ادوبی با پرداخت 20 میلیارد دلار شرکت فیگما را تصاحب می کند

به گزارش فروشگاه کوچک، ادوبی ساعاتی قبل گفت که با مقامات شرکت فیگما برای تصاحب این شرکت به توافق رسیده است. قرار است برای این معامله مبلغ 20 میلیارد دلار به صورت نقدی و سهام پرداخت شود. البته مانند دیگر معامله های بزرگ این چنینی، نهایی شدن آن چند ماه طول می کشد. برای افرادی که با فیگما آشنا نیستند باید بگوییم که مشهورترین و محبوب ترین ابزار طراحی رابط کاربری محسوب می شود.

ادوبی با پرداخت 20 میلیارد دلار شرکت فیگما را تصاحب می کند

فیگما 10 سال قبل تاسیس شده و به لطف رویکرد طراحی اشتراکی، خیلی زود مورد توجه گسترده ای قرار گرفت. در حال حاضر طراحان بسیاری از شرکت های مهم جهان مانند مایکروسافت از این ابزار بهره می برند. این ابزار تحت وب است و این یعنی کاربران بدون نیاز به نرم افزار خاصی و صرفا با بهره گیری از مرورگر می توانند از آن بهره ببرند.

ادوبی قصد دارد سرویس ها و خدمات خود را با فیگما ترکیب کند و این یعنی در آینده ، فیگما به بخشی از سرویس های Adobe Creative Suite تبدیل خواهد شد. اما فعلا قرار نیست مدیریت و روند توسعه فیگما با تغییر گسترده ای روبرو شود و در بیانیه منتشر شده روی این موضوع تاکید شده است. گفته می شود تا اطلاع ثانوی مدیرعامل فیگما به مدیریت این شرکت ادامه می دهد ولی در این میان باید به رییس شرکت ادوبی گزارش ارائه دهد.

ادوبی سال ها قبل ابزار طراحی رابط کاربری XD را ارائه کرد ولی طی چند سال اخیر، عملا هیچ توجهی به این ابزار نشان نداده و به نظر می رسد بعد از قبول شکست در این حوزه، تصمیم گرفته فیگما را تصاحب کند. ادوبی به لطف ارائه ابزارهای مختلف در زمینه گرافیک، ویدیو و دیگر حوزه ها، قدرت بسیار بالایی دارد و باید ببینیم در آینده فیگما با چه تغییراتی روبرو می شود. تا ساعاتی دیگر جلسه مدیران ادوبی با سرمایه گذاران آغاز می شود و احتمالا در این جلسه، جزئیات بیشتری از برنامه های ادوبی اعلام خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2212

به "ادوبی با پرداخت 20 میلیارد دلار شرکت فیگما را تصاحب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادوبی با پرداخت 20 میلیارد دلار شرکت فیگما را تصاحب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید