چرا تکولوژی اتاقک استراحت در کانادا مرسوم شده است؟ ، همه چیز درباره یک مد جالب و آرامش بخش در محیط کار

به گزارش فروشگاه کوچک، اتاقک استراحت یا کپسول هوشمند انفرادی که برای خواب افراد طراحی شده ، پدیده ای نسبتا تازه است که نخستین بار به وسیله شرکت گوگل معرفی گردید. این کپسول ها یا اتاقک ها شامل یک صندلی و درپوشی می شوند که فرد با قرار گرفتن در آن از دنیای پیرامون فارغ شده و احساس آرامش می نماید.

چرا تکولوژی اتاقک استراحت در کانادا مرسوم شده است؟ ، همه چیز درباره یک مد جالب و آرامش بخش در محیط کار

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها کانادایی ها به شدت به پدیده اتاقک استراحت علاقه مند شده اند و بسیاری از شرکت های سرشناس کانادا در پی ایجاد مکانی برای استراحت کارمندان خود هستند، رئیس شرکت EventMobi در کانادا که خود را تنها مدیر عاملی مردم را به خواب در محل کار تشویق می نماید توصیف می نماید، معتقد است که این سیاست باعث افزایش بهره وری و روحیه عمومی شرکت ها می گردد.

در شرکت او یک اتاق خواب خصوصی وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی فضایی تاریک و آرامش بخش را در اختیار کارمندانی می گذارد که سر درد دارند یا روز کاری خوبی را سپری ننموده اند. تا کنون بارها و بارها مقالاتی در خصوص اهمیت خواب و مسائل مرتبط با کم خوابی در محل کار مطرح شده است و به نظر می رسد ایده مذکور، روشی مناسب برای حل معضل کم کاری بعضی کارمندان است.

با این حال این شرکت کانادایی نخستین شرکتی نیست که به خواب و استراحت کارمندان اهمیت می دهد. آرون بریندل، سخنگوی گوگل، می گوید: اتاق های استراحت را می توان در دفاتر غولهای فناوری سرشناس قرار داد. ما این شیوه را از مدت ها پیش آزموده ایم و اتاق هایی ویژه مادرانی که بچه ها شیرخوار دارند، کارمندانی که کم خوابی دارند، یا کارمندانی که تنش ذهنی دارند ایجاد نموده ایم.

شرکت های کانادایی متعددی از گوگل درس گرفته اند برای مثال شرکت مشاوره مدیریت Accenture می گوید در دفتر سه طبقه خود در تورنتو یک سالن ویژه را برای استراحت کارمندان قرار داده که شامل اتاق های مادر و کودک، اتاق ماساژ، اتاق خواب و ... است.

آلینا اوسایانیک، کارشناس خلاقیت و تکنولوژی در کانادا می گوید: این پدیده ای است که عمدتا در شرکت های مرتبط با فناوری و بازاریابی رواج پیدا نموده است. به اعتقاد او بسیاری از شرکت ها و سازمانهای فعال در حوزه تکنولوژی فشار کاری زیادی روی کارمندان خود اعمال می نمایند. فشاری که گاهی ضروری است با روش هایی جایگزین تعدیل گردد.

به طور معمول اتاقک های خواب شامل یک تخت نیمکتی، یک پخش نماینده موسیقی آرامش بخش، روغن های ماساژ و سیستم کنترل نور بر اساس نیازهای کاربر است. اوسایانیک می گوید: بسیاری از کارمندان برای آن که حتما استخدام شوند بعضی از مسائل فیزیکی یا روانی خود را اعلام نمی نمایند و ما نیز برای ایجاد آرامش و کاهش استرس این افراد، برای آنان فضایی پر از آرامش در محیط کار ایجاد می کنیم.

جالب است بدانید که این ایده صرفا به محل کار محدود نمی گردد و این روزها بعضی از دانشگاه ها نیز درک می نمایند که تعدادی از دانشجویان از رفت و آمد طولانی، برنامه های کلاسی سنگین و تعهدات شخصی و شغلی خسته شده اند.

دو سال پیش، اتحادیه دانشجویی که به طور مشترک در کالج هامبر و دانشگاه گولف هامبور کار میکرد، دو اتاق خواب برای دو دانشگاه تورنتو ایجاد کرد و سپس تعداد تختها را در یکی از آنها در ماه سپتامبر گذشته دو برابر کرد.

سالن استراحت یکی از این دانشگاه ها هم اکنون 12 تخت دارد و دیگری میزبان 8 تخت استراحت مخصوص است. براد بامیش، سخنگوی EnergyPod (شرکت سازنده این سیستم های استراحت) می گوید دانشکده سنتنتال تورنتو، در ماه آگوست گذشته چهار نمونه اتاقک استراحت را خریداری نموده که در کنار کافه تریا و کتابخانه نصب شده اند.

ویژگی های بسیاری از آنها مشترک و شامل یک پوشش محافظ کشویی، یک بلندگو برای پخش صداهای آرامش بخش، یک زنگ هشدار، چراغ ها و سیستم های ارتعاش است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2254

به "چرا تکولوژی اتاقک استراحت در کانادا مرسوم شده است؟ ، همه چیز درباره یک مد جالب و آرامش بخش در محیط کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تکولوژی اتاقک استراحت در کانادا مرسوم شده است؟ ، همه چیز درباره یک مد جالب و آرامش بخش در محیط کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید