راهنمای سفر به اندونزی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند

به گزارش فروشگاه کوچک، سفر خانم ها به اندونزی

اندونزی مقصدی فوق العاده برای سفر است که اغلب زوج های جوان و خانواده ها آن را انتخاب می نمایند، اما سفر کردن به تنهایی چالش های مخصوص به خود را دارد که البته این مساله برای خانم ها چند برابر می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا نکات سفر خانم ها به اندونزی (به وِیژه کسانی که تنها سفر می نمایند) را به شما بگوییم. با داشتن اطلاعات کامل و آماده کردن خود برای شرایط مقصدی که به آن سفر می کنیم می توان تجربه ای فوق العاده کسب کرد.

راهنمای سفر به اندونزی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

طبیعت زیبای اندونزی با مردم خون گرم و صمیمیش هم خوانی بسیاری دارد. در حقیقت آشنایی با اهالی اندونزی یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به این کشور است، این در حالی است که اندونزی فرهنگی متفاوت و آداب و رسوم خاص خود را دارد. یعنی اگر می خواهید به بهترین نحو ممکن از سفر خود بهره ببرید باید کمی درباره آن ها تحقیق کنید. در این راهنما کوشش شده تا اطلاعات کاملی را برای سفر خانم ها به اندونزی بیان کنیم که شامل موارد ضروری از قبیل این که چه چیزهایی همراه ببرند و در سفر کجا بروند نیز می گردد.

چه چیزی ببریم؟

هنگامی که حرف از سفر به اندونزی به میان می آید اولین توصیه ای که به شما می گردد این است که هوا همیشه آفتابی نیست. در این مجمع الجزایر پهناور هوا بستگی به زمانی که شما تصمیم می گیرید به آن سفر کنید ممکن است بسیار متفاوت باشد بنابر این قبل از سفر حتما شرایط آب و هوایی را کامل آنالیز کنید. اما پیش فرض برای مسافران اندونزی این است که آب و هوای این منطقه گرمتر و مرطوب تر از جایی است که شما زندگی می کنید و به آن عادت دارید. نکته مهم برای سفر خانم ها به اندونزی آن است که بیشتر فضای چمدانشان را به لباس های نخی، خنک و سبک اختصاص دهند اما همیشه قسمتی از آن را برای ژاکت یا لباس های کمی گرم تر نیز خالی بگذارند.

به استثنای مقاصدی بانند بالی و لومبوک که پر از توریست است و مردم به جمعیت گردشگر عادت دارند، در سایر قسمت ها باید در نظر داشته باشید که مردم کشور مالزی اغلب مسلمان هستند و لباس های پوشیده و آراسته ای می پوشند. بدین گونه که در سفر خانم ها به اندونزی توصیه می گردد که لباس های باز نپوشند. بدین گونه که شانه هایتان کامل پوشیده باشد و همچنین دامن یا شلوار بلند بپوشید تا مورد توجه سایرین واقع نشوید و خودتان احساس راحتی داشته باشید. اگر تصمیم دارید به بازدید از بناهای مذهبی آن ها بروید که بهتر است شال هم همراه خود داشته باشید چون ممکن است بدون آن اجازه ندهند وارد این اماکن شوید.

می توانید از بازارهای محلی شال های رنگارنگ و زیبایی تهیه کنید و آن را به عنوان یادگاری از سفر به اندونزی همراه خود بیاورید. در ادامه لیست پیشنهادی ما از لوازمی که باید در چمدان قرار دهید:

  • بین 4 تا 6 بلوز سبک و نخی
  • 2 جفت شلوار بلند و پوشیده
  • 1 یا دو پیراهن خنک یا دامن
  • 1 جفت دمپایی راحت یا صندل
  • 1 جفت کفش بی پاشنه یا کتونی راحت برای پیاده روی طولانی مدت
  • 1 ژاکت سبک یا ژاکت کش باف پشمی
  • 2 یا 3 جفت جوراب ساق دار
  • 1 روسری یا شال
  • لباس شنا
  • لباس زیر به اندازه کافی
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی

نکات امنیتی

عموما کشور اندونزی مقصد ایمن برای سفر است و سفر خانم ها به اندونزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اصلی ترین قاعده آن است که همیشه به اطراف خود توجه داشته باشید. اگر چه در ادامه نکات ایمنی را می گوییم که رعایت کردن آن ها لازم است:

سفر بین شهرهای اندونزی

برای سفر بین بیشتر شهرهای مهم و بزرگ اندونزی می توانید از سیستم حمل نقل عمومی قابل اعتماد و سیستمی بهره ببرید. اما خود را برای سوار شدن در اتوبوس های قدیمی و زوار در رفته که هیچ تهویه هوایی ندارند آماده کنید. نکته رایج دیگری که ممکن است شما را شگفت زده کند این است در اتوبوس و قطار هر چه قدر که ممکن باشد مسافر سوار می نمایند که متاسفانه علاوه بر سخت شدن جهت شرایط ایده آلی برای کیف قاپی فراهم می گردد.

بنابراین همیشه وسایلتان را کنار خودتان نگه دارید و حواستان به آن ها باشد. پیشنهاد می کنیم اگر کوله پشتی همراه می برید آن را کنار پای خود بگذارید و اشیا با ارزشتان را پشت کوله خود یا جیب پشتتان نگذارید. تاکسی فقط در شهرهای بزرگ در دسترس است و اپراتور بلو بیرد (Blue Bird) در سال های گذشته نشان داده که مورد اعتمادترین است. دیگر شرکت ها ممکن است که فقط در مناطق خاصی فعالیت نمایند.

جایگزین مناسب این تاکسی ها اپلیکیشن هایی مانند Go-Jek و اوبر هستند که می توانید در جنوب شرقی آسیا از آن ها بهره ببرید. از هر دو شرکت می توانید هم تاکسی و هم موتور بگیرید که اگر اهل موتور سواری باشید می توانید به سرعت جابه جا شوید. دقت داشته باشید که هیچ هایکینگ اصلا در اندونزی شناخته شده نیست و سعی نکنید آن را امتحان کنید.

چگونه با دیگران آشنا شویم؟

هر مسافری که از هر جایی به اندونزی سفر کند تمایل دارد در هتل، هاستل یا خانه های ایمن اقامت کند که برای آغاز گزینه خوبی است. گزینه مناسب استفاده از تور است که همان جا با مسافران دیگر آشنا شوید. برای بسیاری از مقاصد گردشگری اندونزی هم تورهای انگلیسی زبان برگزار می گردد که برای سفر خانم ها به اندونزی بسیار مناسب است. اگر می خواهید با محلی ها آشنا شوید می توانید از برنامه Couch Surfing Indonesia بهره ببرید و حتما سعی کنید با چند مورد از اصطلاحات رایج اندونزیایی آشنا شوید.

بهترین مقاصد برای سفر خانم ها به اندونزی

یوگیوکارتا: مردم این منطقه بسیار مهمان نواز هستند و جرایمی مثل کیف قاپی در آن کم تر است.

اوبود: یکی از زیباترین قسمت های اندونزی که عادت زیادی به حضور گردشگران خارجی دارند.

باندونگ: باندونگ استراحتگاه محبوب آخرهفته های اهالی جاکارتا است و رفت و آمد به آن بسیار آسان است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 391

به "راهنمای سفر به اندونزی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اندونزی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید