تجلیل از بانوان کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی و گردشگری استان گلستان

به گزارش فروشگاه کوچک، در همایش زنان کار آفرین استان گلستان از بانوان کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی و گردشگری این استان تقدیر شد.

تجلیل از بانوان کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی و گردشگری استان گلستان

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، در همایش زنان کارآفرین استان که صبح امروز سه شنبه 16 مهرماه در گرگان با حضور فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده, هادی حق شناس استاندار گلستان، مدیران ارشد استانی و بانوان کارآفرین در استانداری گلستان برگزار گردید، از دو بانوی کارآفرین حوزه صنایع دستی و یک بانوی کارآفرین در حوزه گردشگری استان تقدیر شد.

فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به تهیه گزارش از صاحبان مشاغل خانگی که در سیلاب گلستان خسارت دیدند، اظهار کرد: کوشش می کنیم تا خسارت وارده به بانوانی که ابزار و کارگاه هایشان در سیل گلستان آسیب دیده است را جبران کنیم.

او توضیح داد: چالش های زیادی در حوزه فعالیت های مالی بانوان وجود دارد کوشش می کنیم تا با یاری دولت آن ها را رفع کنیم.

پورکیایی اضافه کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما رفع مشکل بیمه مشاغل خانگی به ویژه قالی بافان و فرش بافان است که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی به زودی این مشکل رفع می گردد.

او توضیح داد: باید کوشش کنیم تا دستگاه های مختلف برای اهدای هدایا در مناسبت های مختلف از محصولات صنایع دستی استفاده نمایند تا فراوری نیز رونق پیدا کند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح شهرهای خلاق دنیا که از سال 2002 توسط یونسکو موردتوجه قرارگرفته است، اظهار داشت: تاکنون شهرهای رشت و اصفهان در این طرح به ثبت رسیده است و شهرهای گلستان نیز با توجه به ظرفیت اسب و فرش ترکمن قابلیت ثبت دنیای را دارد.

او یادآور شد: ایجاد بازارچه های دائمی فروش و عرضه محصولات فراوریشده توسط بانوان لازم است و آن ها باید آموزش های لازم را در این زمینه ببینند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 520

به "تجلیل از بانوان کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی و گردشگری استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از بانوان کارآفرین برتر حوزه صنایع دستی و گردشگری استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید