با وجود تنش ها، مقام های ارشد آمریکا و ترکیه با هم دیدار کردند

به گزارش فروشگاه کوچک، مشاور امنیت ملی آمریکا با سفر به ترکیه، با وزیر خارجه و دفاع این کشور دیدار و درباره عملیات نظامی در سوریه گفت وگو کرد.

با وجود تنش ها، مقام های ارشد آمریکا و ترکیه با هم دیدار کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش های دیپلماتیک آنکارا-واشنگتن و هشدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر عدم دیدار با هیأت عالی رتبه مقامات آمریکایی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) وارد این کشور شد.

شبکه تی.آر.تی. گزارش داد رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از ورود به ترکیه، به دیدار مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور رفت.

هنوز جزئیاتی از مکالمات این دو منتشر نشده اما گفته می شود چاووش اوغلو و اوبراین درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه و تنش های متعاقب ایجاد شده بین واشنگتن و آنکارا گفت وگو کرده اند.

اوبراین سپس به دیدار حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه، که چند روز پیش توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده بود، رفت.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز چشمه صلح را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راه چاره سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

متعاقب این تصمیم ترکیه، دولت واشنگتن که بارها آنکارا را از اجرای اقدام نظامی جدید در سوریه برحذر داشته بود، از وزارت خزانه داری آمریکا خواست تا وزیر دفاع، کشور و انرژی را به همراه دو وزارتخانه انرژی و دفاع تحریم کند (+). شامگاه گذشته نیز نامه ای از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اردوغان منتشر شد که متنی کاملا غیردیپلماتیک و توهین آمیز داشت. (جزئیات بیشتر)

اوبراین در ترکیه

دیدار چاووش اوغلو و اوبراین

اوبراین در وزارت دفاع ترکیه

آکار و اوبراین

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 554

به "با وجود تنش ها، مقام های ارشد آمریکا و ترکیه با هم دیدار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود تنش ها، مقام های ارشد آمریکا و ترکیه با هم دیدار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید