کاوشگر چینی به مدار مریخ می رسد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کاوشگر فضایی چین به نام تیان ون1 (Tianwen1) پس از طی 400 میلیون کیلومتر ماه آینده میلادی وارد مدار مریخ می گردد. این کاوشگر 23 جولای سال گذشته به فضا پرتاب شده است.

کاوشگر چینی به مدار مریخ می رسد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

براساس اطلاعات سازمان فضایی چین، تیان ون1 163 روز در فضا سفر نموده و هم اکنون در فاصله 8.3 میلیون کیلومتری سیاره سرخ واقع شده است. این عملیات سرآغاز ماموریت های مستقل چین در حوزه اکتشافات سیاره ای به حساب می آید.

لی ژنگسای معاون فرمانده این پروژه می گوید: همزمان با کاهش تاثیر گرانش خورشید بر کاوشگر، سرعت آن بیشتر می گردد. درحال حاضر سرعت تیان ون1 حدود 22 کیلومتر برثانیه است.

این بدان معنا است که کاوشگر که از یک مدارگرد، لندر و مریخ نورد تشکیل شده، هر روز 1.8 میلیون کیلومتر در فضا سفر می نماید.

پیش بینی می گردد کاوشگر مذکور 3 ماه پس از رسیدن به مدار مریخ در می 2021 میلادی روی سیاره فرود بیاید. فاصله بین مریخ و زمین در بازه های زمانی مختلف متفاوت است. اما نزدیکترین فاصله بین دو سیاره 50 و دورترین آن 400 میلیون کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1500

به "کاوشگر چینی به مدار مریخ می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چینی به مدار مریخ می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید