ابراز تاسف پکن از اقدام کره جنوبی در گسترش منطقه هوایی

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: دولت چین تاسف خود را نسبت به اقدام کره جنوبی در گسترش منطقه دفاعی هوایی در شرایطی اعلام نموده است که وزارت دفاع چین اخیرا منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین ایجاد نموده است.

ابراز تاسف پکن از اقدام کره جنوبی در گسترش منطقه هوایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با واکنش های منفی کشورهای منطقه به خصوص ژاپن و کره جنوبی روبرو شده است. آمریکا به همراه این دو کشور این اقدام چین را به رسمیت نشناخته اند.

بر اساس این گزارش در حالی که اختلاف چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر دریای شرقی چین همچنان به قوت خود باقی است، اقدام اخیر پکن در ایجاد منطقه دفاعی هوایی موجب تشدید تنش در منطقه شده است.سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تاسف خود را نسبت به اقدام سئول در گسترش منطقه دفاعی هوایی اعلام نموده است. دولت کره جنوبی منطقه دفاعی هوایی خود را به بیش از 66 هزار کیلومتر مربع گسترش داده که این رقم معادل دو سوم کل مساحت این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود، پکن تاسف خود را از این اقدام سئول اعلام نموده است. چین با مقام های کره جنوبی بر اساس احترام متقابل در ارتباط خواهد بود.این نخستین بار در 62 سال گذشته است که کره جنوبی در منطقه دفاعی هوایی خود تجدیدنظر نموده است. نشریه گلوبال تایمز چین نیز ضمن محکوم کردن این اقدام کره جنوبی نوشت، چین به منافع کره جنوبی احترام می گذارد ولی این اقدام موجب افزایش احتمال تقابل و رویارویی در منطقه شده است.

هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است.ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 428

به "ابراز تاسف پکن از اقدام کره جنوبی در گسترش منطقه هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف پکن از اقدام کره جنوبی در گسترش منطقه هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید