5 رسم عجیب جهان که باورتان نمی گردد!

به گزارش فروشگاه کوچک، هر فرهنگ خاص در هر اقلیم، آداب و رسوم خودش را دارد. تفاوت و تنوع فرهنگی و عقیده دنیایی رنگارنگ از رسوم مختلف را به وجود می آورد.

5 رسم عجیب جهان که باورتان نمی گردد!

یکی از چیزهایی که ما انسان ها را از حیوانات متمایز می نماید علاقه و پایبندی مان به آداب و رسوم مختلف است. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه نموده اند. در حقیقت، انسان ها چنان عاشق اجرای رسوم اند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه رو بوده است. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز برخی از آداب و رسوم عجیب جهان می پردازد.

12 سپتامبر، روز زایش در روسیه!

فرهنگ های مرسوم در هر کشور معمولا با شیوه های منحصربه فردی در روابط زناشویی و تولیدمثل رخنه می نمایند که در بیشتر مواقع هم نتیجه ای موثر دارند. رسم عجیب وغریب بعدی متعلق به روسیه است: شیوه ای منحصربه فرد برای تشویق مردم به فرزندآوری! جمعیت روسیه با کاهش مقدار زادوولد همراه است. مقدار مردان و زنان در این کشور برابر نیست و طول عمر مردان روس کاهش یافته است. همین موضوع سبب شده است تا در تقویم رسمی روسیه، 12 سپتامبر به روز زایش شناخته گردد. در این روز مشاغل از طرف دولت تعطیل می شوند. 12 سپتامبر در روسیه تعطیل است تا زوج های جوان بدون آنکه دغدغه رفتن به محل کار را داشته باشند، در خانه بمانند و فرصتی برای خلوت با یکدیگر پیدا نمایند تا احتمال باروری افزایش یابد.

اشاره با انگشت شست در مالزی!

با اینکه اشاره با انگشت اشاره در بسیاری از فرهنگ ها رفتاری جاافتاده و مرسوم است، در برخی از کشورها این رفتار عملی بی ادبانه محسوب می گردد. در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی، این حرکت توهین آمیز تلقی می گردد. در این کشورها مردم به جای انگشت اشاره، با انگشت شست یا دست باز اشاره می نمایند.

غذاهای پرسروصدا در ژاپن!

هر سرزمینی آداب خاصی برای غذاخوردن دارد. در فرهنگ کشورهای غربی، ایجاد سروصدا هنگام غذاخوردن رفتاری بی ادبانه تلقی می گردد. در حالی که در کشور ژاپن، ایجاد صداهای ناشی از تند غذاخوردن معنی کاملا متفاوتی دارد. این تفاوت بیشتر درمورد غذاهای رشته ای همانند پاستا و نودل مشهود است. در واقع، غربی ها عادت دارند چنگال را در رشته های دراز بپیچانند و آن ها را مهار نمایند و سپس در دهان قرار دهند؛ اما ژاپنی ها بدون پیچاندن رشته ها، آن ها را سرو می نمایند. به همین علت، این سبک غذاخوردن با سروصدا همراه است.

دست چپ ممنوع!

در فرهنگ برخی از سرزمین ها، استفاده از دست چپ برای انجام بسیاری از کارها عملی بی ادبانه تلقی می گردد. در همین ایران خودمان نیز چپ دست ها در قدیم با مسائل زیادی روبه رو بودند. شاید از بزرگ ترهای خود شنیده باشید که به خاطر نوشتن با دست چپ بارها تنبیه شده اند! این تصور بیشتر به خاطر استفاده از دست چپ در شست وشو و تمیزکردن خود هنگام رفتن به توالت و کثیف شدن آن در فکر ها نقش بسته است.

این باور عجیب وغریب هنوز در بسیاری از سرزمین های خاورمیانه، سریلانکا، هند و منطقه های از آفریقا در بین مردم رواج دارد و همانطور که دست دادن در زمان احوال پرسی در بیشتر نقاط جهان با دست راست معقول و پذیرفته است، در فرهنگ این کشورها علاوه بر دست دادن، اجرای بسیاری از آداب نیز با دست چپ پذیرفته نیست. بنابریان یادتان باشد که برای ردوبدل کردن اسکناس، غذاخوردن و دست به دست کردن اشیا، در سفر به منطقه ها گفته شده، از دست راست خود بهره ببرید تا در زمان معاشرت با مردم سوءتفاهمی پیش نیاید.

خوردن خاکستر مرده در ونزوئلا و برزیل!

وقتی شخص از جهان می رود، اطرافیان به خصوص اعضای خانواده بیش از میزان برای او دل تنگ خواهند شد. به نظرتان اگر خاکستر جسد سوخته این شخص را اعضای خانواده اش بخورند، باز هم دل تنگی به سراغشان خواهد آمد؟ درست است که حتی تصور انجام این کار دور از فکر است، اما قبیله یونامامو از برزیل و ونزوئلا این کار را انجام می دهند! دفن جسد خلاف سنت آنهاست. به همین علت، اهالی این قبیله جسد را می سوزانند. بعد از سوختن، خاکستر مرده را در بین اعضای خانواده تقسیم می نمایند تا شخص فوت شده هرگز نتواند خانواده اش را ترک کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کم خوابی منجر به این بیماری خطرناک می گردد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2201

به "5 رسم عجیب جهان که باورتان نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 رسم عجیب جهان که باورتان نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید