بافت های با قدمت فرسوده شده اند

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس شورای شهر تهران گفت: توان اقتصادی ما پایین بوده که بافت های قدیمی ما را به بافت فرسوده تبدیل نموده ایم.

بافت های با قدمت فرسوده شده اند

به گزارش خبرنگاران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید حرکت سازنده ای که در تهران شروع شده سرعت بیشتری به خود بگیرد، گفت: در بحث صدور پروانه به جایی که باید نرسیدیم در حالی که باید کاری کنیم که صدور پروانه مسئله ای برای سازندگان ساختمان به وجود نیاورد و این پروانه ها با سرعت مطلوب صادر گردد.

او ادامه داد: ما در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم، ما مبدع مواردی مانند گنبد و طاق های طولانی و تاسیساتی مثل قنات بودیم؛ بنابراین باید بتوانیم مردم را تشویق و ترغیب به ساخت و ساز کنیم و کار را برای آنها تسهیل کنیم.

چمران در سرانجام مطرح کرد: توان اقتصادی پایین بوده که بافت های قدیمی ما را به بافت فرسوده تبدیل نموده است. باید در بحث ساخت وساز و نوسازی به وسیله اعطای وام های کم بهره و تسریع در صدور پروانه به مردم یاری گردد؛ بیشتر از سهم ده درصدی در نوسازی کوشش شده، اما به علت توسعه بافت فرسوده احتیاج به کوشش بیشتر در این زمینه وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2219

به "بافت های با قدمت فرسوده شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت های با قدمت فرسوده شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید