راه هایی برای شکوفایی شخصیت اجتماعی

به گزارش فروشگاه کوچک، تعاملات روزمره خود را تغییر دهید

آدمِ اجتماعی، آدمی است که از بودن در جمع لذت می برد و مشخصا قادر است ارتباط خوبی با سایرین برقرار کند. بعضی از مردم به صورت ذاتی این چنین هستند، ولی بعضی دیگر باید با کوشش مضاعف این خصلت را به دست آورند. اجتماعی شدن مزایای زیادی در روابط اجتماعی، عاشقانه و حتی روابط شغلی دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا سه روشی را که به شکوفا شدن شخصیت اجتماعی شما یاری می نمایند، بهتر بشناسید.

راه هایی برای شکوفایی شخصیت اجتماعی

1. با مردمی که با آنها دیدار می کنید وارد تبادل نظر شوید

با مردمی که همراه شما در صف صندوق فروشگاه قرار دارند، آدم هایی که در محل کار، کنار آب سرد کن هستند یا هم کلاسی هایتان که در راهرو مدرسه می چرخند، صحبت کنید. یک راه خوب برای اجتماعی شدن، سپری کردن زمان بیشتری از وقت خود با مردم است.

هر زمان که از اتاق خود بیرون می آیید، فرصت مناسبی برای خوش وبش کردن با دیگران است.

هر چه قدر بیشتر سعی کنید سر صحبت را با آنها باز کنید (حتی هنگامی که از کنار دیگران عبور می کنید)، مهارت تان در این کار افزایش می یابد.

2. از دادن پاسخ های رُبات وار و ماشینی خودداری کنید

در بیشتر تعاملات روزمره، از شما مجموعه ای از سؤال ها پرسیده می گردد که در طبقه احوال پرسی مؤدبانه جای می گیرند. مثلا: حالتون چطوره؟ شما می توانید خیلی ساده با یکی از عبارات معمولی که غالبا در چنین تعاملاتی رد و بدل می شوند پاسخ دهید، ولی با کمی شخصی کردن پاسخ خود، می توانید به مکالمه شور و حال بیشتری ببخشید. به آنها بگویید واقعا حال تان چطور است به گونه ای که باعث گردد مکالمه با سؤالات مشابه ادامه پیدا کند. مثلا: روزهای از این بهتر هم داشتم. شب گذشته خریدی کردم که خرج زیادی روی دستم گذاشت و اصلا ارزشش را نداشت.

زیادی خودمانی شدن ممکن است برخی آدم ها را معذب کند و در نتیجه ممکن است گفت وگو از فرایند هدفمند خود خارج گردد.

خیلی اوقات فردی که با او صحبت می کنید، اجتماعی نیست. اینگونه افراد همان پاسخ های اتوماتیک و ماشینی را ترجیح می دهند.

در میان صحبت هایتان چیزی را فاش نکنید که تمایلی به بحث در خصوص آن ندارید.

3. سؤال بپرسید

مردم دوست دارند در خصوص خودشان صحبت نمایند. هر چه قدر به زندگی آنها بیشتر علاقه نشان دهید، بیشتر از شما خوش شان می آید. یکی از برترین راه ها برای باز کردن سر صحبت، پرسیدن چند سؤال ساده است. برای مثال:

اهل کجا هستید؟

تعطیلات آخر هفته خوش گذشت؟

می توانید بعلاوه در خصوص لباس هایشان نظر بدهید.

4. به صحبت های افراد گوش کنید

اگر از کسی سؤالی می پرسید، باید قادر باشید پاسخ او را دنبال کنید. افراد متوجه گوش نکردن به حرف های آنها خواهند شد. این کار غیرمؤدبانه است و از ایجاد یک تعامل هدفمند و خوب جلوگیری می نماید.

مطمئن شوید که حرف فرد به خاتمه رسیده است، سپس آغاز به پاسخ دادن کنید.

وسط حرف دیگران نپرید.

5. حواس تان به لحن صدای تان باشد

تُن و مدولاسیون صدای شما، در مکالمات روزمره مهم هستند. اگر عجله دارید و می خواهید گفت وگو را به سرعت جمع وجور کنید، مخاطب شما متوجه این موضوع خواهد شد. اگر مضطرب و نگران هستید، کمی زمان بگذارید و به موقعیتی که در آن هستید فکر کنید. صرف کمی زمان و ارزیابی حالت احساسی­ تان به شما یاری می نماید تُن صدای خود را به گونه ای تنظیم کنید که لحن غیرمؤدبانه ای نداشته باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2068

به "راه هایی برای شکوفایی شخصیت اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی برای شکوفایی شخصیت اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید