هیچهایک در ویتنام ، کشوری در جنوب شرقی آسیا

به گزارش فروشگاه کوچک، ویتنام کشوری است در جنوب شرقی آسیا که با کامبوج، لائوس و چین هم مرز است. علیرغم اینکه هیچهایک در ویتنام به طور کلی آسان است، بخصوص اگر از بزرگراه آسیایی شماره یک از هانوی به سایگون برسید، ولی برای ویتنامی ها پیاده روی معنا ندارد و مورد علاقه آنها نیست. ویتنامی ها با استفاده از نشانه درختان خرما مانند چینی ها و یا از یک علامت جهت نشانه گذاری استفاده می نمایند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از انگشت شست به عنوان نشانه کمتر استفاده میشود. مردم کشور ویتنام در بیشتر مواقع به شما می گویند که هیچهایک غیرممکن است، اما شما به راحتی می توانید عابرین پیاده را با انواع وسایل نقلیه در جاده های مختلف کشور مشاهده کنید. این رفتار ناشی از آن است که به طور کلی از مردم کشور ویتنام بابت سواری انتظار پرداخت می رود و این در حالی است که افراد خارجی می توانند از سواری رایگان بهره ببرند. اگر زمانی در داخل شهرها دچار سردگمی شدید یا در نقطه بدی قرار گرفتید، نشانه دو کیلومتر جهانی به خوبی میتواند شما را از آن شرایط خارج کند. در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از سفر هیچهایک به ویتنام...

هیچهایک در ویتنام ، کشوری در جنوب شرقی آسیا

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

سفر هیچهایک به ویتنام

در کشور ویتنام شما تعداد زیادی موتور سیکلت را در خیابان مشاهده می کنید و این درحالی است که تعداد اتومبیل ها بسیار کمتر است. بنابراین توصیه من این است که برای خرید یک کلاه ایمنی یک بار هزینه کنید و همواره با خود همراه داشته باشید (هزینه آن در حدود 5 دلار است). ویتنامی ها برای اینکار از شما تشکر خواهند کرد چون آنها نمی خواهند توسط پلیس دستگیر شوند. ظاهرا از قوانین کشور ویتنام، ممنوع بودن رانندگی بدون کلاه ایمنی است. این بدان معناست که باید کوله هایتان را به اندازه کافی سبک کنید تا بتوانید حدودا 200 کیلومتر آن را روی کمرتان قرار دهید.

اگر از علامت Xin Xe (هیچهایک در ویتنام، لطفا من را برسانید) برای رسیدن به مقصدتان بهره ببرید سریعتر میرسید. با نشان دادن این علامت بدون اینکه دست خود را تکان دهید، انتظار می رود همه اتوبوس ها و ون ها برایتان توقف نمایند. در بیشتر مواقع در ازای هزینه شما را سوار مینمایند اما گاهی هم ممکن است به شما سواری رایگان بدهند. قبل از ورود با گفتن Miễn Phí؟ میتوانید بفهمید که آیا سواری رایگان است یا خیر. ویتنامی ها در بعضی موارد بسیار سخاوتمند هستند. اگر می خواهید آنها منظور شما را از سواری رایگان بطور روشن دریافت نمایند، یک نشانه که روی آن نوشته باشد Cho tôi đi nhờ را در جهت شمال و یا نشانه Cho tôi quá giang را در جهت جنوب نگه دارید، تا آنها متوجه منظور شما یعنی به من سواری بدهید بشوند. بعضی از مینی بوس ها علیرغم نشانه شما در ازای توقف و سواری از شما پول میخواهند.

در شهرها که استفاده از چراغ های هدایت و رانندگی رایج است، شما میتوانید به طور مستقیم از ماشین ها بپرسید که به کجا میروند. این موضوع میتواند شما را سریعتر برساند چون خودروها (سریعتر) از کامیونها میروند. به طور کلی اگر به خود مشاین ها نزدیک شوید و از خودشان بپرسید شانس بیشتری خواهید داشت که وسیله نقلیه مناسبی را دریافت کنید.

همچنین دروازه های عوارضی در 1A تراموا Thu Phi وجود دارد (می گویند تراموا خیلی گوشه است) و مکان های ایده آلی به ویژه در شب است.

قانون رانندگی در ویتنام

سرعت حدود 50 کیلومتر در ساعت در کشور ویتنام به عنوان یک میانگین خوب تلقی میگردد. اگر شما میخواهید برای بازدید از بعضی از مکانها پیاده بروید و هیچهایک در ویتنام را تجربه کنید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که بیش از 300 کیلومتر در روز در جاده ها آهسته قدم نزنید، همچنین در نظر داشته باشید که خیابانها در ساعت 6 بعد از ظهر تاریک میشوند. بزرگراه ای اچ یک بسیار شلوغ است، ولی شما با یک علامت در نقطه خوب به راحتی میتوانید سواری بگیرید و سفر هیچهایک به ویتنام را تجربه کنید. فقط این را بدانید که رانندگی کند است. جاده های فرعی گاهی کاملا خالی است، اگر شما با ماشین قصد دارید بروید میتوانید خیلی سریع (مثلا از بزرگراه هوشی مین) بروید. در بعضی از جاده های کوچک، شما می بایست قبل از دیدن هر ماشین یا کامیونی، منتظر بمانید. بعنوان یک پیشنهاد اگر قصد سفر با موتور را دارید تا حد امکان سبک سفر کنید. هنگام هیچهایک در ویتنام، باید بسیار مراقب باشید و از اشتباهات سهوی در شهرها اجتناب کنید چون تعداد اتوبوس ها و موتورسیکلت ها در مقایسه با کامیونها بسیار زیاد است.

در مناطق روستایی پیاده روی آسانتر است. به راحتی با نشان دادن علامت Xin Xe به کامیون ها میتوانید از آنها برای سفر و رسیدن به مقصد خود بهره ببرید. معمولا هر اتوبوسی در مقابل شما متوقف خواهد شد، حتی اگر شما دست خود را دراز نکرده باشید.

هنگامی که به تنهایی مسافرت می کنید، به شدت توصیه می گردد که یک کلاه ایمنی همواره با خود همراه داشته باشید، زیرا در پیشنهادات سواری با اسکوترها جزء قانون آنجاست که باید حتما کلاه ایمنی داشته باشید. شاید شما را بعنوان یک خارجی دستگیر ننمایند اما جریمه سنگینی از شما دریافت خواهند کرد.

نونسو با بیش از 30 دقیقه و 50 سواری در کشور جز قسمتهای جذاب آن است.

یکی از مسائل اساسی در این کشور فساد پلیس است. عمده مشکل معمولا برای عابران پیاده نیست. ولی گاهی ممکن است راننده از شما درخواست کند که جریمه را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که نوشیدن در هنگام رانندگی رایج است. به این نکته توجه داشته باشید که کامیون های بزرگ دارای محدودیت برای تعداد مسافرین هستند و گاهی رانندگان برای فرار از جریمه و محدودیت اعمال شده ممکن است از شما بخواهند که به سرعت ماشین را ترک کنید یا در کابین تا زمان عبور از ایستگاه بازرسی پنهان شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 270

به "هیچهایک در ویتنام ، کشوری در جنوب شرقی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچهایک در ویتنام ، کشوری در جنوب شرقی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید