حضور بیش از 1200 دانشجو در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر تعداد 1265 دانشجو از رشته های مختلف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساکن هستند.

حضور بیش از 1200 دانشجو در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل های بهداشتی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید مجتبی میرابراهیمی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر تعداد 1265 دانشجو با رعایت حدبیشتری پروتکل های بهداشتی در 14 خوابگاه این دانشگاه سکونت داشته و مشکل خاصی از نظر شیوع بیماری کرونا در میان این افراد مشاهده نشده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این تعداد دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بوده و بیشتر قریب به اتفاق آنان در حال گذراندن دوره های کارورزی و بالینی است.

میرابراهیمی عنوان کرد: تمامی کوشش های معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه در راستای رعایت حدبیشتری دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس جدید بوده است و از آنجا که تعداد زیادی از این افراد در محیط های درمانی و بالینی در حال گذراندن دوره های کارورزی و تحصیلی می باشند، لزوم رعایت این نکات بهداشتی ضروری تر به نظر می رسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه نمود: در طی هفته های گذشته، جلسات منظم و نیز نشست های فوق العاده برای آنالیز شرایط بهداشتی خوابگاه ها و ارتقاء ضریب سلامت ساکنین این اماکن دانشجویی در معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه برگزار شده که در آن ها به آنالیز گزارشات رسیده و نیز پایش شرایط فعلی پرداخته می گردد.

عضو شورای مدیران معاونت فرهنگی دانشگاه، کاهش حدبیشتری تعداد دانشجویان در فضای عمومی و اتاق های خوابگاه ها، توزیع دستگاه تب سنج در کلیه خوابگاه ها، پایش روزانه ساکنین از نظر وجود تب و سایر علائم بیماری و ضد عفونی اماکن بصورت روزانه در وقت صبح و عصر را بخشی از این اقدامات پیشگیرانه معرفی کرد.

میرابراهیمی توضیح داد: توزیع و تحویل مواد استاندارد و با کیفیت ضد عفونی و ماسک به دانشجویان و کارکنان خوابگاه ها، ضد عفونی سرویس های ایاب و ذهاب بصورت روزانه و مکرر، نصب اطلاعیه و پوستر های آموزشی در رابطه با بیماری کووید19 و تهیه کاملا بهداشتی و توزیع غذا بصورت بیرون بر و به شکل بسته بندی شده از دیگر اقدامات این مدیریت برای حفظ سلامت اماکن دانشجویی و ساکنین آن بوده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر این اقدامات، کوشش کرده ایم تا کلیه اماکن عمومی درون خوابگاه را غیر فعال کرده و یا اینکه با رعایت سختگیرانه ترین دستورالعمل ها به کار خود ادامه دهند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان نمود: همچنین نصب دستگاه های ضدعفونی در کلیه راهروها، جنب آسانسور ها و راه پله ها، شناسایی و پیگیری افراد دارای علامت بیماری با همکاری مرکز طبی دانشجویان و ایجاد گیت های ورودی خوابگاه برای جلوگیری از ورود و حضور افراد غیر مجاز نیز از دیگر اقداماتی بوده که طی این مدت در خوابگاه های دانشجویی به انجام رسیده است.

میرابراهیمی اعلام نمود: علاوه بر این اقدامات، کوشش کرده ایم تا کلیه اماکن عمومی درون خوابگاه را غیر فعال کرده و یا اینکه با رعایت سختگیرانه ترین دستورالعمل ها به کار خود ادامه دهند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآورشد: همچنین نصب دستگاه های ضدعفونی در کلیه راهروها، جنب آسانسور ها و راه پله ها، شناسایی و پیگیری افراد دارای علامت بیماری با همکاری مرکز طبی دانشجویان و ایجاد گیت های ورودی خوابگاه برای جلوگیری از ورود و حضور افراد غیر مجاز نیز از دیگر اقداماتی بوده که طی این مدت در خوابگاه های دانشجویی به انجام رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1329

به "حضور بیش از 1200 دانشجو در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بیش از 1200 دانشجو در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید