ایتالیا از اتحادیه اروپا جدا می گردد؟ ، چشم انداز پررنگ ایتالِگزیت پس از برگزیت

به گزارش فروشگاه کوچک، دیپلماسی ایرانی نوشت: پس از برگزیت و اوج گیری پوپولیست ها در ایتالیا، احتمال جدایی این کشور از اتحادیه اروپا بارها مطرح شده، اما اتفاق نیفتاده است. با این حال، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها حاکی از آن است که ایتالِگزیت در میانه بحران ویروس کرونا به یک احتمال پررنگ تبدیل شده است.

ایتالیا از اتحادیه اروپا جدا می گردد؟ ، چشم انداز پررنگ ایتالِگزیت پس از برگزیت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در حالی که بروکسل به شدت درگیر مناظرات داغ بر سر یاری های مالی به کشورهای آسیب دیده در نتیجه بیماری همه گیر کووید-19 است، احساسات ضد اتحادیه اروپا در بسیاری از کشورهای عضو اوج گرفته است. این مساله به ویژه در رابطه با ایتالیا مشهود است که از زمان بحران مالی 2008 با مسائل گسترده مالی دست و پنجه نرم می نماید و در ماه های اخیر هم در میان کشورهای اروپایی، بیشترین آسیب را در پی شیوع بیماری کرونا متحمل شده است.

بلژیک، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، پرتغال، اسلوونی و اسپانیا همگی انتشار اوراق بهادار کرونا را خواهان هستند که به موجب آن، بدهی در میان همه کشورهای عضو بلوک اروپایی تقسیم گردد. اما چهار کشور اتریش، فنلاند، آلمان و هلند موسوم به چهار مقتصد این پیشنهاد را رد نموده و فعال سازی ساز و کار ثبات اروپایی را خواهان شده اند که به کشورهای عضو این امکان را می دهد تا وام هایی را به شکل خرید اوراق قرضه از بانک مرکزی اروپا دریافت نمایند.

در هیچ کجای اروپا میزان نومیدی از رویکرد کلی بلوک به اندازه ایتالیا نبوده است. نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در این کشور نشان می دهد که ایتالیایی ها از اقدامات ناکافی بلوک در واکنش به بحران بیماری همه گیر نومید و ناراضی هستند. طبق نظرسنجی اجرا شده در اوایل ماه جاری توسط موسسه تِکنی که نتایج آن توسط اکسپرس گزارش شد، 49 درصد از مردم ایتالیا هوادار ترک اتحادیه اروپا و منطقه یورو هستند. این نتیجه نشان دهنده افزایشی 20 درصدی نسبت به 18 ماه پیش است که آخرین نظرسنجی درباره جدایی از بلوک اروپایی انجام شد.

نتایج یکی دیگر از آنالیز های اخیر که توسط ترمومِترو اجرا شده، نیز نشان می دهد که حدود 40 درصد از ایتالیایی ها خروج از اتحادیه اروپا و منطقه یورو را خواهان هستند. این مساله دقت و اعتبار نظرسنجی اجرا شده توسط تکنی را تایید می نماید.

همانطور که در نظرسنجی تِکنی ثبت شده، تنها 40.9 درصد از پاسخ دهندگان می خواهند ایتالیا در بلوک اروپایی بماند. 10 درصد دیگر شرکت نمایندگان هم یا خواهان این بودند که ایتالیا فقط منطقه یورو را ترک کند یا در بعضی موارد می خواستند ایتالیا در منطقه یورو بماند، اما اتحادیه اروپا را ترک کند. این آمار و ارقام حاکی از آن است که اگر ایتالیا همین امروز درباره ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از این بلوک همه پرسی برگزار کند، قطعا هواداران اروپا در این همه پرسی شکست می خورند.

آنتونیو ماریا رینالدی، از اعضای مجلس نمایندگان لِگا و کارشناس مالی، هفته گذشته گفت که آلمان با پیشبرد یک برنامه اهریمنی هلند را برای رد کردن تدابیر اوراق بهادار کرونا تحت فشار گذاشته، در حالی که در واقعیت این خود آلمان است که می خواهد این تدابیر اجرایی نشوند.

منبع: صدای اروپا / تحریریه دیپلماسی ایرانی 34

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1055

به "ایتالیا از اتحادیه اروپا جدا می گردد؟ ، چشم انداز پررنگ ایتالِگزیت پس از برگزیت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا از اتحادیه اروپا جدا می گردد؟ ، چشم انداز پررنگ ایتالِگزیت پس از برگزیت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا از اتحادیه اروپا جدا می گردد؟ ، چشم انداز پررنگ ایتالِگزیت پس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید