داستان واژگونی تانکرها و ضربات جبران ناپذیری به منابع آب کردستان

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل محیط زیست استان کردستان، گفت: بحث مدیریت پسماند در کردستان بسیار ضعیف است و واژگونی تانکرها در محورهای استان، ضربات جبران ناپذیری به منابع آب شرب و آب زیرزمینی ما وارد نموده اند و این امر موجب از بین رفتن توان اکولوژیک آب های سطحی خواهد شد.

داستان واژگونی تانکرها و ضربات جبران ناپذیری به منابع آب کردستان

به گزارش خبرنگاران ، فریبا رضایی امروز در جلسه ستاد بحران استان کردستان که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار گردید، اظهار کرد: استان کردستان در بخش آب و فاضلاب روستایی، مسائل زیادی دارد و از 400 روستایی که به لحاظ جمعیتی مشمول داشتن شبکه تصفیه فاضلاب هستند فقط دو روستا به این امکانات مجهز است.

وی اضافه نمود: بحث مدیریت پسماند در کردستان بسیار ضعیف است و واژگونی تانکرها در محورهای استان، ضربات جبران ناپذیری به منابع آب شرب و آب زیرزمینی ما وارد نموده اند و این امر موجب از بین رفتن توان اکولوژیک آب های سطحی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان اعلام کرد: بحث مدیریت پسماند در کردستان، تبدیل به یک بحران اجتماعی شده است و چون طی سال های اخیر نتوانسته ایم به طور ویژه به این مسئله بپردازیم و آن را مدیریت کنیم، مسائل حل نشده زیادی داریم.

وی با اعلام اینکه در سطح استان کردستان، روزانه 1500 تن پسماند شهری و روستایی فراوری می گردد، توضیح داد: نکات بسیار حایز اهمیت و مدیریت نشده در استان داریم که هم بحران زیست محیطی در تهدید امنیت مواد غذایی و هم تهدید اجتماعی را به دنبال دارد.

رضایی مطرح کرد: در بحث واژگونی تانکرها با توجه به اینکه سازمان محیط زیست از سوزاندن نفت کوره و مازوت جلوگیری نموده و با توجه به اینکه از صادرات نفت کوره هم ممانعت می گردد، چنانچه محورهای مواصلاتی ما بهبود نیابد این مشکل کماکان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در محور سنندج به مریوان واژگونی تانکرها موجب آلودگی رودخانه سیروان شده است، ادامه داد: محور سنندج به مریوان، یک محور ترانزیتی غیر استاندارد است که جلوگیری از اتفاقات آن نیازمند تمهیدات ویژه است.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان، اعلام نمود: در بحث آلودگی هوا، درخواست ما از مدیریت بحران کشور، 2 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محیط زیست استان به ایستگاه های پایش آلودگی هوا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 118

به "داستان واژگونی تانکرها و ضربات جبران ناپذیری به منابع آب کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان واژگونی تانکرها و ضربات جبران ناپذیری به منابع آب کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید