تور روسیه: خوشحالی روزنامه دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه ای ایران!

به گزارش فروشگاه کوچک، روزنامه ایران نوشت: آذرماه سال جاری روسیه واردات فلفل دلمه ایران را ممنوع نمود. ممنوعیتی که مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی دلیل آن را استفاده از 4 نوع آفت کش در فلفل دلمه های ایران عنوان کردند که در روسیه ثبت نشده بود اما در ایران و اتحادیه اروپا رجیستر شده بود.

تور روسیه: خوشحالی روزنامه دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه ای ایران!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این خصوص مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها گفتند اینکه واردات محصول یا محموله ای در کشور دیگری ممنوعیت پیدا می نماید، موضوع تازه ای نیست و در سنوات گذشته نیز اتفاق افتاده است و صرفاً به محصولات کشاورزی ایرانی نیز مربوط نمی گردد بلکه در کل جهان هم چنین اتفاقاتی می افتد و نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

حدود یک ماه بعد از آن یعنی در دی ماه امسال نیز رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت که پس از مذاکرات صورت گرفته قرار است به منظور رفع ممنوعیت صادرات به روسیه یک هیأت روسی از فراوریات، گلخانه ها و فراوریکنندگان و به طور کل بسترهای فراوری بازدیدی داشته باشند و پس از آن ممنوعیت برداشته خواهد شد.

به همین علت پنجشنبه گذشته وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه ای از آغاز دوباره صادرات فلفل دلمه ای به روسیه از امروز 14 اسفندماه اطلاع داد و گفت که با پیگیری ها و مذاکرات فنی صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه ای ایران از سوی روسیه رفع و صادرات این محصول از سرگرفته خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه این تصمیم پس از انجام اقداماتی همانند رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد و هیأت همراه به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه طی هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز فراوری فلفل دلمه ای و آزمایشگاه های مرجع در چند استان کشور اتخاذ شد.

در این اطلاعیه آمده است که آتنا پاپوآ - رئیس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان روسیه- روز پنجشنبه طی نامه ای رسماً گفت ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه از 5 مارس 2022 مطابق با 14 اسفند رفع می گردد.

در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت که با پیگیری های صورت گرفته، مشکل صادرات فلفل به روسیه که مدتی به خاطر بعضی مسائل فنی ممنوع شده بود رفع و صادرات این محصول از شنبه هفته آینده ازسرگرفته خواهد شد.

23302

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2115

به "تور روسیه: خوشحالی روزنامه دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه ای ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: خوشحالی روزنامه دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه ای ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید