کرونا در اروپا، از گسترش عملیات پهپادی آلمان تا شروع کاهش محدودیت ها در بعضی کشورها

به گزارش فروشگاه کوچک، اخبار کرونایی از اروپا از تصمیمات بعضی کشورها برای شروع فرایند کاهش محدودیت های ضد کرونایی و گسترش عملیات پهپادی نظارتی پلیس آلمان در تعطیلات عید پاک خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از گسترش عملیات پهپادی آلمان تا شروع کاهش محدودیت ها در بعضی کشورها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و چالش ها و مسائل بیشتری برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می نماید.

گسترش عملیات پهپادی کرونایی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از این اتحادیه حاکی از آن است که پلیس در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم برای نظارت بر اجرای محدودیت های ضد کرونایی به ویژه در تعطیلات عید پاک از پهپاد استفاده می نماید.

سازمان بهداشت دنیای هم اعلام نموده است که نقطه اوج ویروس کرونا هنوز به دست نیامده است. یک سخنگوی سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده است که نود درصد افراد مبتلا به کرونا در اروپا و آمریکا ثبت شده است. بر این اساس در اروپا تصویر مخلوطی از اوضاع وجود دارد. در بعضی مناطق گسترش این ویروس سرعت کم تری دارد. انگلیس و ترکیه هم همچنان افزایش ابتلا به کرونا را ثبت می نمایند.

آمار واقعی مرگ کرونایی در انگلیس 15 درصد بیشتر از آمار رسمی

نتایج یک آنالیز در انگلیس هم نشان می دهد که شمار قربانیان کرونا در این کشور احتمالا حدود 15 درصد بیشتر از آماری است که رسما اعلام می گردد. این خبر بر اساس داده های منتشر شده از طرف دفتر آمار ملی (ONS) منتشر شده است.

آزادی زندانیان ترکیه

ترکیه نیز به دلیل شیوع گسترده کرونا حدود 90 هزار نفر از زندانیان در زندان های شلوغ این کشور را آزاد نموده است. برای بعضی ها مجازات زندان کوتاه شده و همچنین زنان دارای بچه کوچک و زندانیان بالای 65 سال هم از این طرح دولت بهرمند شدند.

دولت آلمان هم نشست بعدی بحران را که قرار بود امروز برگزار گردد به روز چهارشنبه موکول کرد. قرار است این نشست به صورت ویدئو کنفرانس فردا بعد از ظهر با نخست وزیران ایالات مختلف برگزار گردد و در آن درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی بحث و تبادل نظر گردد.

پیش بینی کاهش رشد مالی فرانسه

بر اساس پیش بینی وزیر دارایی فرانسه اقتصاد این کشور به دلیل بحران کرونا دچار رکود شده و فراوری ناخالص ملی در امسال میلادی حدود 8 درصد کاهش پیدا می نماید.

درخواست آلمان برای مقابله مشترک اتحادیه اروپا با کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم خواهان استفاده از یک برنامه اپلیکیشن کرونایی مشترک در سراسر اتحادیه اروپا برای مقابله با این بحران شده و گفت: به این ترتیب ما در این راستا سهمی را ایفا می کنیم تا محدودیت های سفر و کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا به سرعت و در دراز مدت دوباره کاهش یابد. وی تاکید نمود که اروپا در این راستا می تواند نمونه ای برای سایر مناطق باشد.

شروع کاهش محدودیت های ضد کرونایی در اتریش

اتریش هم کاهش اقدامات محدود نماینده ضد کرونایی را شروع نموده است. بر اساس اطلاعات دولت، فروشگاه های کوچک و بعضی بازارها می توانند از روز سه شنبه شروع به کار نمایند. صدر اعظم اتریش در این باره گفته است: ما می خواهیم هر چه سریع تر بر عواقب مالی این بحران غلبه کنیم و برای نجات هر شغلی در این کشور مبارزه کنیم.

کاهش محدودیت ها در اتریش به صورت گام به گام و مرحله ای انجام می گیرد.

ترامپ: توقف سفرها از اروپا همچنان ادامه خواهد داشت

آمریکا هم اعلام نموده است که توقف سفرهای آمریکا برای اروپاییان به منظور مقابله با شیوع کرونا همچنان ادامه خواهد داشت. رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اظهار داشت که ایتالیا و اسپانیا در بحران کرونا هنوز شرایط خوبی ندارند و فرانسه هم تازه اقدامات ضد کرونایی خود را تمدید نموده است. وی توقف سفرها از اروپا به آمریکا را تا زمانی که اوضاع بهتر گردد همچنان پا بر جا دانست.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم تاکید نموده است که دولت و ایالات آلمان درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی هماهنگ عمل نمایند. وی تاکید نمود که انتظار اتخاذ یک تصمیم واحد را از مشاوره ها پیش رو در این باره بین صدر اعظم و نخست وزیران ایالات آلمان دارد.

وی ضمن اعتراف به اینکه مردم با محدودیت های بسیار شدید روبرو هستند در عین حال از میزان موافقت بالای شهفرایندان با اجرای این مقررات ضد کرونایی اطلاع داد.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده است که با وجود فرایند مثبت مقابله با کرونا اما قواعد فاصله گذاری و محدودیت ها همچنان باید ادامه یابد.

پاپ فرانسیس همه را به وحدت و هماهنگی فراخواند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا هم با توجه به بحران کرونا همگی را به وحدت و هماهنگی فراخوانده و تاکید نموده که تنها به این صورت می توانیم بر این دوران سخت غلبه کنیم. وی گفته است: این بیماری تنها خطر سلامتی با خود نمی آورد، بلکه مسائل دیگری مانند جدایی واختلاف را هم ایجاد می نماید.

کاهش محدودیت های ضد کرونایی در لهستان

لهستان هم می خواهد کاهش محدودیت های ایجاد شده برای اقتصاد خانگی را از روز یکشنبه شروع کند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان میانگین سن مبتلایان به کرونا در آلمان 49 سال است.

جدیدترین آمار مبتلایان و مرگ میر کرونایی در کانون های شیوع در اروپا

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا کنون در اسپانیا 172541 نفر به کرونا مبتلا شده و 18056 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 159516 نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و 20465 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 136779 نفر به کرونا مبتلا شده و 14967 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم 130072 نفر به کرونا مبتلا شده و 3194 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری فوت شده اند.

در انگلیس هم تا به حال 88621 نفر به این بیماری مبتلا شده و 11329 نفر هم در اثر ابتلا به آن فوت شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1013

به "کرونا در اروپا، از گسترش عملیات پهپادی آلمان تا شروع کاهش محدودیت ها در بعضی کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از گسترش عملیات پهپادی آلمان تا شروع کاهش محدودیت ها در بعضی کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید