باد و باران در بعضی استان ها، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در بعضی منطقه ها کشور طی روزهای آینده، از وزش باد شدید در نوار شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور اطلاع داد.

باد و باران در بعضی استان ها، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی طی 24 ساعت آینده در بعضی منطقه ها اردبیل، گیلان و غرب مازندران و فردا (19 مهر) در استان گیلان بارش پراکنده رخ می دهد، اظهار کرد: سه شنبه (20 مهر) جوی پایدار و آسمانی صاف در اغلب منطقه ها کشور حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (21 مهر) به ویژه در ساعات بعدازظهر در بعضی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و پنجشنبه (22 مهر) هم در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بعضی منطقه ها استان های اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی همراه با بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان، طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش هایی از استان های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست بعلاوه افزایش نسبی دما تا اواخر هفته در نیمه شمالی کشور رخ می دهد.

وی اضافه کرد: امروز (18 مهر) منطقه ها مرکزی خلیج فارس و سه شنبه (20 مهر) نیمه شرقی دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (19 مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (20 مهر) هم صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (18 و 19 مهر) اهواز با بالاترین دمای 39 و 38 درجه سانتیگراد گرم ترین و مشهد با بیشینه دمای 14 و 15 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1914

به "باد و باران در بعضی استان ها، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد و باران در بعضی استان ها، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید