زندانی خیابان نواب یک کمدی تراژیک است

به گزارش فروشگاه کوچک، یک منتقد تئاتر گفت: زندانی خیابان نواب یک اثر کمدی تراژیک است که روح زمانه خود را منتقل می نماید.

زندانی خیابان نواب یک کمدی تراژیک است

به گزارش خبرنگاران براساس خبر رسیده، در نشست کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به بهانه اجرای نمایش زندانی خیابان نواب به کارگردانی هوشمند هنرکار عنوان شد که سادگی این اثر از دل پیچیدگی به دست آمده است.

نمایش زندانی خیابان نواب که بر اساس متن زندانی خیابان دوم نوشته نیل سایمون از سوی هنرکار بازنویسی شده، این روزها در تالار خانه موزه استاد انتظامی در قیطریه روی صحنه است.

در این نشست هنرکار در پاسخ به سوال آشفته درباره ایرانیزه کردن این نمایشنامه و اینکه زندانی خیابان نواب یک اثر کمدی تراژیک است، اعلام کرد: نیل سایمون نویسنده برجسته و بزرگی است که در این سال ها کارهای او زیاد روی صحنه رفته است، اما با تمام احترامی که برای او قائل هستم نویسنده محبوبم نیست. من از سال ها قبل متن زندانی خیابان دوم سایمون را خوانده بودم و تصمیم گرفتم آن را ایرانیزه کنم و در نهایت به زندانی خیابان نواب رسیدم.

همچنین آشفته با اشاره به اینکه به واسطه بازنویسی متن این ویژگی اکنون که خاصیت اصلی تئاتر است و آن را از سایر هنرهای نمایشی مجزا می نماید بیشتر قابل درک است و در نتیجه تاثیرگذاری نیز بیشتر می گردد، ادامه داد: نکته ای که درباره این نمایش باید گفت این است که کارگردان اثر را برای خود نموده و چالشی را مطرح می نماید که اتفاقا جای آن در همین تئاتر است. نکته بعدی اینکه تئاترش به روز است و اتفاقاتی که در این نمایش می بینی گویی همین امروز در خیابان ها جاری است. از این زاویه می توان گفت اقتباسی که او انجام داده اقتباسی درست و یک دراماتوژی کارآمد است. یک بخش مهم در تئاتر رسیدن به سادگی است تا مخاطب بتواند در میان همه پیچیدگی ها ارتباط درستی با اثر برقرار کند و این سادگی که رسیدن به آن سخت هم هست در این تئاتر رخ داده است.

در این نشست که مهدی وثوقی و آزیتا نوری وفا بازیگران نمایش هم حضور داشتند بازی آن ها و نیز موسقی از بخش های مورد توجه اثر عنوان شد.

نمایش زندانی خیابان نواب هر شب ساعت 19.30 در خانه موزه انتظامی روی صحنه می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 623

به "زندانی خیابان نواب یک کمدی تراژیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندانی خیابان نواب یک کمدی تراژیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید