ChatGPT شاید در آینده جای گوگل اسیستنت را در گوشی های اندرویدی بگیرد

به گزارش فروشگاه کوچک، اینطور که از کدهای اپلیکیشن ChatGPT در اندروید پیداست، ظاهرا این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک، ChatGPT جای گوگل اسیستنت را در پلتفرم اندروید بگیرد.

ChatGPT شاید در آینده جای گوگل اسیستنت را در گوشی های اندرویدی بگیرد

در دوره ای که هوش مصنوعی آنقدر قدرت گرفته که حتی توانسته صدها هزار شغل را نابود کند، اصلا عجیب نیست که می بینیم یک سری فناوری دیجیتال هم به لطف حضور آن بازنشسته شوند. البته در رابطه با خبر امروز باید بگوییم گوگل اسیستنت قرار نیست بازنشسته شده و جای خودش را به ChatGPT بدهد؛ در واقع، ظاهرا OpenAI آنقدر دسترسی به هوش مصنوعی اش در پلتفرم اندروید را راحت نموده که شاید کمتر کسی به استفاده از گوگل اسیستنت فکر کند.

به گزارش وب سایت Android Authority، ظاهرا کد اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT دربردارنده اطلاعاتی است که نشان می دهد احتمال حضور این هوش مصنوعی قدرتمند به عنوان دستیار صوتی در سیستم عامل اندروید وجود دارد. درست مثل کاری که مایکروسافت انجام داده؛ یعنی ادغام یک هوش مصنوعی کوپایلوت با سیستم عامل ویندوز 11 که طی آن کاربر می تواند بدون احتیاج به نصب اپ مجزا یا ورود به یک فضای خاص در اینترنت، احتیاجهای خود را رفع کند.

اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT دارای یک فعالیت تازه تحت عنوان com.openai.voice.assistant.AssistantActivity است که در ابتدا غیرفعال بود اما به صورت دستی می توان آن را فعال کرد. وقتی اپلیکیشن را در آپدیت تازه اجرا کنید، یک انیمیشن با حالت دورانی ظاهر می گردد که بسیار شبیه به حالت ویس چت ChatGPT است. این آیکون انیمیشنی کل صفحه را در بر نمی گیرد و می تواند به معنای این باشد که کاربر در هر شرایطی و در هر لحظه این امکان را خواهد داشت که ChatGPT را فرا بخواند.

اگرچه این قابلیت در حال حاضر در دست توسعه قرار گرفته است، اما اگر نهایی گردد، احتمالا کاربران اندروید این هوش مصنوعی قدرتمند OpenAI را به گوگل اسیستنت ترجیح دهند تا تجربه به مراتب گسترده تر و بهتری از کار با هوش مصنوعی داشته باشند.

علاوه بر این ها، در آپدیت تازه اپلیکیشن ChatGPT در اندروید، شما شاهد اضافه شدن یک کاشی به بخش منوی تنظیمات سریع هم خواهید بود تا بتوانید از همان جا به راحتی این هوش مصنوعی را فرا بخوانید. البته این قابلیت به صورت اتوماتیک غیرفعال است و می تواند به این معنا باشد که کاربر برای دسترسی به آن باید حتما اشتراک خریداری کند.

با پیشرفته تر شدن هوش مصنوعی گوگل یعنی بارد، باید به تدریج انتظار داشته باشیم گوگل هوش مصنوعی خودش را با گوگل اسیستنت ادغام نموده و در گوشی های اندرویدی عرضه کند. اما کوشش OpenAI برای اینکه بتواند با امکانات گسترده تر و دسترسی راحت تر، جایگزین گوگل اسیستنت گردد و از این طریق خود را به جهانیان بشناساند، یک حرکت استراتژیک محسوب می گردد و شاید حتی کاربران را از دستیار صوتی محبوب گوگل دور کند. حال باید دید آیا این استراتژی در نهایت پیروز می گردد یا خیر.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2377

به "ChatGPT شاید در آینده جای گوگل اسیستنت را در گوشی های اندرویدی بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ChatGPT شاید در آینده جای گوگل اسیستنت را در گوشی های اندرویدی بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید