هیچ واحدی در خرم دره از سوخت مازوت استفاده نمی کند

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/زنجان مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ابهر و خرم دره گفت: هیچ واحدی در خرم دره از سوخت مازوت استفاده نمی کند.

هیچ واحدی در خرم دره از سوخت مازوت استفاده نمی کند

سید اسدالله ستاری شامگاه دیروز (29 دی ماه) در جلسه بررسی مسائل و مسائل آلودگی هوا در خرم دره با اشاره به اینکه از سوخت مازوت در هیچ واحدی در این شهرستان استفاده نمی شود، بیان کرد: نفت گاز استفاده شده نیز نفت گاز یورو بوده که این موضوع یکی از برنامه های دولت است که آلایندگی را به میزان زیادی کاهش می دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح کهاب در کشور، شرح داد: با تصمیمی که از طرف هیئت وزیران در سال جاری به پیشنهاد محیط زیست اتخاذ شد، همه مجاری عرضه سوخت و نفت کش هایی که عامل حامل فرآورده های بنزین بوده و از ابتدای مهرماه سال جاری باید حتماً به طرح کهاب مجهز باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه به جایگاه های قدیمی نیز اجازه داده شده است تا خاتمه سال 1401 به این طرح ملحق شوند، ادامه داد: در صورت اجرایی نشدن طرح، جرایمی برای این جایگاه ها در نظر گرفته شده است.

ستاری با بیان این مطلب که طرح کهاب طرحی برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت که با اهداف زیست محیطی پایه گذاری شده است، اضافه نمود: مفهوم کلمه کهاب عبارت از کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح، کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت گیری است، اضافه نمود: طبق محاسبات اجرا شده در سال 86 اگر این طرح به خوبی اجرا شود، به میزان 520 میلیارد ریال از هدر رفت بنزین جلوگیری می شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جهادکشاورزی خرم دره نیز با اشاره به اینکه بر اساس تبصره 3 ماده 20 قانون هوای پاک بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول نباید سوزان شوند، متذکر شد: زمانی این امر مرسوم بود اما با اطلاع رسانی و پیگیری ها اجرا شده این موضوع در شهرستان خرم دره به حداقل رسیده است.

علی محمدی با یادآوری اینکه در مواردی قانون از نظر حفظ نباتات اجازه داده است در باغات آتش روشن شود، گفت: از جمله این موارد قطع شاخه های آلوده به تخم آفت زنجره مو است که پس از خروج از باغ در بشکه ها سوزانده می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1524

به "هیچ واحدی در خرم دره از سوخت مازوت استفاده نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ واحدی در خرم دره از سوخت مازوت استفاده نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید