به اینترنت سریع تری نیاز ندارید؛ به روتر بهتری نیاز دارید!

به گزارش فروشگاه کوچک، اگر به خاطر ویروس کرونا، کارهای خود را به خانه آوردید؛ یک دنیای جدید کاری و یک تجربه تازه را پیش رو دارید.

به اینترنت سریع تری نیاز ندارید؛ به روتر بهتری نیاز دارید!

اما شما در خانه تنها نیستید و چندین شریک و همکار در استفاده از اینترنت دارید. شاید تا پیش از این ماجرای ویروس کرونا، سرعت اینترنت شما را راضی می کرد و مسئله ای احساس نمی کردید ولی اکنون بچه ها و همسرتان هم به اندازه شما به اینترنت نیاز دارند و شاید تنها سرگرمی آن ها است.

پهنای باند اینترنت شما میان چندین نفر تقسیم شده و قطعا سرعت افت کرده است.

در این مواقع احتمالا سریعا گوشی را برداشته و با شرکت ISP و سرویس دهنده خود تماس بگیرید و به آن ها اعتراض می کنید.

در مرحله بعد، شاید سراغ ارتقای طرح اینترنت خود بروید و بخواهید سرعت اینترنت سرویس خود را افزایش دهید و مثلا از 8 مگابیت به 16 مگابیت برسانید یا کلا اینترنت ADSL را به اینترنت VDSL یا فیبرنوری تبدیل کنید.

در اینجا نکته بسیار مهمی هست که باید بدان توجه داشته باشید. همیشه ارتقای سرعت اینترنت مشکل شما را حل نمی کند و احتمالا پس از اینترنت با هزینه بیشتر، اینترنت سریع تری درخواست و راه اندازی کنید؛ باز هم مشکل برقرار باشد و نتوانید برای کارهای خود یک اتصال اینترنت خوب داشته باشید.

به جای اینترنت؛ روترتان را عوض کنید

چون شما به یک روتر سریع تر و بهتر نیاز دارید نه اینترنت سریع تر.

اینترنت شما به اندازه کافی سریع است و پهنای باند لازم برای استفاده چندین کاربر را دارد ولی این روتر بی سیم شما است که اجازه نمی دهد چند دستگاه همزمان به آن وصل شوند و با بالاترین سرعت ها از اینترنت بهره ببرند.

اگر یک روتر قدیمی تک بانده دارید یا روتری دارید که مثلا فقط یک آنتن خارجی دارد؛ سرعت پهنای باند اینترنت شما را کاهش می دهد. هرچقدر سرعت اینترنت را افزایش دهید؛ باز هم مشکل افت سرعت در وای فای را خواهید داشت.

روترهای بی سیم جدید قابلیت ها و فناوری هایی مانند Beamforming و MU-MIMO دارند که کمک می کند پهنای باند وای فای میان چندین کاربر تقسیم و هر کاربر بتواند با سریع ترین سرعت ممکن تبادل داده داشته باشد.

روترهای بی سیم دو بانده وای فای 5 یا وای فای 6 سرعت بیشتری دارند و پهنای باند بالاتری روی هر باند رادیویی فراهم می کنند.

روترهای مش وای فای سعی می کنند در هر نقطه از خانه یک وای فای سریع فراهم کنند و هر کاربر به یک نود وای فای وصل شود و بدون اینکه سرعت وای فای کاربران دیگر را کاهش دهد؛ از اینترنت لذت ببرد.

بنابراین، پیشنهاد می کنم پیش از تعویض طرح اینترنت و پرداخت هزینه بیشتر؛ به فکر تعویض روتر خود باشید. اگر روتر ندارید و فقط از مودم روتر استفاده می کنید؛ می توانید مودم روتر سریع تر و به روزتری خریداری کنید.

چند پیشنهاد برای ارتقای روتر بی سیم

1- اگر پولش را دارید؛ یک روتر وای فای 6 بخرید.

2- اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید؛ یک روتر وای فای 5 بخرید. یک روتر دو بانده AC1200 می تواند برای کاربران خانگی کافی باشد.

3- اگر چندین کاربر هستید که در خانه کار می کنید یا باید از یادگیری راه دور و آموزش مجازی استفاده کنید؛ بهتر است یک سیستم مش وای فای بخرید.

4- اگر یک مودم روتر خوب دارید ولی سرعت اینترنت پایین است؛ می توانید یک روتر دو بانده جدید بخرید و به مودم وصل کنید یا یک اکستندر بخرید و وای فای را در نقطه خاصی که می خواهید؛ تقویت کنید.

اسمارت فون های 5G وارد بازار شدند و برخی مدل ها هم در ایران یافت می شوند یا به زودی به وفور پشت ویترین فروشگاه های موبایل فروشی یا فروشگاه های آنلاین دیده…

روزهای پایانی سال 98 به طرز غیرمنتظره ای در حال سپری شدن هستند. همه از ترس کرونا به قرنطینه خودخواسته رو آورده و در خانه ماندند….

غالب کاربران اینترنت ADSL در ایران از کیفیت و سرعت آن راضی نیستند. این کاربران به اینترنتی پرسرعت تر نیاز دارند و همیشه انگشت اتهام را…

گاهی اوقات از دل یک پرسش خواننده سایت، یک مقاله بیرون می آید. خواننده ای سوال کرده بود چگونه می توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای فای…

روتر بی سیم را باید به اتاق خواب خودمان ببریم یا در آشپزخانه نصب کنیم؟ در اتاق نشیمن و سالن بهتر آنتن دهی می کند یا در کنار…

اگر تا به حال تصور می کردید روترهای بی سیم باید یک جعبه مشکی شیک با چند شاخک و چراخ چشمک زن باشند؛ این طراحی روتر بی سیم شما…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می شود. برخی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و برخی دیگر از…

تا کنون چندین ترفند برای افزایش سرعت اینترنت روی گوشی های اندرویدی روی سایت شبکه چی آموزش دادیم. برای نمونه می توانید به مطلب 6 ترفند افزایش سرعت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 985

به "به اینترنت سریع تری نیاز ندارید؛ به روتر بهتری نیاز دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اینترنت سریع تری نیاز ندارید؛ به روتر بهتری نیاز دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید