سازمان بازرسی مقوله عدم اعلام حقوق مدیران را کنترل کند

به گزارش فروشگاه کوچک، یک وکیل دادگستری در مورد عدم اعلام حقوق و مزایا توسط بعضی از مسئولان و دستگاه ها در سامانه حقوق و مزایا، گفت: سازمان بازرسی کل کشور می تواند به عنوان یک نهاد نظارتی کلان اطلاعیه یا مصوبه ای را اعلام کند و بگوید که به عنوان مثال از مهرماه به بعد نفس عدم اعلام مدیران در ارتباط با حقوق شان می تواند به عنوان اقدامی غیرقانونی تلقی گردد.

سازمان بازرسی مقوله عدم اعلام حقوق مدیران را کنترل کند

علیرضا آذربایجانی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با شفافیت حقوق مدیران اظهار کرد: این اواخر معاونت ریاست جمهوری یاری کرد که مقررات مربوط به شفاف سازی به شکل کلی که یکی از مصادیق آن بخش پرداخت های اقتصادی به مدیران است را در کشور به تصویب برسانند.

وی اضافه نمود: این مساله از جهت حس عدالت و امنیت برای عموم جامعه خیلی می تواند موثر باشد و همچنین می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر حقوق های غیرمتعارف که به نجومی موسوم است، قرار گیرد. نفس اینکه قرار باشد عموم و یا بخشی از جامعته از این مسائل اطلاع پیدا نمایند به منزله اقدام پیشگیرانه خواهد بود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه از این زمان به بعد مدیران به دو دسته تقسیم می شوند؛ اظهار داشت: دسته ای که مجری قانون هستند و همواره همراه با قانون بوده و این کار را بارگذاری نموده و اعلام می نمایند، اما دسته دوم که همواره درگیر این مسائل هستیم، کسانی هستند که به دلیل عدیده از اجرای قانون استنکاف می نمایند و معمولا هم این دسته دوم کسانی هستند که حقوق هایشان از حد متوسط می تواند بالاتر باشد.

آذربایجانی با بیان اینکه به نظر در این نوع موارد، به دلیل اینکه ضمانت های اجرایی مرتبط با این قضیه ممکن است خیلی معین و شفاف نباشد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور می تواند به عنوان یک نهاد نظارتی کلان اطلاعیه، بخشنامه و یا مصوبه ای را اعلام کند و بگوید که به عنوان مثال از مهرماه به بعد نفس عدم اعلام مدیران در ارتباط با حقوق شان می تواند به عنوان اقدامی غیرقانونی تلقی گردد و با این روش ها مقوله اعلام را کنترل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 463

به "سازمان بازرسی مقوله عدم اعلام حقوق مدیران را کنترل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بازرسی مقوله عدم اعلام حقوق مدیران را کنترل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید