درخواست نماینده مجلس برای انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شمالی

به گزارش فروشگاه کوچک، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواهان انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی شد .

درخواست نماینده مجلس برای انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شمالی

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران خراسان شاقتصادی ، محمد وحیدی کننده مردم بجنورد ، مانه و سملقان ، رازو جرگلان ، گرمه و جاجرم در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواهان انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شاقتصادی شد.

متن نامه به توضیح ذیل است:

حضور جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

موضوع: پروژه انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شاقتصادی

با سلام و تحیت

احتراما، همانگونه مستحضرید استان محروم و مرزی خراسان شاقتصادی به عنوان یکی از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری طی سالهای اخیر با کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی های متمادی رو به رو شده است که اقتصاد مردم شریف و عزیز را دچار مسائل عدیده نموده و اثرات جبران ناپذیری در ایجاد فقر و محرومیت این خطه از میهن اسلامی گذاشته است.

علاوه بر آن وجود صنایع بزرگ و ارزشمند ملی از جمله مجتمع پتروشیمی خراسان در شهرستان بجنورد، کارخانه آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و بسیاری دیگر از کارخانجات و صنایع مهم استان نیز به علت کمبود منابع آبی و برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی در آینده ای نه چندان دور دچار مخاطرات و تهدیدات عمده ای می شوند، که علاوه بر ایجاد محدودیت دسترسی مردم شهرها و روستاهای این استان به آب شرب سالم و بهداشتی، حیات این صنایع را نیز به خطر می اندازد.

مزید استحضار حضرتعالی، دریای عمان در شرایط کنونی فرصت بسیار خوبی برای تامین آب شرب و صنعتی استان های مختلف محسوب می شود، و خوشبختانه رویکرد دولت، وزارت نیرو و تمام متولیان امر نیز در این خصوص بسیار ارزشمند و گران مایه است. لیکن طی سخنان اخیر حضرتعالی در اجرای این پروژه بزرگ و تأثیرگذار ملی علیرغم پیگیریها و مکاتبات انجام شده، متأسفانه در اجرای این پروژه نامی از استان مرزی و محروم خراسان شاقتصادی بیان نگردید.

لذا از حضرتعالی، خواهشمند است دستور فرمایید پیرو جلسه کارگروه استانی منطقه 5 کشور، وزارتخانه ها و دستگاه های متولی امر نسبت به آنالیز و لحاظ نمودن استان خراسان شاقتصادی در اجرا و بهره برداری از پروژه های انتقال آب به نواحی شرقی و مرکزی ایران عزیز اقدام کنند همچنین با توجه به محدودیت منابع اقتصادی دولت برای اجرای پروژه آب شیرین کن و انتقال آب به استان های مختلف، با توجه به آمادگی بخش خصوصی برای بهره مندی از این پروژه، می توان از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد. و در این راستا و تحقق این مطالبه مردمی همراه و همگام با دولت حمایت و همراهی می شود.

پیشاپیش از نظر مساعد و حسن نظر جنابعالی به این استان محروم و مظلوم نهایت قدردانی می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1606

به "درخواست نماینده مجلس برای انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نماینده مجلس برای انتقال آب دریای عمان به استان خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید