روی روابط مثبت با ایتالیا حساب می کنیم

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به ایتالیا به عنوان کشوری که به آینده روابط با او حساب مثبت باز می کنیم نگاه می کنیم.

روی روابط مثبت با ایتالیا حساب می کنیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار با سناتور آتوره روزاتو رئیس گروه پارلمانی ایتالیا و هیئت همراه وی ضمن خوشامدگویی به آنها گفت: امیدوارم سفر پرباری داشته باشید و از این سفر راضی باشید. بنده به شما و همکارانتان خوشامد می گویم.

وی با اشاره به روابط ایران و ایتالیا اضافه نمود: روابط بین ایران و ایتالیا در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی روابط بهتری است و بنده با وزیر اسبق خارجه و نخست وزیر اسبق این کشور روابط نزدیکی داشتم و به هر مناسبت از فرصت استفاده می کردم و با وی دیدار داشتم.

ولایتی اعلام کرد: هر دو کوشش می کردیم روابط دو کشور رو به بهبود باشد و مسائل را رفع کنیم و به شما هم بگویم در این زمینه پیروز بودید.

وی با بیان اینکه حالا هم همچنان ایتالیا به عنوان کشوری دوست نگاه می کنیم، گفت: سابقه ها نزدیک به 2 هزار سال است ضمن اینکه فرهنگ های دو کشور نیز تاثیرگذار است. به همین جهت ما به ایتالیا به عنوان کشوری که می توانیم نسبت به آینده روابط خوبی را با او داشته باشیم حساب مثبت باز نموده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه زمینه تفاهم مشترک بین دو کشور وجود دارد و ایتالیا در این زمینه پیشگام شده است گفت: اعزام هیئت پارلمانی نشانی از ریشه دار بودن روابط دو کشور است.

ولایتی افزود: روابط بین پارلمانها راه را به دولت ها نشان می دهد. ضمن اینکه این سفرها موجب راهگشایی می گردد و زمینه روابط را هموارتر می نماید. ما سفر شما را ارج می نهیم و امیدواریم این نوع رفت و آمدها ادامه و ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگاران، روزاتو رئیس گروه پارلمانی اروپا در این دیدار خطاب به ولایتی گفت: از حسن نظر شما نهایت سپاسگزاری را داریم و به دوستی تاریخی موجود بین دو کشور هم افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: روابط دو کشور براساس دوستی پایدار بوده است ضمن اینکه نقش اساسی جنابعالی در طول روابط معاصر بین دو کشور هم بسیار مهم بوده و ما به آن عنایت خاصی داشته و داریم.

روزاتو با اشاره به اینکه ایتالیا با دید ویژه ای به روابط با ایران نگاه می نماید، گفت: با گگردده شدن روابط شاهد سیاستی سودمندتر در راستای آینده سازی روابط باشیم و این همان کاری است که برعهده سفیر ایتالیا در ایران نهاده شده است.

وی با اشاره به ترکیب هیئت متبوعش اضافه نمود: هیئت ما در برگیرنده اعضای مجلس نمایندگان و سنای ایتالیاست و احزاب اکثریت و اپوزیسیون آن را تشکیل می دهند.

وی دیدار امروز هیئت متبوعش را با ولایتی بسیار مهم مطرح کرد و گفت: در این دیدار ما سیاست خارجی ایران را با دید بازتری خواهیم شناخت و متوجه خواهیم شد به چه صورت اقدامات خود را هم راستا کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 432

به "روی روابط مثبت با ایتالیا حساب می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی روابط مثبت با ایتالیا حساب می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید