پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، پارک ملی جدیدی با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، در آخر این ماه در دانمارک افتتاح می گردد که از نظر وسعت، دومین پارک ملی دانمارک محسوب می گردد.

پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می گردد

دانمارکی ها هفته آینده شاهد افتتاح پارک ملی کانگرنس نورزژلند (Kongernes Nordsjælland: این کلمه در زبان دانمارکی به معنای پادشاهان سرزمین های زیلاند شمالی است) خواهند بود؛ این پارک ملی گستره ای وسیع از زیبایی های طبیعی را دربر می گیرد که منطقه ای به وسعت 5000 کیلومترمربع از جنگل ها به همراه 60 کیلومترمربع دریاچه را شامل می گردد.

این پارک دومین پارک بزرگ دانمارک و شامل گریبسکوف (Gribskov)، بزرگ ترین جنگل کشور و بعلاوه چندین دریاچه، زمین کشاورزی و ساحل های شنی است. در نتیجه یکپارچه سازی این زمین ها به عنوان یک پارک ملی، چشم اندازهای طبیعی، حیات وحش جانوری و تاریخ فرهنگی غنی این منطقه، با یاری مالکین خصوصی، تحت حمایت دولت در خواهند آمد.

این پارک از سمت شرق از شهر Helsingør (محل قلعه کرونبرگ هملت) و از جنوب از شهر Hillerød (محل قلعه فردریکزبورگ) قابل دسترسی است، یعنی کسانی که قصد سفر به این پارک را دارند می توانند به راحتی از یک قلعه تاریخی هم بازدید نمایند. با استفاده از راه آهن محلی Gribskovbanen به راحتی می توان به این منطقه سفر کرد. بعلاوه، مجموعه ای از مسیرهای زیبای دوچرخه سواری وجود دارند که به پارک کانگرنس نورزژلند ختم می شوند.

منطقه ای که در محدوده پارک قرار گرفته است دارای تاریخی غنی است که قدمت آن به دوران باستان می رسد و همچنان می توان بقایای قلعه ها، غارها و صومعه ها را درون آن یافت. بعلاوه، Troldeskoven (جنگل ترول ها) با چشم انداز ای منحصربه فرد از کاج هایی که قرن ها عمر نموده اند و در اثر وزش بادهای قوی پیچ و تاب خورده اند هم در این منطقه می گنجد. در شمال این پارک، تپه های ساحلی ماسه ای و شهرهای گردشگری ساحلی نورث زیلاند واقع شده است.

اسبن لوند لارسن، وزیر محیط زیست و مواد غذایی دانمارک، در سال 2016 که این پروژه مطرح شد، خاطرنشان کرد که:

این طرح شامل برخی از بزرگ ترین منطقه ها جنگلی دانمارک، چند دریاچه مناسب برای قایقرانی، منطقه های از میراث جهانی یونسکو و چندین بنای تاریخی است. پارک کانگرنس نورزژلند شرایطی را برای کسب تجربه هایی در زمینه های فرهنگ، طبیعت و زندگی در فضای باز مهیا می نماید - که سنگ بنای پارک های ملی پیروز هستند.

پارک کانگرنس نورزژلند در تاریخ 29 ماه مه 2018 طی مراسمی رسمی در کلیسای Esrum افتتاح می گردد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2051

به "پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید