نماینده روسیه با نماینده اروپا درباره برجام گفت وگو کردند

به گزارش فروشگاه کوچک، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اتریش پس از نشست سه جانبه با نمایندگان ایران و چین، با معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد برجام در وین گفت وگو کرد.

نماینده روسیه با نماینده اروپا درباره برجام گفت وگو کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اتریش از ملاقات با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دیگر نمایندگان سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد موضوعات برجام در وین اطلاع داد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در مورد این ملاقات نوشت: امروز با آقای انریکه مورا و دیگر همکاران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوعات مرتبط با مذاکرات وین در مورد برجام ملاقات کردم.

اولیانوف پیش از این با هیأت هایی از سه کشور چین و روسیه و جمهوری اسلامی ایران طی نشستی سه جانبه در وین در مورد شرایط فعلی امور و راه های پیش رو برای احیای برجام ملاقات و گفت وگو کرد.

یش از این وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که امروز (دوشنبه) نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین برای آنالیز و گفتگو در مورد آخرین شرایط گفت وگوها و هماهنگی مواضع با حضور روسای هر سه هیأت در محل گرندهتل وین برگزار گردید.

طبق این گزارش، هیأت ایرانی در این ملاقات نقطه نظرات خود در مورد متون پیش نویس و موضوعات باقی مانده را برای طرف های چینی و روس تشریح کرد.

هیأت های چین و روسیه نیز ضمن ارائه بعضی نظرات و توضیحات، بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تأکید کردند. هر سه هیأت بر اهمیت تداوم کار به صورت جدی و به دور از هرگونه شتابزدگی یا تاخیر بی سبب تأکید کردند.

دور پنجم (دور جدید) مذاکرات در وین از چهارم خرداد ماه در شهر وین با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در جریان است.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین یادآور شد: مذاکرات در وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی در هر سه کارگروه داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است. به تعبیر دیگر ما الان به حل موضوعات کلیدی رسیده ایم که این موضوعات کلیدی هم باید با دقت صورت بگیرد. (جزئیات بیشتر)

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه چهارم خرداد ماه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی با بیان این که نمی توانم با اطمینان بگویم که این دور از مذاکرات دور آخر خواهد بود، توضیح داد: تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1738

به "نماینده روسیه با نماینده اروپا درباره برجام گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده روسیه با نماینده اروپا درباره برجام گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید