ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن 2020

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/سمنان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از ارتقای رتبه این دانشگاه در جدیدترین نظام رتبه بندی لایدن 2020 نسبت به رتبه بندی قبلی این نظام در سال 2019 اطلاع داد .

ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: دانشگاه سمنان در جدیدترین نظام رتبه بندی لایدن 2020 پیروز به کسب رتبه 888 شد که در مقایسه با سال 2019 این نظام رتبه بندی 48 پله صعود را نشان می دهد .

دکتر سعدالدین با بیان اینکه در جدیدترین رتبه بندی لایدن ، دانشگاه سمنان توانست نام خود را در میان 1176یک هزار و 176 دانشگاه برتر جهان و 36 دانشگاه کشور ثبت کند اضافه نمود : بر اساس جدید ترین رتبه بندی لایدن، دانشگاه سمنان در جمع 10 دانشگاه برتر جامع کشور نهاده شد که نسبت به دوره قبلی این نظام رتبه بندی سه پله ارتقاء یافته است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت : رتبه بندی لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هرساله دانشگاه های برتر جهان را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

دکتر سعدالدین گفت: لایدن برای این ارزیابی ها از تولیدات علمی دانشگاه ها در سال های 2015 الی 2018 از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده نموده است .

وی گفت : رتبه بندی لایدن اطلاعات را در سطح 5 رشته موضوعی اصلی شامل علوم زیست پزشکی و بهداشت، علوم حیاتی و زمین، ریاضیات و علوم کامپیوتر، علوم فیزیکی ، مهندسی ، علوم اجتماعی و علوم انسانی منتشر نموده است، که دانشگاه سمنان در این زمینه ها توانسته است حائز رتبه گردد.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ؛ رتبه 434 در physical sciences and engineering، رتبه 521 در mathematics and computer science، رتبه 1044 در life and earth sciences، رتبه 1121 در social sciences and humanities، رتبه 1161 در biomedical and health sciences رتبه های جهانی کسب شده توسط دانشگاه سمنان بر اساس این رتبه بندی است .

به گزارش خبرنگاران به نقل از به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، دانشگاه سمنان از سال 2019 در رتبه بندی لایدن واردشده است و شاخص هایی چون مقالات 10درصد برتر یکی از مهم ترین معیارهایی است در این رتبه بندی تأثیر گذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1198

به "ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید