تور ارزان استانبول: محله بالات استانبول و خانه های تاریخی

به گزارش فروشگاه کوچک، معرفی محله بالات استانبول

تا به حال نام محله بالات استانبول به گوشتان خورده است؟ قدمت این محله به چندین سال پیش برمی شود؟ آیا ساکنین ترکیه در این مکان زندگی می نمایند؟ برای جواب به این سوال ها با ما همراه باشید.سفر به استانبول یکی از رایج ترین و هیجان انگیزترین سفرهای ایرانیان است. به جز تعطیلات رسمی، سفر به این کشور اجرا شده و حتی بعضی افراد سفرهای تجاری به استانبول انجام می دهند.جاذبه های گردشگری استانبول، تمام سطح شهر را فرا گرفته و در هر چند قدم با مکان های مجذوب کننده و فوق العاده رو به رو می شوید. اما در این قسمت قصد داریم شما را با یکی از پرطرفدارترین و جالب ترین مکان های دیدنی به نام محله بالات استانبول آشنا کنیم تا قبل از رفتن به این فضای منحصر به فرد، اطلاعات کامل و دقیق داشته باشید.

تور ارزان استانبول: محله بالات استانبول و خانه های تاریخی

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

پیشنهاد ویژه ما به علاقمندان به سفر با تور لحظه آخری دبی این است که به شهر رویایی استانبول حتما سفر نمایند.

تاریخچه محله بالات استانبول

هر مکانی پیشینه ای داشته و بدون تاریخچه قطعا تا این حد معروف و پربازدید نخواهد بود. یعنی قدمت یک مکان باعث شده روزانه دنیاگرد و دنیاگرد از سراسر دنیا به آنجا سر بزنند و آنجا را به مکانی ارزشمند و پر رفت و آمد تبدیل کند. پس تاریخچه نقش عمده ای در مشهور شدن یک فضا دارد. محله بالات استانبول هم از این امر مستثنی نیست. بالات نیز مانند تمام مقاصد دنیاگردی دنیا دارای تاریخی بزرگ بوده و برای همه آشنا است.

محله بالات استانبول یک شهرک یهودی نشین است. این منطقه کوچک در سال 1492 به وسیله یهودیان اسپانیا اسارت شد. امروز این منطقه معتبر در میراث دنیای یونسکو ثبت شده و یکی از تماشای های استانبول محسوب می گردد.

محله بالات استانبول، در ساحل جنوبی شاخ طلایی بین پل های آتاتورک و فاتح واقع شده است. قرن ها پیش، بسیاری از یهودیان اخراج شده از اسپانیا که در گذشته در آنجا زندگی می کردند به همراه جوامع مسیحی امپراتوری عثمانی، از فقر شدید رنج می بردند. امروزه، این محله به نظر می رسد پیشرفت زیادی داشته و مجذوب کنندهیت های معماری قدیمی، ساختمان های رنگارنگ و پرده های کوچک روی پنجره ها و آسمان آبی خود را حفظ نموده است.

[cn-suggest-posts sts=منطقه شیشلی استانبول و تماشای های آن stl=https://deltaban.com/shishli-istanbul/ sbs=رزرو تور استانبول sbl=https://deltaban.com/turkey-tours/]

جاذبه های دنیاگردی

رفتن به محله بالات استانبول برای دنیاگردان بسیار هیجان انگیز بوده و کماکان در مورد خاطرات این محل صحبت می نمایند. بسیاری از دنیاگردان در استانبول به علت رنگ بندی خانه و دیوارها و فضای دلپذیر از این محله بازدید می نمایند. از مجموع 19 ساختمان مذهبی یهودی، فقط اهریدا و یانبول در حال حاضر دست نخورده به جای مانده اند و مابقی ساختمان ها به علت ساکن بودن و رفت و آمد ساکنین تغییرات زیادی نموده است.

1.در محله بالات استانبول می توانید به ساختمان های مدرسه یهودی و بیمارستان یهودی که دارای 120 تختخوابی است و در سال 1897 ساخته شده، گشت و گذار کنید. اما نباید فراموش کنید برای رفتن به آنجا شما به اجازه رئیس ستاد خاخام نیاز دارید.

2.در بازدید از محله بالات استانبول، به کلیسای بلغارستان سنت استفان به ترکی Bulgar kilisesi بروید. اقلیت بلغاری استانبول در اینجا نماز می خوانند. استیفن بوگوریدی، دولتمر عثمانی با اصلیت بلغاری، خانه خود را در سال 1849 به جامعه بلغار اهدا کرد. اما خانه وی به یک کلیسا تبدیل شد ولی چندی نگذشت که به علت زمین لرزه از هم پاشید و چیزی از آن باقی نماند.

امروزه کلیسای سنت استفان بلغارستان از چدن ساخته شده و در آن زیورآلات ارزشمند نگهداری می گردد. درون برج های کلیسا، صدای شش زنگ به گوش می رسد که شنیدن آن حس و حال خاصی بهتان می دهد.

3.بعلاوه کلیسای Chora یکی از بهترین کلیساهای بیزانس، که در قرن 16 به مسجد تبدیل شد و بعدها در سال 1948 موزه شد، در این منطقه واقع است. علاوه بر تمامی این مکان های مجذوب کننده و تماشای، با طیف گسترده ای از رستوران و کافه های رنگی روبرو می شوید که انتخاب آنها برایتان بسیار سخت خواهد بود.

4.در محله بالات استانبول از مسجد میرمه سلطان تماشا کنید. این مسجد به شاهزاده خانم میر ماهه ، دختر مورد علاقه سلطان سلیمان بزرگوار عثمانی اختصاص یافته بود. معمار مشهور ترکیه ای میمار سینان 3 سال طول کشید تا ساخت این مسجد را در سال 1565 انجام دهد. این مسجد در زمین لرزه 6 ریشتری آسیب دید؛ اما سریع بازسازی شد. به محض ورود به مسجد با یک فرش شرقی شگفت انگیز در کف سالن مسجد رو به رو می شوید.

5.به مغازه های عتیقه فروشی و سوغاتی نگاهی اندازید. بوی تاریخ را در مغازه های بالات نفس بکشید و سوغاتی ها را در یکی از این مغازه ها خریداری کنید. نفتالین در خیابان ییلدیریم 27 یکی از معروف ترین های آنهاست.

باید و نبایدهای بازدید از محل بالات استانبول

  1. رفتن به محله بالات استانبول مانند بازدید از دیگر مکان های دنیاگردی، مسائل خود را دارد. برای افرادی که برای اولین بار به استانبول سفر می نمایند، شاید پیدا کردن محله ها سخت باشد. اما اگر در محله بالات در استانبول گم شدید و راه برگشت را اشتباهی پیمودید ما برای شما راه چاره داریم. به سمت سراشیبی بروید که شما را به شاخ طلایی می رساند. تاکسی یا اتوبوسی تهیه کنید و به مقصد بروید.
  2. لازم به تذکر است، بیشتر راستاهای محله بالات استانبول بسیار شیب دار و باریک است؛ در نتیجه کفش راحت بپوشید.
  3. محله بالات استانبول به علت شیب تندی که دارد ممکن است افراد با سنین بالا را خسته و ناراحت کند. در نتیجه اگر توانایی راه رفتن در شیب تند را ندارید بهتر است مکان های دیگر را برای بازدید انتخب کنید. اما بعد از طی کردن راستای شیب دار به سطح صاف می رسید و نیازی به نگرانی نخواهد بود.
  4. در راستا محله بالات استانبول، با خانه های رنگی و مهیجی روبرو می شوید. حتما با خود دوربین عکاسی ببرید و عکس های یادگاری بگیرید.
  5. در محله بالات استانبول با تعداد زیادی گربه و سگ های رها و آزاد رو به رو خواهید شد. به هیچ وجه آنها را کنار نزنید یا بهشان توهین نکنید. مردم ترکیه به حیوانات احترام می گذارند و از این عکس العمل بسیار ناراحت می شوند.
  6. مردم این محله بسیار خونگرم هستند. می توانید با آنها معاشرت کنید و در مورد سنت و فرهنگ پیشین و مدرن مصاحبه کنید.
  7. پوشش مردم محله بالات استانبول نسبت به شهر کمی فرق دارد. ضروری است در مکان هایی مذهبی آنها مثل مسجد و کلیسا، پوشش مناسب داشته باشید و به اعتقادات آنان احترام بگذارید.

[cn-suggest-posts sts=معرفی مرکز خرید ونیزیا استانبول و ویژگی های آن stl=https://deltaban.com/venezia-mega-outlet/ sbs=بلیط هواپیما sbl=https://cutt.ly/syaBg0b]

سخن پایانی با شما عزیزان

محله بالات در استانبول، حرف های زیادی برای گفتن دارد. حرف هایی در مورد سنت و فرهنگ یهودیان اسپانیایی یا مردم ترکیه که اکنون به این محله نقل مکان نموده اند. اگر دنیاگرد هستید و قصد دارید، مکانی متفاوت و خاص را ببینید ما به شما محله بالات استانبول را پیشنهاد می کنیم.زیرا علاوه بر اینکه از مکانی تاریخی تماشا می کنید؛ فضایی دلنشین همراه با رستوران و کافه های رنگارنگ را مشاهده می کنید. لذت چشم انداز ای که تا به حال ندیده اید در ذهنتان خواهد ماند و تا مدت ها در مورد آن با همه به مصاحبه می پردازید.

ناگفته نماند که در نزدیکی محله بالات استانبول، جاذب های دیگری قرار گرفته است که سر زدن با آنها خالی از لطف نخواهد بود. برای رفتن به محله فنر، می توانید از ایستگاه اتوبوس خط ویژه امینونو سوار اتوبوس های 36CE، 99، 44B یا 99A شوید.

جهت بازدید بهترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور لحظه آخری دبی
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
منبع: دلتابان
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1955

به "تور ارزان استانبول: محله بالات استانبول و خانه های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: محله بالات استانبول و خانه های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید