اپلیکیشن های وامدهی اوپرا دردسرساز شد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، مرورگر اوپرا به دفعات ادعا کرد اخلاقیات را به شدت رعایت می کند اما اکنون متهم شده از پروژه های جانبی خود سواستفاده کرده است.

اپلیکیشن های وامدهی اوپرا دردسرساز شد

شرکت هیندنبرگ ریسرچ(Hindenburg Research) با انتشار گزارشی ادعا می کند مرورگر اوپرا 4 اپلیکیشن وام دهی اندروید دارد که بازارهای هند، کنیا و نیجریه(CashBean, OKash, OPay and OPesa)را هدف گرفته اند. به نظر می رسد این اپلیکیشن ها سیاست های گوگل پلی استور را درباره ممنوعیت وام هایی با بهره کلان زیر پا گذاشته اند و ظاهری گمراه کننده دارند.

هیندنبرگ ریسرچ در تحقیقات مالی قضایی متخصص است.

این اپلیکیشن ها ادعا می کنند نرخ سودی حدود 33 درصد یا کمتر دریافت می کنند اما نرخ سود واقعی بسیار بالاتر است، به طوریکه نرخ بهره دریافت وام از اپلیکیشن OPesaبه 438 درصد می رسد. از سوی دیگر مدت زمان بازپرداخت وام 91تا 365 روز اعلام شده اما در اپلیکیشن OKash فرد باید وام را در 29 روز بازپرداخت کند.

این درحالی است که مدت زمان بازپرداخت وام در این اپلیکیشن کمتر از بازه زمانی تعیین شده توسط گوگل (حداقل 60 روز) است.

وام گیرندگانی که نتوانند اقساط وام خود را بپردازند با شرایط سخت تری روبرو می شود و ممکن است نرخ بهره وام آنها به 876 درصد برسد.

از سوی دیگر این اپلیکیشن ها شماره تماس های موجود در فهرست موبایل را سرقت می کند و با افراد خانواده، دوستان و آشنایان فرد تماس می گیرند تا برای بازپرداخت وام او را تحت فشار قرار دهند. همچنین به کاربران هشدار داده می شود علیه آنها اقدام قانونی انجام می شود. این در حالی است که بسیاری از دریافت کنندگان وام افراد جوانی هستند که احتمالا به دلیل مسائل اعتباری این چنینی، آینده مالی و شغلی شان به خطر می افتد.

هیندنبرگ معتقد است اوپرا از اپلیکیشن های وامدهی برای ایجاد رشد مالی مصنوعی استفاده می کند. این در حالی است که سودآوری کسب و کار اصلی آن بسیار پایین است و این شرکت میلیون ها دلار در اپلیکیشن ها سرمایه گذاری کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 798

به "اپلیکیشن های وامدهی اوپرا دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های وامدهی اوپرا دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید