خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد

به گزارش فروشگاه کوچک، ادبیات مهم ترین میراث هر ملتی است. ادبیات، تجلی گاه خلاقیت و مظهر خودباوری ملت هاست و قسمتی از میراث معنوی و ناملموس کشور به شمار میرود.

خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی، محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث فرهنگی این استان بیان نمود:

ادبیات حوزه فرهنگی خراسان رضوی به سبب غنا و تنوع آن در گذر سده های بی شمار، گنجینه ای است که می تواند اعتلای نام ایران را در پی داشته باشد.

او خواهان پیوند صنعت جهانگردی با میراث ادبی کشور شد و بهره برداری از این ظرفیت را یکی از رویکردهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی گفت.

رهنما با بیان این که جهانگردی ادبی فعالیت نوینی نیست و همیشه مزار شاعران و ادیبان بزرگ کشورمان همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار جزو جاذبه های جهانگردی بوده است، ابراز امیدواری کرد ایجاد مسیرهای جهانگردی ادبی در خراسان رضوی به ماندگاری جهانگرد یاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان رضوی خواهان نقش آفرینی و حضور گسترده دانشگاه فردوسی در احیای هرچه بیشتر جهانگردی ادبی در خراسان رضوی شد و گفت:

دانشگاه فردوسی می تواند نقش بسزایی در بسترسازی و رشد میراث فرهنگی ادبی کشور داشته باشد.

رهنما توضیح داد:

جهانگردی ادبی یکی سازگارترین شکل های جهانگردی متناسب با شرایط حاکم بر ایران است که در مقایسه با اشکال دیگر با موانع کمتری روبه رواست و می تواند همراه با جهانگردی مذهبی، جهانگردی سلامت و جهانگردی ورزشی راهی به سوی رونق بخشی توسعه صنعت جهانگردی در کشور مطرح گردد.

اوخاطرنشان کرد:

بدون شک مجذوب کنندهیت های میراث فرهنگی ادبی خراسان رضوی از جایگاه برجسته ای در حوزه تمدنی شرق برخوردار است که بهره گیری از قابلیت های آن می تواند برای جهانیان و به ویژه علاقه مندان به جهانگردی فرهنگی مجذوب کننده باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2057

به "خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید