تخریب ساختمان های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) شروع شد

به گزارش فروشگاه کوچک، آخرین مرحله از تخریب ساختمان های اطراف حرم امام حسین علیه السلام از سمت باب القبله به منظور اجرایی شدن طرح توسعه حرم حسینی شروع شد.

تخریب ساختمان های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) شروع شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام با عنوان صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علی ها به همت ستاد بازسازی عتبات در حال اجرا است.

در مرحله نخست برای اجرایی شدن این طرح، بعضی از زمین های اطراف حرم حسینی خریداری و تخریب شدند و با این امر فرایند توسعه حرم سیدالشهدا علیه السلام سرعت گرفت.

امروز نیز ساختمان های نزدیک باب القبله حرم اباعبدالله علیه السلام که در طی این سال ها هنوز تخریب نشده بودند، با دستور متولیان حرم تخریب شدند تا از این طریق فرایند صحن حضرت زینب سلام الله علی ها ساخته و تکمیل گردد. بر همین اساس، آخرین مرحله از تخریب ساختمان های اطراف حرم حسینی در حال اجرا است و پس از آن توسعه حرم کربلا در فضایی مسطح انجام می گردد.

در طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام که در چندین فاز طراحی شده، فاز نخست آن با عنوان صحن حضرت زینب سلام الله علی ها به وسیله ایرانیان در حال ساخت است و به گفته مسؤولان، فرایند ساخت این صحن بیش از 50 درصد پیشروی داشته و پیش بینی می گردد تا سه سال آینده صحن حضرت زینب سلام الله علی ها به بهره برداری برسد.

در این طرح علاوه بر اینکه تل زینبیه دوباره ساخته می گردد، بخش زیارتی نیز در طبقه های مختلف در بخش جنوب غربی حرم حسینی پیش بینی شده است که در صورت تکمیل، حرم امام حسین علیه السلام در کربلا 14 برابر خواهد شد. توسعه حرم امام حسین علیه السلام به منظور سهولت در تشرف زائران کربلا به ویژه در ایام مناسبتی در حال اجرا است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2026

به "تخریب ساختمان های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب ساختمان های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید