آیا گوا پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند است؟

به گزارش فروشگاه کوچک، پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند

گوا، کوچک ترین ایالت هند با سواحل زیبا و رویایی، طبیعت سرسبز و درختان نخل سر به فلک کشیده، زندگی شبانه پرجنب و جوش، قلعه ها و بناهای به جا مانده از حضور پرتغالی ها و آشپزی و غذاهای خوشمزه هندی مقصدی فوق العاده محبوب و پرطرفدار در بین گردشگران به شمار می رود. گوا برای هرکس با هر سلیقه ای چیزی جذاب و هیجان انگیز برای ارائه دارد و همین عوامل دست به دست هم داده اند تا گوا را به پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند تبدیل نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

آیا گوا پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند است؟

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

آمار گردشگری گوا

بر اساس وبسایت رسمی گردشگری گوا (goa tourism)، این ایالت کوچک هندی پذیرای بیش از 6 میلیون گردشگر و توریست بوده که نسبت به سال گذشته، با 19.5% افزایش همراه بوده است. از این میان، 11% گردشگران و توریست های خارجی و بقیه گردشگران داخلی بوده اند. علاوه بر این، میانگین اقامت گردشگران داخلی در گوا 5 روز و مدت زمان اقامت توریست های خارجی حدود 9 روز بوده است.

سال جاری گوا پیروز شد بار دیگر توجه مسافران از سرتاسر دنیا را به سمت خود جذب کند و به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود. بر طبق گزارش اخیر گوگل در هند، گوا حدفاصل ماه فوریه 2017 و آوریل 2017 بر اساس جستجوهای اینترنتی، پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند بوده و بیش از سایر نقاط هند در خصوص جستجو و سرچ اینترنتی شده است.

افزایش شمار گردشگران گوا

از طرفی مسئول توریسم و گردشگری گوا، مانوهر آژگائونکار، در رابطه با کسب عنوان پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند می گوید که گردشگری گوا به این رشد و توسعه ادامه خواهد داد. با ارتقا امکانات و خدمات گردشگری از جمله راه اندازی اتوبوس های گردشگری هاپ آن هاپ آف (Hop-on-hop-off) و راهکارهای خلاقانه و نوآورانه برای جذب توریست بیشتر، در ماه ها و سال های آینده شاهد رشد بیشتر صنعت گردشگری این منطقه خواهیم بود. توریست با سوار شدن به این اتوبوس ها می توانند از جاذبه های گردشگری و دیدنی های گوا دیدن نمایند. اگر قصد سفر به گوا را دارید و می خواهید در این تور شرکت کنید کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید:

  • HOHO Goa, Shop No. 4, Kamat Towers, Near Bank of India, Patto Plaza, Patto, Panjim, Goa

البته عنوانِ پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند تنها بر اساس داده ها و گزارش گوگل هند نبوده است و فعالان و مسئولین صنعت گردشگری نیز بارها این موضوع را تایید و تاکید نموده اند. به طور مثال در گزارش مقاصد گردشگری تابستانی که توسط وبسایت تریپ ادوایزر منتشر شده، گوا در صدر لیست 10 مقصد گردشگری پرطرفدار هندی ها در تابستان 2017 قرار گرفته بود. داده ها و اطلاعات این گزارش بر اساس داده های جمع آوری از علاقمندی ها و رزروهای مسافرانی هندی در بازه زمانی 1 می-31 جولای 2017 بوده است.

چرا گوا پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند است؟

گوا آن قدر مشهور و محبوب است که کمتر کسی در خصوص آن چیزی نشنیده است. اما اگر اطلاعات زیادی در خصوص گوا نداشته باشید حتما تعجب می کنید که چرا گوا به عنوان پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند انتخاب شده است. اما باید بدانید که دلایل متعدد و بسیار زیادی برای این عنوان وجود دارند: این شهر ساحلی رویایی، بهشتی برای مسافرانی است که از هیاهو و ازدحام تمدن و زندگی روزمره خسته شده اند. گوا که با سواحل و طبیعتی چشم نواز احاطه شده است به خاطر تفریحات ساحلی و میهمانی ها و زندگی شبانه پر جنب و جوشش شهرتی دنیای پیدا نموده است. از طرفی آثار به حا مانده از حضور استعمارگران پرتغالی در منطقه که در آشپزی و بناهای تاریخی و خانه های مسکونی دیده می شود بر جذابیت گوا اضافه نموده است.

جالب است بدانید که گوا به دو بخش گوای شمالی و گوای جنوب دسته بندی می شود و هر یک از این بخش ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. بازدیدنمایندگان و مسافران می توانند از سواحل آرامش بخش و خیره نماینده جنوب گوا لذت ببرند تا خود را به جنب و جوش و هیاهوی سواحل سرزنده شمال گوا بسپرند و از تعطیلاتشان لذت ببرند. همچنین بازارهای محلی گوا که بعضی از آن ها بازارهای شبانه هستند هم انواع محصولات و سوغاتی های هند، مثل ادویه، لباس های سنتی، صنایع دستی و آثار هنری و غذاهای خوشمزه خیابانی را به مشتریان ارائه می نمایند.

تور گوا و بمبئی

خب، حالا که در خصوص دلایل محبوبیت گوا کمی صحبت کردیم به بحث شیرین سفر می رسیم. چیزی به عید و تعطیلات نوروز نمانده و اگر هنوز برنامه ای برای سفر ندارید می توانید با استفاده از تور بمبئی گوا، تعطیلاتی به یادماندنی و لذت بخش را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. تور بمبئی گوا که توسط خبرنگاران ارائه می شود بهترین و کامل ترین پکیج برای سفر به این منطقه را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از مزایای استفاده از تور گوا این است که می توانید با بهترین ساعت های پروازی و بهترین و مطمئن ترین شرکت های هواپیمایی به گوا سفر کنید و به این ترتیب، استفاده مفیدتری از وقت و زمانتان داشته باشید. از طرفی، کلیه هتل هایی که برای تور هند انتخاب شده اند همگی 4 و 5 ستاره هستند و جزء بهترین و باامکانات ترین هتل های منطقه به حساب می آیند. امکاناتی نظیر ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، گشت شهری و بازدید از دیدنی های گوا از جمله خدمات تور نوروزی بمبئی گوا می باشد. این تور به مدت 7 شب و 8 روز است و از این میان، 2 شب در بمبئی و 5 شب را در گوا سپری خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تور و بلیط هواپیما می توانید با شماره تماس 8540 تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما به طور کامل شما را هدایت بنمایند.

جاذبه های گوا

سواحل رویایی

یکی از اولین تصاویری که با شنیدن نام گوا به ذهن می آید تصاویر سواحل زیبا و رویایی و درختان نخل سر به فلک کشیده است. در سرتاسر گوا سواحل بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام به دلیل ویژگی های خاص که دارد هواداران زیادی پیدا نموده اند. گفتیم که گوا به دو بخش گوای شمالی و گوای جنوبی تقسیم شده است. سواحل گوای شمالی پرجنب و جوش تر و توریستی تر هستند و سواحل جنوب گوا خلوت تر و بکرتر هستند. اگر بخواهیم بهترین سواحل گوا را نام ببریم سواحل آروسیم و اوتوردا در نزدیکی شهر ماجوردا بهترین سواحل گوای شمالی هستند. در خصوص گوای جنوبی هم عنوان بهترین سواحل به ساحل های باگا، کالانگوت و آنجونا می رسد که به انتخاب مردم و توریست ها از جمله بهترین سواحل گوا هستند. در اکثر سواحل گوا تفریحات ساحلی متعددی می توان انجام داد مثل جت اسکی، غواصی، قایق موزی و …

بناهای تاریخی

شاید باورتان نشود اما پرتغالی ها بیش از 450 سال بر گوا حکومت می کردند و در این منطقه حضور داشتند. به همین دلیل جای تعجب نیست که تاثیر پرتغالی ها را همه جا می توان مشاهده کرد: از ساختمان ها و خانه ها گرفته تا آشپزی و سبک زندگی و … پرتغالی ها برای اولین بار سبک معماری اروپایی را در گوا مطرح کردند و در طول حضورشان در این منطقه از هند، ده ها و صدها ساختمان، خانه، کلیسا و قلعه ساخته اند. امروزه بسیاری از این بناها هنوز هم وجود دارد و به عنوان جاذبه گردشگری شناخته می شود. با این حال، جالب است بدانید که علاوه بر آثار پرتغالی ها، بناهای تاریخی متعددی به جا مانده از هندوها و مسلمانان هم وجود دارند که تاریخشان به قبل از ورود پرتغالی ها بر می شود.

از جمله بناهای تاریخی مشهور گوا می توان به کلیسای Mae De Deus، قلعه آگوآدا، قلعه سنت استیوام، قلعه چاپورا، مسجد صفا، برج سنت آگوستین، کلیسای جامع سه کاتدرال و ده ها نیایشگاه و عبادتگاه بودایی و هندو اشاره نمود.

غذاهای گوا

آشپزی و غذاهای گوا هم به شدت تحت تاثیر فرهنگ پرتغالی قرار گرفته و امروزه غذاهای این منطقه ترکیبی از آشپزی پرتغالی و هندی و مناطق دیگر است. از طرفی به دلیل ساحلی بودن گوا، بخش عمده ای از غذاهای معروف گوا را غذاهای دریایی و ماهی تشکیل می دهند. در اکثر رستوران های گوا می توانید غذاهای خوشمزه محلی مثل ماهی، میگو، خرچنگ، صدف، هشت پا و مهم تر از همه تالیِ هندی را با ماهی امتحان کنید. انواع غذاهای متداول هندی مثل چیکن تندوری و تیکه ماسالا هم در از جمله غذاهای غیردریایی گوا به حساب می آیند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 301

به "آیا گوا پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گوا پربازدیدترین مقصد گردشگری در هند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید