وان پلاس 7T یا گلکسی نوت 10؟ کدام بهتر است؟

به گزارش فروشگاه کوچک، وب سایت دیجی کالا - حمیدرضا داوریان: ماه سپتامبر سال جاری، وان پلاس از گوشی جدید خود تحت عنوان وان پلاس 7T رونمایی کرد. این گوشی را می توان به نوعی جانشین وان پلاس 7 پرو دانست، چرا که از مشخصه های بسیار خوبی برخوردار است. اما این گوشی قدرتمند و زیبا در مقابل گلکسی نوت 10، جدیدترین و قدرتمندترین گوشی سری نوت سامسونگ که اخیرا نیز معرفی شده چه حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

وان پلاس 7T یا گلکسی نوت 10؟ کدام بهتر است؟

قبل از پرداختن به این مقایسه، نگاهی می اندازیم به معینات این دو گوشی روی کاغذ و همچنین نقاط ضعف و قوت هر یک از آن ها تا از ویژگی های بد و خوب هر یک، مطلع شویم.

وان پلاس 7T

ویژگی های مثبت وان پلاس 7T

  • معینات فنی عالی با قیمت کمتر به نسبت گلکسی نوت 10
  • عملکرد عالی باتری
  • دوربین سه گانه قدرتمند
  • نمایشگر 90 هرتزی

ویژگی های منفی وان پلاس 7T

  • دوربین سلفی نه چندان با کیفیت
  • اندازه بزرگ و وزن بالا به نسبت رقیب
  • ضد آب نبودن

با وجود اینکه وان پلاس 7T چیزی در حدود 350 دلار ارزان تر از کننده سامسونگ است، اما از خیلی جهت ها رجحان محسوسی به نوت 10 دارد. کیفیت صفحه نمایش، معینات سخت افزاری، عمر باتری و کارایی این گوشی باعث شده وان پلاس 7T برای حضور در جمع گوشی های پرچم دار سال 2019 کاملا شایسته باشد. البته می توان ضد آب نبودن و عدم پشتیبانی از قلم هوشمند را رجحان محسوس نوت 10 به این محصول دانست، اما می توان این موارد را با قیمت کمتر توجیه کرد. (قیمت در آمازون 600 دلار)

گلکسی نوت 10

ویژگی های مثبت گلکسی نوت 10

  • کیفیت بالای نمایشگر
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • قلم هوشمند S-Pen
  • پشتیبانی از شارژر بی سیم

ویژگی های منفی گلکسی نوت 10

  • سنسور اثر انگشت کندتر به نسبت رقیب
  • دریافت دیرتر بروزرسانی ها

وقتی بحث به داشتن امکانات نرم افزاری و کیفیت دوربین می رسد، گلکسی نوت 10 احتمالا بتواند وان پلاس 7T را شکست دهد! با این حال، نوت 10 حدودا 350 از رقیب خود گران تر است که قیمت بالایی در مقایسه با امکانات بسیار مشترک این دو گوشی به حساب می آید. (قیمت در آمازون 950 دلار)

وان پلاس یا سامسونگ؟

بسیار سخت است بخواهیم دو شرکتی را پیدا کنیم که از نظر فلسفه ساخت محصول، نسبت به یکدیگر به این اندازه تفاوت داشته باشند. سیاست وان پلاس طراحی گوشی هایی با کیفیت، پر امکانات و در عین حال ارزان قیمت است که ارزش خرید بالایی نیز دارند و این مسئله در وان پلاس 7T نیز کاملا مشهود است!

در طرف مقابل، اما گلکسی نوت 10 قرار گرفته است. محصولی از سری لوکس و بسیار قدرتمند سامسونگ که معمولا با قیمت بالایی نیز همراه هستند، اما در عین حال در هیچ قسمتی، از کیفیت ساخت گرفته تا قدرت سخت افزاری و نرم افزاری، کاربران خود را نا امید نمی کنند.

به نظر شما، تجربه بالای سامسونگ در ساخت گوشی های با کیفیت و قدرتمند می تواند وان پلاس نو پا را با کننده قدرتمندش شکست دهد؟ خواهیم دید!

چه تفاوتی بین وان پلاس 7T و گلکسی نوت 10 وجود دارد؟

از نظر معینات سخت افزاری، هر دو گوشی به راحتی پاسخ گوی نیاز های روزمره و حرفه ای شما حتی تا دو سه سال آینده خواهند بود. وان پلاس 7T از نظر عمر باتری، به دلیل استفاده از نرم افزار های سبک تر و البته باتری حجیم تر، کمی بهتر از نوت 10 عمل می کند. هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند، اما این فقط کننده سامسونگ است که با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم، از رقیب خود پیشی می گیرد.

در بخش نمایشگر، اما دو فاکتور مهم وجود دارد که در یکی از آن ها وان پلاس و در دیگری نوت 10 برنده است. نمایشگر نوت 10 از لحاظ روشنایی و درخشندگی بهتر از وان پلاس 7T عمل می کند. اما وقتی به رفرش ریت می رسیم، برنده بی، چون و چرای مقایسه، وان پلاس 7T با نمایشگر 90 هرتزی خود است! جایی که سامسونگ ترجیح داده مانند خیلی از گوشی های دیگر، به استفاده از یک نمایشگر 60 هرتزی بسنده کند.

مدت زیادی بود که وان پلاس صرفا به خاطر کاهش هزینه های تمام شده، در بخش دوربین آن چنان که دیگر شرکت ها قدرتمند ظاهر می شدند، خوب عمل نمی کرد. اما کم شدن فاصله این شرکت از باقی شرکت ها در بخش دوربین هنگامی به طرز محسوس حس شد که وان پلاس از گوشی قدرتمند و فوق العاده زیبای خود یعنی وان پلاس 7 پرو رونمایی کرد. عملکرد عالی وان پلاس در بخش دوربین به نسل های بعدی نیز راه یافت تا جایی که اکنون سه دوربین بکار رفته در وان پلاس 7T را می توان یکی از بهترین مجموعه های فیلم برداری و عکاسی در گوشی های هوشمند دانست.

با این تفاسیر هرچقدر وان پلاس در بخش دوربین خوب باشد، باید بداند رقیب قدرتمندی را در پیش رو دارد. محصولی که اگرچه کیفیت دوربین آن در وب سایت معروف Dxomark مورد بررسی قرار نگرفته، اما با توجه به گلکسی نوت 10 پلاس 5 G که در رده دوم قرار گرفته است، می توان به این نتیجه رسید دوربین اصلی نوت 10 نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. به طور کلی، همانطور که انتظار می رفت، سه دوربین نوت 10 با کمی اختلاف وان پلاس را شکست می دهند، اما این اختلاف به نسبت اختلاف قیمتی که دارند قابل چشم پوشی است. از ویژگی های مثبت دوربین نوت می توان به دوربین جلوی بهتر با فوکوس اتوماتیک و توانایی استفاده از قلم S Pen به عنوان شاتر از راه دور و انواع و اقسام ژست های کنترلی دیگر برای دوربین نام برد.

با مقایسه معینات و قابلیت های دو گوشی، شاهد شباهت های بسیاری نیز هستیم، اما چیزی که این دو گوشی را کاملا از یکدیگر متفاوت می کند، تجربه نرم افزاری است. رابط کاربری OxygenOS وان پلاس بسیار ساده، با ثبات و روان است. وان پلاس با حذف پیچیدگی ها و آیتم های بی استفاده توانسته OxygenOS را به یک رابط کاربری فوق العاده سبک و خلوت تبدیل کند که همین مسئله کار با آن را بسیار لذت بخش می کند. چه کاربر اندروید باشید و یا به تازگی به این سیستم عامل کوچ کرده اید، وان پلاس با این رابط کاربری جذاب خود قطعا شما را راضی نگه خواهد داشت.

در آن سوی ماجرا، سامسونگی قرار گرفته است که از لحاظ امکانات ممکن است چندین برابر بهتر از وان پلاس باشد، اما زیاده روی در قرار دادن امکانات متعدد گاهی اوقات نه تنها کاربر را سردرگم می کند، بلکه در بسیاری از موارد این قابلیت ها به کار کسی نمی آید! البته اگر به پیچیدگی های آن عادت کنید و یا بتوانید آن را به شکل دلخواه خود شخصی سازی کنید، رابط کاربری سامسونگ نیز بسیار خوب و دلنشین خواهد بود، اما بدون شک رجحان در این بخش به وان پلاس تعلق خواهد گرفت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که وان پلاس 7T مجهز به اندروید 10 است در حالی که نوت 10 با اندروید 9 به بازار عرضه شد. همچنین بروزرسانی های سیستم عامل برای وان پلاس سریع تر از سامسونگ صورت می گیرد. اگر به دریافت زودهنگام بروزرسانی های نرم افزاری و امنیتی گوگل علاقه مندید، بدون شک وان پلاس در این زمینه انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

اما سوالی که مطرح می شود این است: در برابر پول بیشتری که برای نوت 10 می دهیم چه چیزی نصیب ما می شود؟ یک بار دیگر نقاط قوت این گوشی را مرور می کنیم. پشتیبانی از قلم S-Pen با ژست های متنوع و جذاب، کیفیت دوربین بهتر، نمایشگر شفاف تر و پشتیبانی از شارژر بی سیم. علاوه بر این ها، گلکسی نوت 10 به خاطر اندازه کوچک تر، وزن کمتری نیز دارد و لذا کمی خوش دست تر از وان پلاس 7T خواهد بود. البته این مورد آخر به سلیقه و راحتی کاربر بستگی دارد و لذا نمی توان به طور حتم رجحان را به یک گوشی نسبت داد.

در نهایت، گلکسی نوت 10 یا وان پلاس 7T؟

گوشی نوت 10 قابلیت های بیشتری نسب به وان پلاس 7T دارد و این انکار ناپذیر است. اما از طرفی دیگر وان پلاس نیز رقیب دست و پا بسته ای نیست! این گوشی پردازنده قوی تری از نوت 10 دارد و از نظر نرم افزاری تجربه لذت بخش تری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

از همه مهم تر، قیمت این گوشی نیز 350 دلار کمتر از نوت 10 است که همین مسئله برای خیلی از کاربران می تواند در انتخاب بین این دو محصول قدرتمند معین کننده باشد! با این اوصاف پیشنهاد می شود به قلم S-Pen و قابلیت های اضافی نوت 10 در برابر سادگی و قابلیت های کلیدی 7T توجه کنید تا تصمیم نهایی خود را بگیرید.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 662

به "وان پلاس 7T یا گلکسی نوت 10؟ کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 7T یا گلکسی نوت 10؟ کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید