پرکارترین و کم کارترین بازیگران فجر 40 چه کسانی هستند؟

به گزارش فروشگاه کوچک، در این گزارش به پرکارترین و کم کارترین بازیگران چهلمین جشنواره فیلم فجر اشاره شده است.

پرکارترین و کم کارترین بازیگران فجر 40 چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگاران، هر سال پس از معرفی فیلم های حاضر در جشنواره فجر، خیلی از علاقه مندان به سینما در پی اسامی بازیگران این آثار هستند و با نمایش فیلم ها پیش بینی می نمایند که کدامیک از بازیگران سیمرغ بلورین جشواره فجر را به خانه می برد.

پر واضح است که یکی از مهمترین بخش های برگزاری جشنواره فیلم فجر، بخش سیمرغ بازیگران زن و مرد است که کسب آن می تواند روی کارنامه کاری بازیگران اثرگذار باشد. تا جایی که دیده شده بازیگری که در یک دوره سیمرغ بلورین گرفته، برای دوره بعد چند اثر در جشنواره دارد و پرکارتر می گردد؛ البته خلافش هم دیده شده!

به همین بهانه، ما در این گزارش به آنالیز و معرفی پرکارترین و کم کارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر سال جاری می پردازیم.

سال جاری بازیگران دو فیلمه و یا تک فیلمه هستند و مانند سال های قبل نمی بینیم که در فهرست پرکارترین ها، بازیگری سه فیلمه و یا بالاتر باشد. به هر حال شرایط کرونایی کشور بر فراوری فیلم ها و فعالیت هنرمندان هم اثر گذاشته است و نمی توان منکر این قضیه شد.

نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، طناز طباطبایی، مصطفی زمانی، جواد عزتی، رعنا آزادی ور، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، پانته آ بهرام، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، پریناز ایزدیار، هوتن صبور، هادی حجازی فر، از جمله بازیگران شناخته شده تک فیلمه چهلمین جشنواره فیلم فجر هستند.

نیکی کریمی که سال گذشته با آتابای و البته در سال های گذشته با فیلم های دیگری در مقام کارگردان در جشنواره فجر حاضر بود، سال جاری با فیلم سینمایی دسته دختران ساخته منیر قیدی در مقام بازیگر به جشنواره می آید. فرشته حسینی و پانته آ پناهی ها هم او را همراهی می نمایند.

طناز طباطبایی بازیگر برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در جشنواره 38 برای فیلم شنای پروانه، سال جاری تنها در یک فیلم حضور دارد؛ فیلم سینمایی بی رویا ساخته آرین وزیر دفتری.

جواد عزتی با پنج فیلم پرکارترین بازیگر جشنواره 38 فجر بود؛ اما سال جاری تنها در فیلم مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان بازی می نماید؛ همبازی اش هم رعنا آزادی ور است.

مصطفی زمانی هم سال جاری در فیلم سینمایی بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی بازی نموده است.

اما بهروز شعیبی در این دوره علاوه بر کارگردانی بازیگری را هم تجربه نموده؛ او در فیلم سینمایی صورت فلکی به کارگردانی حسین دارابی در کنار مریلا زارعی ایفای نقش نموده است.

مهران مدیری، پولاد کیمیایی و پانته آ بهرام هم در جشنواره سال جاری در فیلم سینمایی خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی نموده اند.

هوتن صبور هم که در جشنواره 37 سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به خانه برد و در سال گذشته هم در فیلم سینمایی ابلق بازی کرد، سال جاری تنها در فیلم دیدار خصوصی بازی می نماید؛ به همراه پریناز ایزدیار.

هادی حجازی فر هم سال جاری همزمان کارگردانی، بازیگری و نویسندگی را با فیلم سینمایی موقعیت مهدی تجربه می نماید.

امین حیایی، حسن معجونی، یکتا ناصر، ویشکا آسایش، محسن کیایی، گلاره عباسی و نازنین بیاتی هم هریک با یک فیلم در جشنواره سال جاری حضور دارند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر بازیگر دو فیلمه هم دارد

صابر ابر سال جاری با دو فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری و بدون دیدار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی به جشنواره آمده است.

پژمان جمشیدی هم بازی در فیلم های علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و بی مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی را تجربه نموده است.

امیر آقایی هم که در سی و هشتمین جشنواره فجر سیمرغ بلورین برترین بازیگر مرد مکمل را برد، سال جاری علاوه بر خائن کشی مسعود کیمیایی، در فیلم سینمایی بی مادر بازی نموده است.

سارا بهرامی برنده سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم دارکوب در جشنواره 36، سال جاری با دو فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی به فجر می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2023

به "پرکارترین و کم کارترین بازیگران فجر 40 چه کسانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکارترین و کم کارترین بازیگران فجر 40 چه کسانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید