دوترته: نمی توان چین را متوقف کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس جمهوری فیلیپین گفته، هیچ راهی برای متوقف کردن چین از ماهیگیری در منطقه مالی مختص به خودش در دریاهای مورد مناقشه وجود ندارد.

دوترته: نمی توان چین را متوقف کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت، روی از دست دادن نیروهایش در درگیری احتمالی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی ریسک نمی کند.

وی همزمان با دفاع از رویکرد غیرتقابلی خود در قبال چین بر سر مناقشات ارضی در جریان سخنرانی در جلسه مشترک کنگره گفت: زمانی که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین می گوید من ماهیگیری می کنم، چه کسی می تواند او را متوقف کند؟ اگر من نیروهای دریایی خود را برای بیرون راندن ماهیگیرهای چینی به منطقه اعزام کنم، تضمین می دهم که هیچ کدامشان زنده برنمی گردند. مذاکرات دیپلماتیک با پکن باعث شد تا فیلیپینی ها برای ماهیگیری به مناطق مورد مناقشه بازگردند؛ درست همان جایی که نیروهای چینی قبلا آنها را بیرون نموده بودند.

منتقدان دائما دوترته را که روابط محبت آمیز ای با چین دارد، بابت عدم ایستادگی در مقابل رفتار خصمانه چین در آب های مورد مناقشه و همچنین عدم تصمیم گیری برای فشار وارد آوردن بر پکن برای تبعیت از قوانین الزام آور بین المللی مورد سرزنش قرار می دهند؛ چین این حکم را که در سال 2016 صادر شد، رد نموده است.

در این حکم همچنین تعیین شد که چین وظیفه خود را در احترام گذاشتن به حقوق سنتی ماهیگیری فیلیپینی ها نقض نموده است؛ نیروهای چین از ورود ماهیگیرهای فیلیپینی به سواحل منطقه اسکاربورو در شمال غرب این کشور در سال 2012 جلوگیری به عمل آوردند. البته بر اساس این حکم، فیلیپین نمی توانست عمل متقابل روی ماهیگیرهای چینی انجام دهد.

یک منطقه اختصاصی مالی 370 کیلومتری در آب های مورد مناقشه درست در جایی قرار گرفته که یک کشور ساحلی حق دارد بر اساس کنوانسیون 1982 قوانین دریاها در آنجا ماهیگیری و منابع نفتی و گاز آن را استخراج کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 260

به "دوترته: نمی توان چین را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته: نمی توان چین را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید