ساده ترین راه برطرف بوی دود و سوختگی از خانه

به گزارش فروشگاه کوچک، اطلاعات غلط زیادی در خصوص نحوه از بین بردن بوی دود وجود دارد. جملاتی مانند پنجره ها را باز کنید یا یک خوشبو کننده هوا خریداری کنید بوی دود از بقایای به جای مانده روی سقف، دیوارها و کف می آید. پس تعویض هوا یا پوشاندن بو (برای طولانی مدت) هیچ کاری نمی کند. اگر در خانه مرتباً سیگار می کشید، پاک کردن بوی دود فرش و روکش مبل ها تقریباً غیرممکن است. اما اگر قرار گرفتن در معرض دود مختصر باشد، این کار انجام می گردد. با ما در خبرنگاران بلاگ همراه باشید تا روش های کاربردی برای از بین بردن بوی دود سیگار را باهم آنالیز کنیم. اگر می خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی سیگار از انواع سطوح آشنا شوید، مقاله برطرف بوی سیگار را دنبال کنید.

ساده ترین راه برطرف بوی دود و سوختگی از خانه

کارهایی که باید برای از بین بردن بوی دود از خانه انجام دهیم!

در این بخش با راهکارهای از بین بردن بوی دود از آپارتمان با کاربردی ترین روش ها آشنا می شویم.

1- دور ریختن ته سیگار و خاکستر:

در اسرع وقت، همه ی خاکسترها را در کیسه های زباله ریخته و آنها را دور بریزید. زیرا باقی ماندن خاکستر اصلی ترین علت وجود بوی نامطبوع سیگار در آپارتمان شماست.

2- خنثی کردن بو

کاسه های کوچکی را با سرکه سفید یا آمونیاک پر کنید و آنها را در اتاق هایی که بیشتر بوی تعفن دارد قرار دهید. علاوه بر این، می توانید برای مقابله بیشتر با بو، پوست لیمو یا پرتقال را بجوشانید. این مواد به خنثی سازی بوی موجود در هوا یاری می نمایند. با این حال، پس از خنثی شدن بو در هوا، باید مراحل اضافی را برای از بین بردن بوی سیگار در منبع آن انجام دهید، در غیر این صورت ظرف چند روز بوی آن برمی گردد.

3- تمیز کردن فرش

فرش های خود را تمیز کنید. فرش ها بیشتر از هر چیز دیگری در یک آپارتمان بوی سیگار را به دام می اندازند. طبق نوشته سایت goodhousekeeping پاک نماینده های خشک دانه ای فرش، برای از بین بردن بوی سیگار از یک آپارتمان به خوبی کار می نمایند. برای استفاده از پاک نماینده فرش دانه ای، کافی است آن را روی فرش بپاشید، حداقل 15 دقیقه صبر کنید و سپس جاروبرقی بکشید. اگر این روش نتوانست بو را از بین ببرد، فرش ها را با شامپو فرش بشویید. یا جوش شیرین ساده و خشک را روی فرش ها و قالی های بو گرفته بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین حدود یک ساعت روی فرش بماند و سپس جارو برقی بکشید.

4- شستشوی دیوارها

دیوارهای خانه را با استفاده از یک شوینده ملایم و همه منظوره شستشو دهید. هنگام تمیز کردن دیوارها، مراقب باشید فقط یک لایه نازک از آب و مواد شوینده بهره ببرید. بعلاوه سعی کنید فیلتر های هواکش نصب شده در دیوار ها را تعویض کنید و بعلاوه دریچه های هوا را تمیز کنید. این یک نکته سریع است که به شما یاری می نماید تا دود سیگار از گردش هوا خارج گردد.

5- تمیز کردن کف

اگر کف و درب چوبی دارید، حتماً از پاک نماینده مناسب چوب بهره ببرید. ابتدا کف را پاک کنید و مطمئن شوید که در صورت لزوم آب آن را عوض می کنید. شاید لازم باشد گوشه ها، تخته های قرنیز و قاب درها را نیز دستمال بکشید. اگر واقعاً باعث برطرف بوی بد نشد، باید آنها را جایگزین کنید.

6- شستشو وسایل پارچه ای

بالش ها یا سایر وسایل پارچه ای را که در آپارتمان هستند را بشویید، سطوح نرم همانند پرده ها را بشویید. این موارد حتی پس از تمیز شدن سطوح بزرگ دیوارها و کف می توانند بوی دود بدهند. تمام پرده ها را پایین بیاورید. آنها را در آب داغ بشویید و مقداری سرکه به شستشو اضافه کنید؛ آن را قبل از آب زدن پارچه اضافه کنید و از یک فنجان در هر بار بهره ببرید، سرکه یک پاک نماینده طبیعی عالی است، با این حال یک ماده سفید نماینده طبیعی نیز است و می تواند رنگ ها را محو کند، بنابراین هرگز اجازه ندهید پارچه ها برای مدت طولانی در آن بنشینند. انواع مقالات تازه را در بخش دانستنی مجله خبرنگاران دنبال کنید.

معمولاً تمام این مراحل برای از بین بردن بوی شدید دود کافی است اما؛ اگر لباس، فرش یا روفرشی شما هنوز بوی سیگار یا لکه های نیکوتین آزار دهنده دارد، مراحل را تکرار کنید. اگر روش جوش شیرین برای بار دوم روی فرش یا تودوزی کار نمی نماید، یک پاک نماینده تجاری را که از ذغال فعال درست شده را امتحان کنید.

منبع: homeguides

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1972

به "ساده ترین راه برطرف بوی دود و سوختگی از خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه برطرف بوی دود و سوختگی از خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید