آیفون 13 و 13 پرو مکس پرفروش ترین گوشی دنیا در سه ماهه نخست سال جاری بوده اند

به گزارش فروشگاه کوچک، باز هم آمار فروش گوشی هوشمند و باز هم صدرنشینی تکراری؛ طبق اطلاعات IDC، آیفون 13 و 13 پرو مکس پرفروش ترین گوشی سه ماه نخست لقب گرفتند.

آیفون 13 و 13 پرو مکس پرفروش ترین گوشی دنیا در سه ماهه نخست سال جاری بوده اند

گوشی های اپل معمولا هر سال به عنوان پرفروش ترین گوشی شناخته می شوند و سال جاری هم اصلا از قاعده مستثنی نبود. بار دیگر محصولی عنوان پرفروش ترین گوشی سه ماه نخست سال 2022 را از آن خود کرد که انتظارش را داشتیم؛ آیفون 13. این در حالی است که گوشی یادشده فقط 3 ماه برای فروش در دسترس قرار داشت. با این آغاز قدرتمند، به نظر می رسد با خاتمه سال هم این آیفون 13 باشد که عنوان پرفروش ترین گوشی کل سال را مال خود می نماید.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه IDC، آیفون 13 در حالی توانست این عنوان را مال خود کند که اپل در بازه زمانی ژانویه تا مارچ از لحاظ تأمین قطعات با مشکل روبرو شد و نتوانست به آن اندازه که باید، آیفون فراوری کند. همین موضوع سبب شد بعضی ها تصور نمایند سال جاری شرکت آمریکایی نمی تواند نماینده زیادی در فهرست پرفروش ترین ها داشته باشد که می بینیم اصلا اینطور نیست. متأسفانه IDC اطلاعاتی راجع به آمار فروش دقیق این گوشی در یک یا چند بازار را تعیین نکرده، بنابراین از این بابت اطلاع دقیقی در اختیار نداریم.

آیفون 13 که از یک نمایشگر 6.1 اینچی، دو دوربین اصلی و فوق عریض، تراشه قدرتمند A15 و سیستم عامل فوق العاده خوب iOS 15 بهره می برد، در حالی توانست به پرفروش ترین گوشی سه ماه نخست تبدیل گردد که نزدیک ترین رقیب آن، برادر بزرگ ترش یعنی آیفون 13 پرو مکس بوده است. آیفون 13 پرو هم بعد از یک نماینده از سامسونگ توانست در رده چهارم قرار بگیرد تا مانند گذشته، اپل در بین 5 گوشی پرفروش دنیا، سه نماینده داشته باشد. آیفون 13 مینی هم اصلا نتوانست در فهرست پنج گوشی برتر قرار بگیرد و به نظر می رسد همین هم سبب شد که شرکت آمریکایی فراوری این سری را برای همواره از دستور کار خود خارج کند.

در سه ماه نخست سال جاری، فقط سری آیفون 13 توانستند چیزی حدود 84٪ از سود بدست آمده از فروش آیفون ها را به خود اختصاص دهند. 16٪ به جای مانده هم به لطف فروش آیفون SE 2022، آیفون 12 و آیفون 11 بوده است.

نتایج فعلی نشان می دهد آیفون 14 می تواند عملکرد بهتری داشته باشد

اگر بخواهیم این چهار سالی را که گوشی های اپل پیروز شدند در آن ها بیشتر از هر محصول دیگری لقب پرفروش ترین گوشی را مال خود نمایند، مورد آنالیز قرار دهیم، به یک نتیجه می رسیم؛ اپل توانسته اندازه درست نمایشگر را پیدا کند. اگر اینطور نبود، آیفون ها طی این چند سال اصلا پیروز به فروشی به این اندازه نمی شدند. البته فاکتور اندازه در کنار سایر موارد دیگر نظیر کیفیت خوب دوربین، قدرت بالای پردازنده، سیستم عامل خوب و… قرار می گیرد چون تمام این موارد جز اندازه در آیفون های مینی هم قرار گرفته است اما هوادار خاصی ندارند.

آیفون 14 هم با توجه به تمام این موارد، انتظار می رود فروش خوبی داشته باشد. هرچند این گوشی همان آیفون 13 است، گفته می گردد اپل میخواهد در این محصول از همان تراشه A15 (یا به شکل نامحسوسی سریع تر)، همان طراحی، همان دوربین ها و همان قابلیت ها استفاده کند. البته یک تغییر مهم و البته تأثیرگذار، نام آن است که از 13 به 14 تغییر داشته و انتظار می رود به همین دلیل هم فروشی استثنائی داشته باشد.

نکته جالب دیگر اینکه در دو مدل پرو، علی رغم قیمت پایین مدل 6.1 اینچی، باز هم کاربران مدل 6.7 اینچی را ترجیح دادند که این نشان می دهد آن ها به گوشی بزرگ تر علاقه بیشتری دارند. این موضوع باعث می گردد باز هم تصمیم اپل برای عرضه محصولی تحت عنوان آیفون 14 مکس را هوشمندانه بدانیم. آیفونی که همان مدل استاندارد اما با نمایشگر بزرگ تر است و شاید حتی بتواند پرفروش ترین گوشی سال 2023 لقب بگیرد.

نماینده های سامسونگ در جمع 5 گوشی برتر سه ماه نخست

اپل در فهرست 5 گوشی پرفروش دنیا در سه ماه نخست سال جاری سه نماینده دارد، در دو جای خالی به جای مانده، محصولاتی از سامسونگ، رقیب اصلی شرکت آمریکایی قرار می گیرند؛ گلکسی A12 و A32 که هر دو گوشی در رده مالی هستند. سامسونگ در بخش گوشی های پایین رده به لطف همین محصولات است که توانسته برترین عملکرد را داشته باشد. البته سال جاری هر دو گوشی یاد شده با مدلی جدیدتر (A13 و A33) به روزرسانی شدند که انتظار می رود در سه ماه دوم سال جاری بتوانند فروش خوبی داشته باشند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2155

به "آیفون 13 و 13 پرو مکس پرفروش ترین گوشی دنیا در سه ماهه نخست سال جاری بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 و 13 پرو مکس پرفروش ترین گوشی دنیا در سه ماهه نخست سال جاری بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید