تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت گفت: سال 99 توانستیم 122 هزار وسیله را تهیه و تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بریمانی در مورد خدمات توانپزشکی که در سال 99 به معلولان ارائه شد، با بیان اینکه در سال 99 به 15 هزار و 700 نفر خدمت ارائه دادیم، گفت: در مورد تامین وسایل بهداشتی که معلولان ضایعه نخاعی و بسترگرا ها نیاز دارند، ما 44 هزار و 500 نفر از این افراد را تحت پوشش قرار می دهیم که در سال گذشته 27 هزار نفر از افراد دارای ضایعه نخاعی بودند و حدود 17 هزار و 500 نفر بسترگرا بودند و به طور میانگین، ماهانه 180 هزار تومان دریافت کردند.

بریمانی همچنین با بیان اینکه در دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی حدود 1400 مرکز روزانه و حرفه آموزی و کارگاه های تولید حمایتی داریم که به 55 هزار نفر از افراد دارای معلولیت، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می کنند، اظهار کرد: از این تعداد 48 هزار نفر از یارانه های سهم سازمان بهزیستی برخوردارند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت: حدود 17 مرکز پشتیبانی شغلی داریم که 710 نفر از این افراد را در رابطه با کاریابی و ارائه خدمات کمک می کنند.

بریمانی در ادامه با بیان اینکه برای حدود 500 نفر در برنامه غربالگری و تشخیص اختلالات طیف اتیسم غربالگری انجام شد اظهار کرد: 189 مورد ابتلای به اوتیسم تشخیص داده شد که به مراکز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی به این افراد ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 99، 21 هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت که نیاز به اندام های مصنوعی داشتند تامین شد، اضافه کرد: همچنین حدود 2685 مورد به بچه ها ناشنوا جهت کاشت حلزون کمک شد.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی در ادامه درباره برنامه های هنردرمانی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجموعا در رابطه با برنامه های هنردرمانی که در مراکز روزانه و شبانه روزی در حال خدمت هستیم، 1533 مرکز را تحت پوشش داریم که 3200 کارشناس آموزش دریافت کرده اند تا بتوانند هنردرمانی را ارائه کنند.

بریمانی همچنین از دیگر برنامه های سال 99 را برگزاری چهار جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت و نمایشگاه کشوری نقاشی به صورت مجازی مطرح نمود و در ادامه درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سال 99 توانستیم 122 هزار وسیله را تهیه و تامین کنیم و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1666

به "تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 122 هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید