همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو 2019 در چین

به گزارش فروشگاه کوچک، نمایشگاه گوانجو یکی از رویدادهای تجاری بین المللی است که همه ساله در چین و در 2 نوبت مختلف برگزار می گردد. این نمایشگاه فرصت خوبی برای صاحبین مشاغلی است که با صاحبین کسب و کارهای چینی در ارتباط هستند و با آن ها به تجارت می پردازند و یا در صدد به دست آوردن چنین ارتباطاتی هستند.

همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو 2019 در چین

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

ما امروز می خواهیم تا در این مطلب همه چیز را درباره این نمایشگاه، زمان برگزاری آن، شرایط حضور در این رویداد، این که چگونه و چطور به این نمایشگاه تجاری بروید و خیلی از موارد دیگر درباره این نمایشگاه را برای شما مورد آنالیز قرار دهیم.

هر سال و در ایام مختلف، نمایشگاه های تجاری مختلفی در سراسر دنیا برگزار می شود که از اهمیت ویژه ای برخوردارند و پر از فرصت هایی هستند که برای گروه های تولیدی و تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، همه چیز را درباره نمایشگاه کانتون گوانجو مورد آنالیز قرار دهیم.

نمایشگاه گوانجو چه رویدادی است؟

یکی از بزرگ ترین رویدادهای تجاری نه تنها در چی بلکه در سراسر دنیا، نمایشگاه گوانجو است که آن را با نام کانتون و یا نمایشگاه صادرات و واردات چین هم می شناسند. این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های تجاری در سطح دنیا است که از لحاظ حضور تعداد شرکت نمایندگان و حجم معادلات تجاری در آن رکورددار است. چیزی که در این نمایشگاه هر سال به تمامی مردم دنیا و گروه های تجاری نشان داده می شود این است که چین هر سال نسبت به سال پیش پیشرفت اقتصادی کرده و در صندلی های بالاتری نسبت به قبل ایستاده است.

مختصری درباره تاریخچه نمایشگاه گوانجو

این نمایشگاه برای اولین بار در سال 1957 به عنوان نمایشگاه کانتون برگزار گردید. اولین دوره ای که این نمایشگاه برگزار گردید، 1223 خریدار بین المللی از 219 کشور دنیا در آن شرکت کردند. تا مدت ها این نمایشگاه تنها جایی بود که بازرگانان خارجی می توانستند فروشندگان چینی را در آن پیدا نمایند. خیلی از کارشناسان حوزه اقتصادی اعتقاد دارند که تاثیر نمایشگاه گوانجو از 50 سال پیش تا به الان بر روی اقتصاد کشور چین به قدری زیاد بوده که نمی توان آن را انکار کرد. در طول این مدت زمانی که نمایشگاه کانتون برگزار گردیده تا به حال 30 مقام سیاسی در مسند ریاست جمهوری، 84 معاون نخست وزیر و بسیاری از دیگر مقام های بالارتبه کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

یکی از نکات جالب درباره این نمایشگاه این است که از زمانی که این رویداد افتتاح شد تا به الان همواره 2 بار در سال به صورت مداوم برگزار می شده است و هیچ تحول و تغییر اجتماعی مثل شیوع سارس در سال 2003 و یا انقلاب های فرهنگی بین اواخر دهه 1960 تا اوایل دهه 1970 در روند برگزاری این نمایشگاه تاثیری نگذاشته است. از عوامل مهمی که باعث شده است تا این نمایشگاه به این حد از اهمیت برسد این است که از سال ها قبل، خریداران و سازندگانی از سراسر دنیا به این نمایشگاه می آیند تا تامین نمایندگان مواد اولیه و صاحبین مشاغل چینی را پیدا کرده و با آن ها وارد معامله شوند.

البته نمایشگاه کانتون گوانجو تنها مکانی برای خرید و فروش نیست بلکه در این رویداد، بسیاری از موسسات علمی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار خصوصی هم در این مکان حضور پیدا می نمایند و از این نمایشگاه به عنوان یک سکوی پرتاب و بستری مناسب برای آشنایی با افرادی درست در صنعت مورد نظرشان، آشنا شوند. از زمانی که این نمایشگاه آغاز به کار کرد تا به الان، مسئولین سطح بالای حکومتی در چین و دیگر نقاط دنیا در آن شرکت کرده اند.

یکی از نکات جالبی که درباره این نمایشگاه وجود دارد این است که پیش بینی می شود در این دوره، حجم صادرات در این نمایشگاه به 1.2 تریلیون دلار برسد. همچنین پیش بینی می شود که تعداد شرکت نمایندگان خارجی به 7.64 میلیون نفر برسد. یکی دیگر از پیش بینی ها درباره این دوره این است که غرفه داران خارجی و داخلی این نمایشگاه عدد 24 هزار را رد نمایند! سالنی که این نمایشگاه در آن برگزار می شود با دارا بودن 356 هزار متر مربع فضای بسته از لحاظ وسعت در مقام سوم دنیای قرار گرفته است. این نمایشگاه سالانه 2 بار در اول فصل بهار و در روزهای آغازین فصل پاییز در 3 فاز مختلف برگزار می شود. محل برگزاری این نمایشگاه در مرکز گردهمایی ها و نمایشگاهی گوانجو به نام پاژو (Pazhou) می باشد.

نمایشگاه گوانجو دارای رکوردهای مختلف و متفاوتی است که بعضی از شاخص ترین آن ها عبارتند از:

  • بالاترین گردش اقتصادی در یک رویداد نمایشگاهی در سراسر دنیا
  • ارائه و تنوع بسیار زیاد در کالاها
  • باسابقه ترین نمایشگاه تجاری دنیا
  • بالاترین آمار بازدیدنمایندگان از بیش از 215 کشور دنیا
  • بالاترین درخواست برای شرکت در یک رویداد
  • بزرگ ترین محیط برگزاری با دارا بودن 1 میلیون و 150 هزار متر مربع
  • بیشترین تعداد غرفه
  • کامل ترین امکانات و برآورده سازی خواسته های شرکت نمایندگان در این نمایشگاه

چه صنایع تجاری در نمایشگاه گوانجو حضور می یابند؟

افرادی که در این رویداد شرکت می نمایند عموما مرتبط با کسب و کارهایی هستند که در 3 فاز نمایشگاه برگزار می شود. هر یک از فازهای این نمایشگاه در 5 روز برگزار می شود که بین هر دوره 3 روز استراحت در نظر گرفته شده است. قبل ترها فازهای این نمایشگاه در دوره های 6 روزه برگزار می شد اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در سال 2008 میلادی در برنامه ریزی های نمایشگاه گوانجو به وجود آمد، مدت زمان هر دوره به 5 روز کاهش پیدا کرد. همچنین در همین سال بود که مرکز پاژو که مجتمع جدید نمایشگاهی گوانجو بود به عنوان محل ثابت برگزاری این نمایشگاه افتتاح شد.

  • در فاز اول این نمایشگاه انواع کسب و کارهای مرتبط با مصالح ساختمانی، منابع انرژی، انرژی های تجدید پذیر در قالب وسایل مختلف، لوازم خانگی و انواع ماشین آلات و یراق ها و ابزار مختلف، دوچرخه و موتورسیکلت، قطعات یدکی، انواع فرآورده های شیمیایی، کامپیوتر و انواع وسیله های جانبی آن، لوستر و صنایع روشنایی و خودرو را به نمایش می گذارند. تاریخ آغاز فاز اول این نمایشگاه از 15 تا 19 اکتبر که برابر با 23 تا 27 مهر است، می باشد.
  • در فاز دوم این نمایشگاه از انواع مختلف محصولات بهداشتی و وسایل آرایشی، انواع تولیدات ملی و صنایع دستی چینی، محصولات صنایع باغبانی، سنگ های تزئینی، اسباب بازی، لوازم هدیه و دکوری به نمایش گذاشته می شود. تاریخ آغاز فاز دوم نمایشگاه کانتون نیز از 23 تا 27 اکتبر که برابر با 1 تا 5 آبان است، می باشد.
  • در فاز سوم نمایشگاه گوانجو نیز تولیداتی همچون؛ جواهرات، لوازم التحریر، انواع مختلف کیف و چمدان و کفش، دستگاه های پزشکی، توانبخشی و ارتوپدی، لوازم ورزشی، موکت و فرش و انواع مختلفی از پوشاک را به نمایش می گذارند. تاریخ آغاز فاز سوم این نمایشگاه هم از 31 اکتبر تا 4 نوامبر که برابر با 9 تا 13 آبان است، می باشد.

اطلاعات نمایشگاه کانتون گوانجو

نام: Canton Fair

تاریخ آغاز نمایشگاه: 1398/7/23

تاریخ سرانجام نمایشگاه: 1398/8/14

زمان آغاز به کار نمایشگاه: از ساعت 9 صبح الی 6 عصر به وقت محلی گوانجو

وب سایت رسمی نمایشگاه گوانجو: invitation.cantonfair.org.cn

مکان: 382 Yuejiang Zhong Road, Guangzhou, China

چگونه باید در نمایشگاه گوانجو شرکت کنیم؟

برای این که در نمایشگاه گوانجو شرکت کنید باید ابتدای امر، فرم اینترنتی برای حضور در این نمایشگاه را در وب سایت این آن با وارد کردن اطلاعات شخصی خود تکمیل کرده و پس از تایید معیناتتان، برای خرید پرواز گوانجو و رزرو هتل خود برای تاریخ مورد نظر اقدام کنید. برای این که با یک آژانس هواپیمایی خوب سفرتان را ترتیب دهید، ما خدمات خوب آژانس مسافرتی خبرنگاران را به شما پیشنهاد می کنیم تا با بهترین خدمات و در بهترین ساعات پروازی به همراه پشتیبانی مناسب به چین سفر کرده و در این رویداد شرکت نمایید.

نکات کاربردی برای شرکت در نمایشگاه گوانجو 2019

نمایشگاه گوانجو بیشتر برای کسانی مناسب است که قصد تجارت و یا معرفی کالای خود را دارند ام از آن جایی که نمایندگان برندها و گروه های تجاری زیادی در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند و از طرفی دیگر در این نمایشگاه زبان اصلی چینی است، به همین علت احتیاج است تا بعضی از نکات کاربردی که به شما یاری می نماید تا تجربه حضور پیروز تری در این نمایشگاه داشته باشید را در این مطلب درج می نماییم.

  • حضور در نمایشگاه گوانجو چین مستلزم داشتن یک برنامه دقیق و استراتژی های درست تجاری است.
  • بسیاری از برندها برای معرفی گسترده محصولاتشان در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند.
  • در این نمایشگاه بیشتر شرک نمایندگان از خدمات ترجمه ای استفاده می نمایند. معمولا شرکت نمایندگان یا مترجم دارند یا دانشجویان چینی را برای این کار با پرداخت مبلغی روزانه استخدام می نمایند. بی هزینه ترین راه برای استفاده از مترجم، نصب برنامه مترجم آنلاین بر روی گوشیتان است.
  • فهرست های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانند به شما درباره شرکت نمایندگان در نمایشگاه گوانجو یاری نمایند.
  • در این نمایشگاه هر محصولی در دسته بندی خود است و به وضوح از یکدیگر جدا شده اند. می توانید با استفاده از نقشه به راحتی به غرفه های مورد نظر خود بدون اتلاف وقت سر بزنید.
  • سوالات خود و بازار هدفتان را از قبل معین کنید تا بتوانید نتیجه بهتری را حاصل کنید.
  • به همراه داشتن کارت ویزیت فراموش نشود.

مختصری درباره شهر گوانجو

گوانجو (Guangzhou) مرکز استان گوانگ دونگ چین است و به عنوان بزرگ ترین شهر در جنوب چین و سومین شهر بزرگ این کشور بعد از شانگهای و پکن هم شناخته می شود. بر اساس آخرین آماری که در سال 2019 از جمعیت این شهر منتشر شد، سرانه جمعیت فعلی این شهر برابر با 13 میلیون نفر است. عمده شهرت گوانجو به خاطر این است که پایگاه بازرگانان آسیایی نیز محسوب می شود. این شهر از سال 1970 به بعد تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی چین و دنیا شد.

گوانجو شهری بسیار زیباست که به واسطه فرهنگ غنی خود و تاریخ 2800 ساله اش، منطقه ای پر هوادار و مهمی از لحاظ فرهنگی و همچنین صنعت توریسم نیز به حساب می آید. این شهر پر است از آثار تاریخی و بسیار برجسته که این شهر را بسیار جذاب و دیدنی کرده است. از جمله جاذبه های شهر گوانجو که در سفر به آن پیشنهاد می کنیم که حتما از آن ها دیدن نمایید عبارتند از؛ برج کانتون، برج ماکائو، پارک کروکودیل ها، جزیره شامیان و سافاری پارک. پیشنهاد می کنیم که برای این که با قسمت های بیشتری در این شهر آشنا شوید و با کلیات سفر به این شهر مثل این که کجا به رستوران بروید و یا این که حتی در کجا و کدام هتل اقامت کنید؛ مطلب راهنمای سفر به گوانجو در خبرنگاران را مطالعه بفرمایید.

در این مطلب همه چیز را درباره نمایشگاه گوانجو شرح دادیم. این که حتی چه چیزهایی برای رفتن به این نمایشگاه ضروری است و این که چه کارهایی هم ضروری است برای رفتن به آن انجام دهید هم برایتان گفتیم. شما تا به حال در این نمایشگاه شرکت کرده اید؟ لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اقامت در بهترین هتل های شهر گوانجو پیشنهاد می کنیم که در صفحه رزرو آنلاین هتل گوانجو وب سایت خبرنگاران مراجعه بفرمایید تا انتخاب خوبی از بین این اقامتگاه ها داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 335

به "همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو 2019 در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو 2019 در چین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو 2019 در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید