20 حمله توپخانه ای باکو به مرکز قره باغ ، جمهوری آذربایجان: ارمنستان به خاک ما حمله موشکی کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، در نهمین روز درگیری ها، در حالی که جمهوری آذربایجان ارمنستان را به حمله موشکی علیه خاک خود متهم می نماید، گزارش ها از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی حکایت دارد.

20 حمله توپخانه ای باکو به مرکز قره باغ ، جمهوری آذربایجان: ارمنستان به خاک ما حمله موشکی کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، در نهمین روز درگیری های باکو و ایروان، گزارشگر خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت حدود 20 حمله توپخانه ای دیگر مرکز جمهوری خودخوانده آرتساخ (قره باغ کوهستانی) را هدف قرار داده است.

بنابر گزارش ها، انفجار ها نزدیک به مرکز شهر استپاناکرت در قره باغ کوهستانی شنیده شده و بمباران توپخانه ای از چندین موشک انداز اجرا شده است.

وزارت خارجه جمهوری قره باغ کوهستانی هم گزارش داده در حال حاضر نیرو های جمهوری آذربایجان در حال اجرا حملات موشکی شدید علیه شهر استپاناکرت هستند.

به گفته سخنگوی نیرو های دفاع این منطقه، به زودی به حملات باکو پاسخ داده خواهد شد. وی همچنین مدعی شد که برخلاف جمهوری آذربایجان، نیرو های ارمنستانی جمعیت غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهند، بلکه هدف آن ها تاسیسات نظامی در شهر های عظیم است.

شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان هم امروز دوشنبه گفت نیرو های مسلح جمهوری آذربایجان در حال موشک باران مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی هستند.

وی همچنین اظهار داشت حملات باکو در جهت جنوبی قره باغ ادامه دارد و در حال حاضر نیرو های ارمنستانی در حال مقابله با حملات دشمن هستند.

استپانیان دیروز هم ویدئویی را در فیس بوک به اشتراک گذاشت که به گفته او نشان دهنده حملات جمهوری آذربایجان به شهر استپاناکرت هستند. در بخش دوم این ویدئو خسارات برجای مانده نشان داده شده است.

پیشتر اسپوتنیک هم از شنیده شدن 4 انفجار خفیف حوالی شهر استپاناکرت خبر داده بود که در پی آن ساکنان محلی به زیرزمین خانه ها رفتند تا پناه بگیرند.

از طرف دیگر، باکو می گوید سیستم راداری نیرو های هوایی این کشور شلیک موشک به خاک جمهوری آذربایجان را در ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه ثبت نموده اند. گفته شده که این شلیک ها از شهر های جرموک، کاپان و برد در خاک ارمنستان اجرا شده است. ادعایی که ایروان آن را رد نموده و اطلاعات نادرست خوانده است.

دادستانی جمهوری آذربایجان آمار تلفات غیرنظامی این کشور در پی درگیری های اخیر را تا امروز دوشنبه، 24 کشته و 121 زخمی اعلام نموده است.

بنابر گزارش ها، در پی تشدید درگیری ها و حملات علیه مرکز جمهور قره باغ، بسیاری از خبرنگاران بین المللی استپاناکرت را ترک نموده اند. اغلب آن ها در شهر گوریس در جنوب ارمنستان نزدیک مرز با جمهوری خودخوانده قره باغ مستقر شده اند و مقامات ایروان قول داده اند در آنجا یک مرکز رمطبوعاتی ایجاد نمایند.

دور جدید درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد ششم مهر ماه شروع شد و تا به امروز به شدت ادامه دارد و تلفاتی از هر دو طرف به جا گذاشته است.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1256

به "20 حمله توپخانه ای باکو به مرکز قره باغ ، جمهوری آذربایجان: ارمنستان به خاک ما حمله موشکی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 حمله توپخانه ای باکو به مرکز قره باغ ، جمهوری آذربایجان: ارمنستان به خاک ما حمله موشکی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید