دربی های بی خاتمه

به گزارش فروشگاه کوچک، روز آدینه یک دربی دیگر برگزار می گردد، مسابقه ای که در واقع یکی از دیدارهای هفته بیست و سوم است.

دربی های بی خاتمه

به گزارش خبرنگاران ، در تاریخ برگزاری های دربی چهار بازی ناتمام و یک بازی برگزار نشده دیده می گردد.

در سه بازی برگزار نشده فدراسیون رای به فزونی استقلال داد و یک بازی هم با همان نتیجه ملاقات ناتمام ثبت شده است.

بازی سوپر جام ایران نیز برگزار نشده و نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس ثبت شده است که این موضوع جنجال بسیار گسترده ای داشت.

اولین دربی ناتمام پنجمین مصاف این دوتیم در شهرآورد تهران در روز هفدهم بهمن 1348 است. این بازی تا دقیقه 82 با گل مظلومی به سود استقلال در جریان بود که در این لحظه بازیکنان و کادر مربیگری پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوه داوری، زمین مسابقه را ترک کردند و به این ترتیب بازی ناتمام ماند، فدراسیون فوتبال هم نتیجه این مسابقه را 3 بر صفر به سود تاج بیان کرد.

دومین دربی ناتمام مربوط به روز بیست و هفتم دی 1349 است که در آن دو تیم عظیم پایتخت برای هفتمین بار در تاریخ خود به مصاف هم رفتند. این بازی تا دقیقه 75 با تساوی یک - یک در جریان بود که بازیکنان و کادر مربیگری پرسپولیس به مانند سال قبل به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور، زمین مسابقه را ترک کردند تا بار دیگر نتیجه بازی از سوی فدراسیون فوتبال، 3 بر صفر به نفع تاج اعلام گردد، کلانی و مژدهی گلزنان دو تیم در این بازی ناتمام بودند.

دربی بیست و سوم نیز ناتمام ماند. این ملاقات که یک بازی محبت آمیز بود تا دقیقه 75 با گل فتح آبادی، یک بر صفر به سود استقلال در جریان بود که هجوم تماشاگران به داخل زمین باعث ناتمام ماندن مسابقه شد. جالب اینکه این بازی هیچ گاه تکرار نشد و همان نتیجه یک بر صفر به سود استقلال در تاریخ ثبت شد.

اما آخرین دربی ناتمام، دربی سی و نهم است. این بازی در دی ماه سال 1373 انجام شد و تا دقیقه 88 با نتیجه مساوی 2-2 در جریان بود که در این لحظه بازیکنان دو تیم به درگیری با یکدیگر پرداختند و تماشاگران منتسب به تیم قرمزپوش میدان به درون زمین ریختند تا چهارمین بازی ناتمام در تاریخ داربی های تهران ثبت گردد. ورمزیار و اختر برای استقلال، پیوس و داداش زاده برای پرسپولیس در این بازی نیمه تمام گلزنی کردند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم با توجه به وقایع پیش آمده رای به فزونی 3 بر صفر استقلال در این ملاقات داد. پس از این بازی بود که فدراسیون فوتبال تصمیم به استفاده از داوران خارجی برای قضاوت داربی تهران گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1732

به "دربی های بی خاتمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی های بی خاتمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید