تاکید ناتو بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل

به گزارش فروشگاه کوچک، درحالی که طالبان براساس توافقنامه قطر خواهان خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان است، ناتو بر ادامه حضور نظامیان کشورهای عضو این سازمان در فرودگاه کابل تاکید دارد.

تاکید ناتو بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو در یک نشست خبری در واکنش به مخالفت طالبان با ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان برای تامین امنیت فرودگاه کابل گفت که این موضوع از مسایل مورد بحث در نشست سران ناتو در روز دوشنبه (24 خرداد) است.

وی اضافه نمود: ما در حال کار و آنالیز هستیم که چگونه می توانیم زیرساخت های مهم مانند فرودگاه کابل را حفظ کنیم و متحدان ناتو چگونه می توانند بخشی از این کوشش ها باشند.

دبیرکل ناتو ادامه داد: امروز ترکیه درباره فعالیت فرودگاه کابل یک متحد اصلی است؛ اکنون گفت وگویی بین متحدان مختلف از جمله ترکیه در حال اجرا است که دقیقاً چگونه می توانیم برای ادامه پیشتیبانی از فرودگاه ادامه دهیم و از ادامه فعالیت آن در سطح استانداردهای بین المللی اطمینان حاصل کنیم.

استولتنبرگ با تاکید بر حضور نظامیان خارجی در فرودگاه کابل توضیح داد: فرودگاه و همه زیرساخت های حیاتی برای تمام جامعه جهانی، برای حضور دیپلماتیک همه کشورها و البته برای یاری های توسعه ای و سازمان های یاری رسان مختلف بسیار مهم است.

وی افزود: بنابراین متحدان ناتو همانطور که صحبت می کنیم درحال رسیدگی به این مسایل هستند و انتظار دارم این موضوعی باشد که در نشست روز دوشنبه نیز به آن پرداخته گردد.

استولنبرگ همچنین گفت که اعضای ناتو با ادامه حضور غیرنظامی در افغانستان به مشاوره و حمایت از نهادهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد و تاکید کرد که کشورهای عضو این سازمان نسبت به ادامه یاری های اقتصادی به نیروهای امنیتی افغان متعهد هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1757

به "تاکید ناتو بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ناتو بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید