نقدها و نمرات بازی Sifu منتشر شد؛ به سختی یادگیری کنگ فو

به گزارش فروشگاه کوچک، ساخته تازه استودیو Sloclap یعنی بازی Sifu که شما را به دنیای کونگ فو می برد، این هفته برای پلتفرم های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی عرضه شد. همان اتفاق بهانه ای شد تا نگاهی به نظر بعضی از منتقدان در رابطه با این بازی بپردازیم.

نقدها و نمرات بازی Sifu منتشر شد؛ به سختی یادگیری کنگ فو

مبارزات در این بازی بر اساس یک سبک خاص کنگ فو است که با نام پاک می (Pak Mei) شناخته می گردد. بازیکنان با حملات سریعی می توانند دنده ها را خرد نموده، استخوان های فک دشمنان را بشنمایند و آن ها را شکست دهند. سیفو بعلاوه یک مکانیک جالب افزایش سن دارد که داستان شخصیت شما را از یک بچه تا یک استاد کونگ فو مسن دنبال می نماید. با افزایش سن، حداکثر سلامت شخصیت شما کاهش می یابد، اما میزان آسیبی که به دشمنان وارد می کنید، به لطف دانش به دست آمده در مبارزه با دشمنان افزایش می یابد.

بسیاری از منتقدان از شیوه مبارزات و مکانیک های گیم پلی آن بسیار لذت برده اند و آن را تجربه فوق العاده ای برای یک بازی اکشن با موضوع کنگ فو خطاب نموده اند اما از طرف دیگر بعضی به دشواری بیش ازحد بازی اشاره داشته اند که به زعم آن ها مانع لذت بردن کامل از بازی شده است. علاوه بر این ها، بازی Sifu در این روزها دچار حاشیه هایی و انتقاداتی شده که اشاره داشتند بازی نتوانسته به درستی از نظر فرهنگی کنگ فو را نشان دهد.

GameSpot - امتیاز: 9/10

بازی Sifu احتمالاً بار دیگر بحث درجه سختی در بازی ها را مطرح خواهد نمود و مطمئناً این باعث تأسف است که افراد بیشتری به علت چنین مانعی نتوانند این بازی را تجربه نمایند. با این حال، طراحی و توجیه مکانیکی برای داشتن چنین منحنی یادگیری شیب داری وجود دارد و این در واقع بخشی از چیزی است که Sifu را قانع نماینده می نماید. ماجراجویی شما از شاگرد بودن تا تبدیل شدن به یک استاد هیجان انگیز است و این عمدتاً به این خاطر است که بازی بر پایه ارتقا و بهبود سطح مهارت خود شما بنا شده است و نه صرفاً ارتقا و پیشرفت سنتی شخصیت اصلی. لحظه های خاطره انگیزی از جمله مبارزه با غول آخرها و بازآفرینی سکانس نمادین راهرو فیلم اولدبوی (Oldboy) در جریان بازی به شکل برجسته ای وجود دارند اما این سیستم مبارزات بازی Sifu است که بیش از همه چیز در این اثر می درخشد. اگرچه مکانیک افزایش سن منحصر به فرد و مجذوب کننده است اما بدون وجود یک سیستم مبارزه هیجان انگیز که بتواند بار بازی را بر دوش حمل کند و این اطمینان را به مخاطب بدهد که هر دور بازی به میزان دور قبلی درگیرنماینده است. آیا یک زندگی برای دانستن کونگ فو کافی است؟ شاید نه، اما با خوشحالی می خواهم آن را صرف بازی Sifu کنم تا بفهمم. - نویسنده: ریچارد ویکلینگ (Richard Wakeling)

Slant Magazine - امتیاز: 2/5

اگرچه Sifu در طول کمپین خود دارای چند انتخاب دیالوگ و صحنه هایی است که در آن مجبور نیستید با کسی بجنگید اما تعامل سطحی آن با شمایل نگاری فیلم ها هنرهای رزمی نشان دهنده کمبود انسانیتی است که شبیه آثاری است که خارج از این فرهنگ ساخته شده و قصد به تصویر کشیدن آن را دارند. داستان بازی درباره جنبه های منفی انتقام جویی است اما این کار افرادی است که دوست دارند سریعاً به صحنه های مبارزه بروند. - نویسنده: استیون اسکیف (Steven Scaife)

Gaming Nexus - امتیاز: 9.5/10

بازی Sifu مظهر یک بازی ویدیویی خوش ساخت درباره هنرهای رزمی است که داستان سرایی فرهنگی، مبارزات وحشیانه و حسی از آثار روگ -مانند را القا می نماید. با کارگردانی هنری زیبا، موسیقی متن عالی، و توجه بی نظیر به جزئیات، مطمئناً توجه هر علاقه مندی را به خود جلب می نماید. - نویسنده: هنری یو (Henry Yu)

Washington Post - بدون امتیاز

بازی Sifu یک بازی آرکید براولر است که بسته به اینکه هر سطح آن را چگونه بی نقص انجام دهید، می تواند در نشست های کوتاه یا بلند انجام گردد. علیرغم سطح دشواری بسیار بالایی که دارد، اگر به خوبی بازی گردد، یک اثر نادر و بی رحمانه را از بازی های ویدیویی با مضمون هنرهای رزمی ارائه می دهد. هرچه باشد، حداقل فقط برای مرحله اولش هم ارزش تجربه دارد. - نویسنده : جین پارک (Gene Park)

Shacknews - امتیاز: 4/10

بسیاری از بازی های دیگری وجود دارند که همان کاری را که Sifu انجام می دهد، بهتر ارائه می نمایند. راستش را بخواهید، اگر می خواهید که کوشش هایتان به ثمر بنشیند، احتمالاً بهتر است فقط در زندگی واقعی در یک کلاس کونگ فو شرکت کنید. - نویسنده: بلیک مورس (Blake Morse)

NME - امتیاز: 5/5

تقریباً 15 ساعت زمان برد تا پیروز شوم بازی Sifu را به اتمام برسانم و از هر دقیقه آن لذت بردم. با چنین ارزش بالایی برای تجربه مجدد و بعلاوه قیمت معقولش، به راحتی می توان آن را به همه توصیه کرد، به خصوص اگر اهل بازی های روگ-مانند مدرن یا آثار استودیو فرام سافتور هستید. و این بدون ذکر این است که چگونه بعضی از الهامات خود را چه از جنبه سینمایی و چه در مبارزات به خوبی به تصویر می کشد. Sifu به همان میزان که یک داستان انتقام جویانه روایت شده است، یک اثر براولر استادانه هم است. این بازی به آسانی یک بازی برای لیست برترین بازی های سال است و این تازه فقط شروع این فوریه خونین است. - نویسنده: جردن آلومان (Jordan Oloman)

Polygon - بدون امتیاز

Sifu فوق العاده ناامیدنماینده است، زیرا در زیر تمام تدبیرهای درهم وبرهم آن، یک بازی اکشن فوق العاده وجود دارد که من واقعاً می خواهم آن را بازی کنم. اما شیفو نمی تواند از راستا خودش سربلند بیرون آید و جاه طلبی های مفهومی بالایش لذت های اساسی آن را از بین می برد. - نویسنده: پاتریک گیل (Patrick Gill)

در ادامه می توانید مابقی نمراتی که به بازی Sifu داده شده است را ببینید. این بازی روی کنسول های پلی استیشن و کامپیوتر همین حالا برای تهیه موجود است.

  • Gaming Nexus: نمره 9.5 از 10
  • IGN: نمره 9 از 10
  • GamesRadar: نمره 4.5 از 5
  • Gamespot: نمره 9 از 10
  • Game Revolution: نمره 9 از 10
  • Destructoid: نمره 9 از 10
  • Game Rant: نمره 4 از 5
  • Digital Trends: نمره 4.5 از 5
  • Atomix: نمره 90 از 100
  • Press Start: نمره 9 از 10
  • Digital Chumps: نمره 9 از 10
  • Tech Raptor: نمره 9 از 10
  • LevelUp: نمره 8.8 از 10
  • Washington Post: نمره 85 از 100
  • IGN Italy: نمره 8.2 از 10
  • IGN Spain: نمره 8 از 10
  • Attack of the Fanboy: نمره 4 از 5
  • Video Gamer: نمره 8 از 10
  • Daily Mirror: نمره 4 از 5
  • PC Mag: نمره 4 از 5
  • Video Game Chronicles: نمره 4 از 5
  • Game Informer: نمره 7.3 از 10
  • Metro Game Central: نمره 6 از 10
  • Guardian: نمره 3 از 5
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2130

به "نقدها و نمرات بازی Sifu منتشر شد؛ به سختی یادگیری کنگ فو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات بازی Sifu منتشر شد؛ به سختی یادگیری کنگ فو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید