا با نمایش قطرات کوچک در این جشنواره حضور داشتیم که با هم رقیب بودیم و با کارهای هم آشنا شدیم که بهانه ای شد برای آشنائی بیشتر و متوجه نزدیکی دیدگاه های خود به یکدیگر شدیم و به دنیال کارهای سرگرم نماینده کودک و نوجوان نبودیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که کار مشترکی با هم ارائه دهیم، هرچند کار مشترک با یک کشور دیگر سخت بود.

این کارگردان اصفهانی با اشاره به استقبال بی نظیر از اجرای این تئاتر در آلمان پیرامون دلایل این استقبال اعلام کرد: سیستم تئاتر در آلمان قابل مقایسه با هیچ کشور نیست و تئاتر جزء برنامه های فرهنگی خانواده های آلمانی است.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از این تئاتر بین المللی اعلام نمود: تمام هزینه اجرای این تئاتر شخصی بود و من از مسئولان فرهنگی استان دعوت می کنم که به دیدن اجرای این نمایش بیایند.

به گزارش خبرنگاران، نمایش 1+1 پیش از این در سی ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال 1391 و در بخش بین الملل در تهران و پس از آن در اصفهان اجرا شده و سپس در شهرهای ونیز و فلورانس و بولونیا ایتالیا و همچنین در شهر فرایبورگ و فرانکفورت آلمان به روی صحنه رفته و پس از این دراستانهای یزد و شیراز و در کشورهای آلمان، کره جنوبی و انگلیس اجرا می گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 430

به "نخستین تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان به روی صحنه می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "نخستین تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان به روی صحنه می رود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان به روی صحنه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید