گوگل اکنون به شما می گوید چه زمانی نباید به نتایج جست و جوی آن اعتماد کنید

به گزارش فروشگاه کوچک، گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به موتور جست و جوی خود اضافه نمود که به یاری آن می توانید آگاه شوید چه زمانی نتایجی که به نمایش در می آیند قابل اعتماد نیستند و نباید آن ها را به طور حتم باور کرد.

گوگل اکنون به شما می گوید چه زمانی نباید به نتایج جست و جوی آن اعتماد کنید

این روزها بازار شایعه ها در رابطه با همه چیز داغ است. در واقع اگر بخواهیم کمی واقع بین هم باشیم، خبرهای دروغ زیادی برای جلب توجه منتشر می شوند که تشخیص آن ها از خبرهای حقیقی بسیار مشکل است؛ به خصوص برای آن دسته از افرادی که اطلاعات زیادی از یک بخش خاص ندارند و در حقیقت یک کاربر معمولی به حساب می آیند.

موتور جست و جوی گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را دریافت نموده که به شما یاری می نماید این خبرها را از واقعیت تشخیص دهید. طبق گفته های گوگل، دریافت اطلاعات به موقع و مطمئن این روزها اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده و هنگامی هم که کاربران در رابطه با مطلبی در فضای مجازی، از دوستان یا شبکه های اجتماعی می شوند، تمایل پیدا می نمایند برای کسب اطلاعات بیشتر هم که شده به وسیله جست و جو در گوگل اطلاعات بیشتری در رابطه با آن پیدا نمایند. اینجاست که ممکن است بعضی افراد سودجو، اطلاعات نادرست و دروغ را به خورد مردم بدهند، بدون اینکه کسی متوجه این موضوع گردد.

گوگل گفت: قابلیت جست و جوی گوگل یا همان Google Search همواره با برترین و کاربردی ترین نتایجی که می تواند فراهم کند کنارتان حضور خواهد داشت اما گاهی اوقات اطلاعات موثق و قابل اعتمادی که در پی آن هستید هنوز در بستر اینترنت منتشر نشده اند. این موضوع به خصوص در رابطه با خبرهای دست اول یا موضوعات داغ که اطلاعات پیرامون آن ها در دوره های ابتدایی انتشار ممکن است کاملا دروغ باشند صدق می نماید.

برای مقابله با چنین اتفاقاتی، گوگل می گوید قادر است متوجه این موضوع بگردد که چه زمانی یک موضوع به سرعت در حال انتشار است در حالی که هنوز وب سایت های زیادی آن را آنالیز ننموده اند. در این حالت، گوگل بعد از یافتن نتایج مربوط به جست و جوی شما، پیغامی را برایتان به نمایش در می آورد با این مضمون که اطلاعاتی را که در ادامه می خوانید ممکن است درست نباشند و دائما در حال تغییر هستند. بنابراین بهتر است بعدا در این رابطه جست و جو کنید تا نتایج قابل اعتمادتری بدست بیاید.

سال گذشته بود که گوگل یک قابلیت دیگر به Google Search اضافه نمود برای زمانی که نتوانست نتایجی را مطابق خواسته کاربر به نمایش در بیاورد. به تازگی هم شاهد اضافه شدن بخش جدیدی تحت اسم About This Result هستیم که اجازه می دهد کاربران در رابطه با منابعی که برای انتشار موضوع انتخابی وجود دارند اطلاعات بیشتری کسب نمایند تا بدین ترتیب بتوانند راحت تر تصمیم بگیرند آیا می توان به پاسخی که دریافت کردند اعتماد داشت یا خیر.

طبق گفته های گوگل، هدف از انجام این کارها این است که فضای بیشتری پیرامون یک موضوع و نتیجه جست و جوی کاربران برایشان فراهم گردد تا بتوانند با خیال آسوده تری اطلاعات لازم را سنجیده و باور نمایند. این قابلیت در ابتدا برای کاربران انگلستان و آمریکا و سپس طی ماه های آینده برای سایر منطقه ها هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1830

به "گوگل اکنون به شما می گوید چه زمانی نباید به نتایج جست و جوی آن اعتماد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل اکنون به شما می گوید چه زمانی نباید به نتایج جست و جوی آن اعتماد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید