نخستین جشنواره آئینی بختیاری های مقیم هرمزگان برگزار می شود

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، به نقل از میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان،محسن ضیایی بیان داشت: مجمع هیئت امنای بختیاریهای مقیم استان به طور خودجوش و مردمی در راستای حفظ فرهنگ ها و ارزش ها اقدام به برپایی جشنواره فرهنگی آئینی کرده اند. با توجه به مهاجر پذیر بودن استان هرمزگان موقعیت و بستر خوبی برای مشارکت اقوام فراهم شده است و امید است اقوام دیگر نیز دنباله روی این حرکت باشند.

نخستین جشنواره آئینی بختیاری های مقیم هرمزگان برگزار می شود

وی شرح داد: ما سنت ها و آئین هایی داریم که در جشن ها و مراسم به اشتراک گذاشته می شوند و باید در راستای حفظ آنها بکوشیم که بهترین و موثرترین راه برگزاری جشنواره است و هرقدر مراودات فرهنگی بیشتر باشد سیر توسعه هموارتر خواهد بود.

محمدرضا اسماعیلی، دبیرجشنواره فرهنگی -آئینی بختیاری های مقیم هرمزگان نیز گفت: معرفی اقوام و پیشینه و آئین و فرهنگشان نشان دهنده قدرت کشور است و تمدن را اقوام بوجود آورده اند. معتقدیم کشوری که رو به پیشرفت است نباید فرهنگ خودش را فراموش کند و در این خصوص کشور ژاپن مثال و الگوی خوبی برای ما است.

اسماعیلی تاکید کرد: مناطق بختیاری نشین مناطقی بکر با طبیعتی بسیار دل انگیز است که باید به مردم شناسانده شود و یکی از اهداف این جشنواره در کنار نمایش سنتها و آئین ها است. تمامی هزینه های برپایی این جشنواره توسط خود بختیاری ها تامین شده و هیچ سازمانی در آن دخیل نبوده است. این جشنواره به مدت دو روز برگزار می شود. افتتاحیه آن روز 18 دی در فرهنگسرای آوینی و اختتامیه آن روز دوم و در پارک غدیر برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 922

به "نخستین جشنواره آئینی بختیاری های مقیم هرمزگان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره آئینی بختیاری های مقیم هرمزگان برگزار می شود"

1 دیدگاه

آشنا 13 تیر 1399

سلام خیلی جالبه که اونجا هم بختیاری داره.کدام مناطق حضول دارند.در جاهای مختلفی از ایران مانند ابهر و ورامین و محلات خمین و گلپایگان واراک و تویسرکان و همدان و شمال و خراسان و کرمان جیرفت پراکندگی بختیاری است.خوبه که یک انجمن مشترک از کل بختیاریها تشکیل بشه و یک همایش برگزار بشه.

پاسخ به آشنا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید