تولد 554 نوزاد در طرح برکت خانواده

به گزارش فروشگاه کوچک، به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، با درمان بیش از 5500 زوج نابارور روستایی در قالب طرح برکت خانواده 554 نوزاد متولد شده اند.

تولد 554 نوزاد در طرح برکت خانواده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امیرحسین مدنی گفت: با شناسایی، معرفی به مراکز درمانی و پوشش کامل هزینه های درمان ناباروری 5592 زوج کم بضاعت ساکن مناطق روستایی و محروم کشور در قالب طرح برکت خانواده، تا به امروز 554 نوزاد در مناطق محروم و کم برخوردار کشور به جهان آمده اند.

وی گفت: پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت کشور توسط رهبر معظم انقلاب در سال 1393، مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، ستاد اجرایی فرمان امام به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای این سیاست ها، اقدام به طراحی و اجرای طرح برکت خانواده در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور نموده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: همچنین با عنایت به عدم دسترسی روستاییان به مراکز درمانی، مشکل تامین هزینه های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت های بیمه ای، ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفت در حوزه یاری به درمان زوج های نابارور ساکن در مناطق روستایی کشور، به شکل جدی ورود کند.

مدنی با اشاره به این که طرح برکت خانواده از سال 1394 توسط شرکت خدمات بیمه برکت با هدف شناسایی و درمان زوج های نابارور روستایی در مناطق محروم به اجرا درآمده است، اعلام کرد: با شروع طرح برکت خانواده از سال 94، تا به امروز 11851 زوج نابارور در مناطق روستایی شناسایی و 5592 زوج برای طی مراحل فرآیند تشخیص و درمان به مراکز درمانی معرفی شده اند.

وی در تشریح خدمات ارائه شده رایگان به زوج های نابارور گفت: انجام انواع خدمات تشخیصی و درمانی اعم از آزمایش های بالینی، تصویربرداری، IUI، IVF و ICSI و تأمین دارو های مورد احتیاج، از جمله خدمات رایگان ارائه شده به معرفی شدگان است. در مدت 4 سالی که از اجرای طرح برکت خانواده می گذرد، تاکنون 554 نوزاد در سراسر کشور به جهان آمده اند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بیمه برکت علاوه بر هزینه های درمان زوج های نابارور مناطق روستایی، هزینه های زایمان آن ها را نیز تامین می نماید.

مدنی همچنین از اجرای طرح برکت مهدوی اطلاع داد و گفت: در قالب این طرح، 200 هزار نفر ار مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تحت پوشش رایگان بیمه درمان تکمیلی بیمه برکت قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است، زوج های روستایی که برای فرزندآوری دچار مشکل هستند، می توانند با مراجعه به دفاتر شرکت خدمات بیمه برکت مستقر در مراکز تمام استان ها، از خدمات رایگان طرح برکت خانواده استفاده نموده و ضمن تشکیل پرونده، به مراکز درمانی معرفی و فرآیند درمان شان شروع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 649

به "تولد 554 نوزاد در طرح برکت خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد 554 نوزاد در طرح برکت خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید