نظر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مورد تقلب!

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: تقلب جنایت بار ترین کار ممکن در یک نظام آموزشی است، چرا که فساد در نظام آموزش عالی پایه فساد های دیگر در جامعه است.

نظر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مورد تقلب!

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد ملاک ارزشیابی علمی دانشجویان گفت: نمره، ملاک ارزشیابی دانشجویان است و در مواردی ناچاریم برای مقایسه سطح علمی آنان، به این مهم اتکا کنیم.

مصلح افزود: اینکه نمره تا چه حد گویای سطح علمی دانشجویان است، به معیار هایی که در فرآیند سنجش و آزمون دانشجویان در نظر گرفته شده، بستگی دارد. قاعدتا برای افزایش تاثیرگذاری نمره باید به کیفی سازی آزمون ها بپردازیم تا سطح دانش دانشجو مشخص گردد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: فعلا جایگزینی برای نمره به عنوان ملاک ارزشیابی دانشجویان وجود ندارد. البته اگر یادگیری مبتنی بر انگیزه و کوشش دانشجویان باشد، دیگر نیازی به تخصیص نمره نیست و همین که دانشجو حس کند به یک توانمندی دست پیدا نموده، از منظر فردی برای او کافی است که نشان دهد سطح دانش اش چقدر افزایش پیدا نموده است.

وی در ادامه در مورد تقلب ابراز کرد: تقلب جنایت بار ترین کار ممکن در یک نظام آموزشی است چرا که فساد در نظام آموزش عالی پایه تمام فساد های دیگر در جامعه است.

مصلح با بیان اینکه تا به امروز هیچگاه مرتکب تقلب نشده ام، اظهار کرد: در صورتی که در نظام آموزشی چنین رفتار هایی (تقلب) شکل بگیرد، به هیچ وجه نمی توان نظام مالی، اداری، مالی و ... کشور را از فساد مبرا دانست چرا که پایه های رفتاری و شخصیتی افراد در نظام آموزشی شکل می گیرد و تبعا شخصی که از دوره علم آموزی به سمت تقلب گرایش پیدا کند، بعد از وارد شدن به بازار کسب و کار و جامعه نیز به فساد خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 995

به "نظر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مورد تقلب!" امتیاز دهید

1 کاربر به "نظر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مورد تقلب!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مورد تقلب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید