کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را شکست

به گزارش فروشگاه کوچک، کاوشگر Yutu-2 چین، به طولانی ترین کارگر ماه تبدیل شد، زیرا این روزها برای سیزدهمین روز قمری در حاشیه ماه آغاز به کار نموده است.

کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را شکست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، کاوشگر Yutu-2 چین، به طولانی ترین کارگر ماه تبدیل شد، زیرا این روزها برای سیزدهمین روز قمری در حاشیه ماه آغاز به کار نموده است.

ماه نورد چین سال گذشته توسط فضاپیمای Change-4 از مرکز ماهواره ای Xichang در استان سیچوان به فضا ارسال شد.

آنالیز لایه های مختلف کره ماه با استفاده از یک فناوری پیشرفته راداری از جمله وظایف محوله به فضاپیمای چینی در این ماموریت است.

کاوشگر Change-4 چین از جمله یک لندر و Jade Rabbit-2 که در 8 دسامبر 2018 پرتاب شد ، اولین بار فرود نرم روی دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه دور ماه را انجام داد.

براساس اعلام مرکز اکتشافات و فضا ای ماه قمری اداره ملی فضایی چین، هر دو لندر و کاوشگر برای روز سیزدهم قمری پژوهش خود را از سر گرفته اند.

این ماه نورد بیش از 345 متر در سمت دور ماه حرکت نموده است تا یک اکتشاف علمی از قلمرو باکره ماه را انجام دهد.

یک روز قمری برابر با 14 روز بر روی زمین و یک شب قمری به همان طول است؛ کاوشگر Change-4 به دلیل کمبود انرژی خورشیدی، در طول شب قمری به حالت خفته تغییر می نماید.

وظایف علمی مأموریت Change-4 شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، آنالیز زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم های خنثی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 630

به "کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید