تور ارزان سریلانکا: حقایق جالب درباره کلمبو، سریلانکا

به گزارش فروشگاه کوچک، کلمبو بزرگ ترین شهر سریلانکا و مرکز تجاری این کشور در کرانه غربی سریلانکا در نزدیکی شهر سری جایاواردپورا کوته، مرکز سیاسی سریلانکا واقع شده است.

تور ارزان سریلانکا: حقایق جالب درباره کلمبو، سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

کلمبو یکی از زیباترین و بزرگ ترین شهر سریلانکا در بخش غربی این کشور واقع شده است و به عنوان مرکز سریلانکا شناخته می گردد. بافت این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته است و در فصل تابستان به یکی از مقاصد اصلی جهانگردی تبدیل می گردد. جهانگردی در سال های اخیر به مقدار ای در کلمبو اهمیت پیداکرده است که هرساله چندین مرکز خرید لوکس در این شهر ساخته می گردد تا از این طریق جهانگرد های بیشتری جذب این شهر زیبا و دیدنی شوند.

کلمبو آب و هوایی متعادل دارد و بزرگ ترین تغییر آب و هوایی این منطقه را می توان باران های موسمی دانست. باران های موسمی از ماه ژوئن تا سپتامبر به اوج خود می رسد.

کلمبو را می توان شهری چند قومی و چند فرهنگی نامید، ازجمله نژادهایی که در کلمبو زندگی می نمایند می توانیم به سینهالی ها، مورها، تامیل ها اشاره نمود. کلمبو جمعیتی برابر با 624 هزار نفر دارد و به عنوان پرجمعیت ترین شهر سریلانکا هم شناخته می گردد.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب در رابطه با این شهر زیبا و دیدنی رفته ایم با ما همراه باشید:

1. سریلانکا و شهر کلمبو از گذشته به عنوان یکی از غنی ترین منابع فراوری دارچین شناخته می شده است و بیش از 80 تا 90 درصد دارچین جهان از این شهر و کشور تأمین می گردد.

2. کلمبو به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی منطقه شناخته می گردد و این شهر محصولات خود را به شرق و غرب صادر می نماید. در زمان های دور محصولات کلمبو و سریلانکا با ایرانی ها، رومیان، چینی ها و اعراب معامله می شد.

3. در قرن هشتم میلادی گروهی از بازرگان های مسلمان در کلمبو سکنی گزیدند، چون این شهر به عنوان یکی از شهرهای مهم تجاری بود و بسیاری از تجارت های اصلی از این شهر صورت می گرفت.

4. مهاجران پرتغالی برای اولین بار در سال 1505 وارد سریلانکا شدند و به آن ها اجازه داده شد تا دارچین برداشت نمایند و به منطقه ها دیگر صادر نمایند.

5. نام کلمبو هم برای اولین بار در سال 1505 به وسیله پرتغالی ها مطرح شد. کلمبو از کلمه سینهالی کولون توته، به معنی درگاه رود کلانی، گرفته شده است. بعضی معتقدند که ریشه نام کلمبو از واژه سینهالی کولا-آمبا-توتهُ به معنی بندری از درختان پربرگ انبه است.

6. پرتغالی ها در سال 1517 قلعه ای در کلمبو ساختند و تعداد زیادی از ساکنین مسلمان را از خاک کلمبو بیرون کردند.

7. تا سال 1593 پرتغالی ها اختیار تمام بخش های کلمبو را در دست گرفتند و هنوز هم بعضی از هتل های کلمبو به پرتغالی ها تعلق دارد.

8. در سال 1638 امپراتور راج سینا دوم با هلندی ها روبه رو شد و آن ها هم مدتی سریلانکا را تسخیر کردند. در اواخر قرن هجدهم بریتانیایی ها وارد سریلانکا شدند و سریلانکا مستعمره آن ها شد.

9. بریتانیایی ها پس از استقرار در کلمبو خانه ها و ساختمان های زیادی در این شهر ساختند و بافت امروزی کلمبو را تشکیل دادند.

10. در سال 1948 کلمبو و سریلانکا از سلطه بریتانیایی ها رهایی یافت و به منطقه ای مستقل تبدیل شد.

11. دریاچه بیرا، دریاچه ای بزرگ در مرکز کلمبو است که در زمان سلطه کشورهای دیگر به عنوان یکی از آبراه های حیاتی شناخته می شده است.

12. برج های دوقلو تجارت جهانی در کلمبو، دو ساختمان مشهور در این شهر است که امروز به نماد آن تبدیل شده است.

13. کلیسای سنت پاول میلاگیریا، یکی از قدیمی ترین کلیساهای کلمبو است که در سال 1848 به دست پرتغالی ها ساخته شد و بعدها بریتانیایی ها آن را بازسازی کردند.

14. کریکت یکی از بازی های محبوب اهالی سریلانکا است و در شهر کلمبو و سایر شهرهای سریلانکا زمین های کریکت زیادی وجود دارد. در سال 1996 سریلانکا جام جهانی کریکت را به دست آورد و در سال های 2007 و 2011 به مقام دوم رسید.

15. یکی دیگر از محصولات محبوب سریلانکا، چای آن است، ولی در دهه 1860 سریلانکا به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرنمایندگان قهوه به شمار می رفت. پس از مدتی زمین های قهوه در سریلانکا با آفت مرگباری روبه رو شد و بخش اعظم مزارع قهوه در این کشور از بین رفت و زمین های کشت قهوه به محلی برای کشت چای تبدیل شد و بریتانیایی ها در این مسئله دست داشتند.

16. معبد بودایی گانگارامایا، یکی از مشهورترین معابد سریلانکا است که نقاشی های دیواری بسیار زیبایی دارد و بخش هایی از آن امروز به موزه تبدیل شده و سالانه هزاران جهانگرد از آن بازدید می نمایند.

17. باشگاه گلف سلطنتی کلمبو یکی از بزرگ ترین باشگاه ها و زمین های گلف در این کشور است که 130 سال قدمت دارد.

منبع: کجارو / travelingwiththejones.com / flightexpert.com
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2092

به "تور ارزان سریلانکا: حقایق جالب درباره کلمبو، سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: حقایق جالب درباره کلمبو، سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید